• Anonym (Fialo­tta)
    Äldre 28 Jun 14:56
    119925 visningar
    546 svar
    546
    119925

    Män med Thaibrudar

    Pratade med en vän igår som berättade att hennes manlige bekant skaffat sig en Thaibrud.
    Hon sade att det säger ju allt om honom vilket jag kan hålla med om.
    Mannen i fråga är extremt blyg och lite udda till utseendet och personligheten.

    Vid ett annat tillfälle pratade jag med en arbetskollega som berättade att vars bror var ihop med en Thailändsk tjej. Han berättade att hans bror har haft extremt svårt med relationer men att han är väldigt snäll.
    Kunde inte heller göra annat än att hålla med om att män som skaffar Thailändskor brukar ha det extremt svårt med att skaffa tjejer.

    Kort och gott så undrar jag om det kan vara deras sista desperata försök att få en relation över huvud taget i stället för att leva singel resten av sitt liv? 
    Tycker mig se att många män som väljer Thai är lite udda.
    När jag träffar killar som varit ihop med en Thaibrud så börjar jag genast att analysera honom om varför han valde just det.
    Hur ser ni andra på män som skaffar sig en Thai?  
      

  • Svar på tråden Män med Thaibrudar
  • Anonym (Man)
    Äldre 28 Jun 22:07
    #52
    MaryArden skrev 2013-06-28 21:46:34 följande:
    Smartie skrev om kärlek, inte om vem som är attraktiv. 
    Men om ena parten inte är attraherad till att börja med blir det inte så mycket kärlek heller.
    Smartie skrev 2013-06-28 21:46:35 följande:

    Jag har faktiskt hört fler svenska män än svenska kvinnor, tala nedlåtande om sådana förhållanden. De svenska kvinnorna verkar inte må dåligt, eftersom de män som träffar thailändskor, oftast inte är män som kvinnorna vill ha. (Se flera exempel ovan). Jag har aldrig hört talas om en eftertraktad svensk man som träffat en thailändska som konkurrerar ut alla andra. Det förekommer kanske, men verkar inte vara vanligt. Vissa män vill gärna få det till att "thailändskor är bättre", men det låter mer som om de gör en dygd av nödvändigheten. Därmed inte sagt att det bara är bottenskrapet som träffar dessa kvinnor. Det varierar som sagt, men motiven jan också variera. Men visst har jag sett svenska kvinnor himla med ögonen eller undra om thailändskorna verkligen är lyckliga. Men jag har som sagt hört fler MÄN uttala sig nedlåtande. Används uttryck som "thailuder" och dyl.
    Killar som pratar om "thailuder" lär ju inte vara några kap själva heller...

    Sen vet jag visst vanliga svenska tjejer som är avundsjuka på thaitjejer.

  • boande­rsson
    Äldre 28 Jun 22:08
    #53
    Anonym (insatt) skrev 2013-06-28 22:06:58 följande:
    Det finns ju forskning på att dominanta män o tom misshandlare satt i system att importera fruar på löpande barn - som sedan hamnar hos kvinnojourer för att få skydd. Har ju tom diskuterats att omöjliggöra för dem att få ta hit kvinna efter kvinna .....
  • Äldre 28 Jun 22:10
    #54
    Anonym (människosyn) skrev 2013-06-28 21:55:16 följande:
    Jag blir så otroligt provocerad och äcklad av dessa män som via Internet eller på plats i Thailand raggar upp en blivande fru. Jag kan inte för mitt liv förstå hur detta kan ses som något annat än prostitution. Istället för en peng i handen får kvinnan ett liv med betydligt högre materiell standard än vad hon skulle fått i Thailand. Själva handlingen att denna väg söka kärleken anser jag vittnar om en hemsk människosyn där vita (misslyckade) västerländska män (för det handlar ju mest om sådana) tar sig rätten att på detta sätt köpa sig en fru, att köpa en annan människa. Vidrigt tycker jag det är. Som att beställa en fru på postorder. Det är själva handlingen jag vänder mig emot. Äkta kärlek efter ett par träffar eller mail, bullshit säger jag!

    Å andra sidan så tror jag att precis som i andra arrangerade äktenskap, som exempelvis förekom förr i Sverige och ännu idag i  andra delar av världen och i vissa invandrargrupper här, att det med tiden kan växa fram någon form av kärlek mellan makarna. Många lever säkert sina lyckliga dagar här men bakom fasaden döljer sig ändå en människa som genom sin (ekonomiska) makt har köpt den andra.

    De flesta männen har inte kunnat få en fungerande relation här i Sverige och ser detta som lösningen på att få en familj. Andra har redan från början bestämt sig för utnyttja och förnedra kvinnan eller kvinnorna eftersom de oftast har ett flertal thairelationer bakom sig. 

    Jag inser ju samtidigt att många av Thaikvinnorna är desperata, cyniska och beräknande när de säljer sin själ för ett liv i Sverige. Jag tror att många blir chockade över att det liv de får här inte motsvarar bilden men ändå är bättre än prostitution hemma. Så tyvärr, jag får många tankar när jag ser dessa par. Hon oftast liten och späd, han oftast oattraktiv och ovårdad.
    Vad har du för människosyn som blir äcklad av människor? Och som anser att andra är misslyckade?
    Det är du som talar om att köpa sig en fru. Så är det naturligtvis inte. Men i Sverige går det förstås helt bra att håna vissa kategorier av människor.
  • Äldre 28 Jun 22:14
    #55
    Anonym (Man) skrev 2013-06-28 22:07:37 följande:
    Men om ena parten inte är attraherad till att börja med blir det inte så mycket kärlek heller.


    Ska du argumentera emot Smarties inlägg får du argumentera kring det inlägget handlade om, inte något besläktat. 

    Särskilt om du ska komma med anklagelser om att se konspirationer. 
  • Anonym (tuk tuk)
    Äldre 28 Jun 22:17
    #56

    Jag hoppas att han är snäll mot henne, har skrivit ett bra äktenskapsförord och att de blir lyckliga tillsammans.

  • Anonym (Falan­g)
    Äldre 28 Jun 22:19
    #57
    boandersson skrev 2013-06-28 21:59:43 följande:
    För övrigt var det väldigt intressant. Började prata med en intressant man för en tid sedan men så fort jag hörde att hans exfru är från Thailand blev jag direkt avtänd och tyckte han var motbjudande just pga den bilden man har av de män som skaffar sig fruar därifrån gör det för att de vill ha någon som passar upp på dem och som inte klarar av en stark kvinna.
    Så dina fördomar var alltså så starka att du blev avtänd på grund av vad du tror det innebär?
  • Anonym (männi­skosyn­)
    Äldre 28 Jun 22:33
    #58
    Konservativ skrev 2013-06-28 22:10:14 följande:
    Vad har du för människosyn som blir äcklad av människor? Och som anser att andra är misslyckade?
    Det är du som talar om att köpa sig en fru. Så är det naturligtvis inte. Men i Sverige går det förstås helt bra att håna vissa kategorier av människor.
    Min människosyn säger att alla individer har lika värde och i dessa relationen är jämvikten rubbad redan från början. Mannen tar sig rätten och friheten att importera en fru. Jag tror det ligger massor med mänskligt lidande bakom varje thaikvinnas val att komma hit och gifta sig med en man som hon knappt känner. Som hon i bästa fall har träffat i nån månad. Hur vanligt och normalt är det att vi här gifter oss så snabbt och på så lösa grunder innan vi känner varandra?

    Äkta känslor är det inte, inte kärlek iaf, men antagligen lättnad och lycka över att slippa missären och sitt hårda liv.
    Så därför får hon nöja sig med något som kanske är bättre. Det lär ju inte vara kvinnans första val i livet att gifta sig men den okänd och flytta över halva jordklotet. Hade hon haft möjlighet att studera, att försörja sig själv hade hon säkerligen gjort det.

    Jag tycker männen utnyttjar kvinnornas olycka och därför blir jag äcklad. De trampar på kvinnornas människovärde och smular söner det med sulan på sina skor. 
  • Äldre 28 Jun 22:35
    #59

    Jag kommer från en liten ort i Norrland och där finns en kille som är jordens snällaste, ordentlig och duktig men inget kap enligt svenska mått mätt kanske. Han fick barn med sin tjej, thailändska, för ca ett år sen. När jag var där uppe och firade midsommar träffade jag dom och man kunde verkligen se hur lycklig han var.

    Då tänkte jag att det här var hans sätt att få en familj. Att åka till Danmark som en ensamstående 35-årig kvinna kan göra för insemination är ju inget alternativ för dessa män .. lite skevt av mig att tänka så kanske eftersom det ju i värsta fall kan handla om att ngn utnyttjar en person som är i beroendeställning.

    Då blir det ju högst obehagligt men det jag såg den helgen gjorde mig mest glad för hans skull. Hon verkade också må bra skall tilläggas och barnet med.

    Svårt!

  • Anonym (suck)
    Äldre 28 Jun 22:37
    #60
    Anonym (människosyn) skrev 2013-06-28 22:33:52 följande:
    Min människosyn säger att alla individer har lika värde och i dessa relationen är jämvikten rubbad redan från början. Mannen tar sig rätten och friheten att importera en fru. Jag tror det ligger massor med mänskligt lidande bakom varje thaikvinnas val att komma hit och gifta sig med en man som hon knappt känner. Som hon i bästa fall har träffat i nån månad. Hur vanligt och normalt är det att vi här gifter oss så snabbt och på så lösa grunder innan vi känner varandra?

    Äkta känslor är det inte, inte kärlek iaf, men antagligen lättnad och lycka över att slippa missären och sitt hårda liv.
    Så därför får hon nöja sig med något som kanske är bättre. Det lär ju inte vara kvinnans första val i livet att gifta sig men den okänd och flytta över halva jordklotet. Hade hon haft möjlighet att studera, att försörja sig själv hade hon säkerligen gjort det.

    Jag tycker männen utnyttjar kvinnornas olycka och därför blir jag äcklad. De trampar på kvinnornas människovärde och smular söner det med sulan på sina skor. 
    Men du benämner ju dom som misslyckade människor, hur går det ihop med din syn att alla individer har lika värde?
  • Anonym (männi­skosyn­)
    Äldre 28 Jun 22:40
    #61
    Anonym (suck) skrev 2013-06-28 22:37:57 följande:
    Men du benämner ju dom som misslyckade människor, hur går det ihop med din syn att alla individer har lika värde?
    Att utnyttja en annan människas svaghet är misslyckas.
Svar på tråden Män med Thaibrudar