• Anonym (Fialo­tta)
    Äldre 28 Jun 14:56
    119904 visningar
    546 svar
    546
    119904

    Män med Thaibrudar

    Pratade med en vän igår som berättade att hennes manlige bekant skaffat sig en Thaibrud.
    Hon sade att det säger ju allt om honom vilket jag kan hålla med om.
    Mannen i fråga är extremt blyg och lite udda till utseendet och personligheten.

    Vid ett annat tillfälle pratade jag med en arbetskollega som berättade att vars bror var ihop med en Thailändsk tjej. Han berättade att hans bror har haft extremt svårt med relationer men att han är väldigt snäll.
    Kunde inte heller göra annat än att hålla med om att män som skaffar Thailändskor brukar ha det extremt svårt med att skaffa tjejer.

    Kort och gott så undrar jag om det kan vara deras sista desperata försök att få en relation över huvud taget i stället för att leva singel resten av sitt liv? 
    Tycker mig se att många män som väljer Thai är lite udda.
    När jag träffar killar som varit ihop med en Thaibrud så börjar jag genast att analysera honom om varför han valde just det.
    Hur ser ni andra på män som skaffar sig en Thai?  
      

  • Svar på tråden Män med Thaibrudar
  • Äldre 29 Jun 00:26
    #73

    En av mina bästa vänner är adopterad från ett land nära Thailand. Hon är 28, uppvuxen i svensk medelklassfamilj, har akademisk utbildning och ett schysst jobb.
    Hennes sambo är 39 och de har ett fint och bra förhållande på alla sätt jag kan se.

    Varenda gång de går på stan möts de av konstiga blickar.
    Minst en gång i veckan får di direkta frågor om hur han har "importerat" henne.
    Varje gång hon är ute får hon erbjudanden och frågor om sexuella tjänster.

    Sluta sprida sådana fördomar och skit.

  • Anonym (tjej)
    Äldre 29 Jun 00:37
    #74

    Jag känner några thailändskor och jag är bekant med män som har thailänska flickvänner. Jag kan säga att de finns många olika relationer. Ett par, där är det mannen som tar hem nya olika tjejer var tredje månad. Han utnyttjar dom. Sen känner jag ett par där han tagit hem en kvinna från Thailand som efter svenskt medborgarskap blev lespisk, hon lever helt på hans lön, bör gratis. Jobbar och skickar hem pengar som hon bygger hus för i Thailand. Jag känner ett annat par där det är ren kärlek. Så min erfarenhet av dessa par är att man inte har en aning hur det ligger till bara av att se dom.

  • Anonym (bästa­)
    Äldre 29 Jun 00:39
    #75
    +1

    Haha, "skaffar sig en thai?" (TS sista fråga). Förlåt att jag skrattar men haha vilken konstig fråga.

    Som svar på den då: I princip alla män som jag har träffat och som har en thailändsk fru, är såna som kanske haft det svårt att få en flickvän. De ser kanske speciella ut eller beter sig lite märkligt.  Enligt mina mått mätt.

    Har dock träffat en som träffat en i samma ålder. Och jag reagerade faktiskt på att han såg riktigt bra ut, välutbildad och med bra jobb. Och eftersom jag reagerade så är det kanske inte så vanligt att det är så.

    Hur som helst. Samtidigt tror jag att vi har olika sätt att se på kärlek och relationer. Det är ju också kulturellt.
    Min svärfar var gift med en ryska. För henne räckte det med att han var snäll, att han inte drack och att han inte ljög. Det var hennes krav på en man. Och hon var lycklig! Och vettig! Kär? Inte vet jag. Hon var nöjd.

    Hon gav mig många tankeställare när man satt och gnällde över förhållandet. Att man inte var så himlastormande förälskad i sin man osv.

    Hon frågade mig: Har du en bra man? Är han snäll mot dig?. Ja, svarade jag. Dåså, tyckte hon. Måste man analysera allt? Man blir ju bara olycklig då. Ingen man är särskilt attraktiv när de blir gamla ändå, sa hon med ett skratt. Hon tyckte att vi i Sverige nog analyserar våra förhållanden så mycket så att vi egentligen aldrig är riktigt lyckliga med det vi har.

    Och jag tror att hon har en poäng. Vi ser lite "ner" på de som "skaffar sig" en thailändska eller ryska eller vad det nu kan vara. Egentligen kanske det är de som har de bästa förhållanden?

  • Anonym (Sharo­n)
    Äldre 29 Jun 01:15
    #76
    Anonym (bästa) skrev 2013-06-29 00:39:16 följande:
    Haha, "skaffar sig en thai?" (TS sista fråga). Förlåt att jag skrattar men haha vilken konstig fråga.

    Som svar på den då: I princip alla män som jag har träffat och som har en thailändsk fru, är såna som kanske haft det svårt att få en flickvän. De ser kanske speciella ut eller beter sig lite märkligt.  Enligt mina mått mätt.

    Har dock träffat en som träffat en i samma ålder. Och jag reagerade faktiskt på att han såg riktigt bra ut, välutbildad och med bra jobb. Och eftersom jag reagerade så är det kanske inte så vanligt att det är så.

    Hur som helst. Samtidigt tror jag att vi har olika sätt att se på kärlek och relationer. Det är ju också kulturellt.
    Min svärfar var gift med en ryska. För henne räckte det med att han var snäll, att han inte drack och att han inte ljög. Det var hennes krav på en man. Och hon var lycklig! Och vettig! Kär? Inte vet jag. Hon var nöjd.

    Hon gav mig många tankeställare när man satt och gnällde över förhållandet. Att man inte var så himlastormande förälskad i sin man osv.

    Hon frågade mig: Har du en bra man? Är han snäll mot dig?. Ja, svarade jag. Dåså, tyckte hon. Måste man analysera allt? Man blir ju bara olycklig då. Ingen man är särskilt attraktiv när de blir gamla ändå, sa hon med ett skratt. Hon tyckte att vi i Sverige nog analyserar våra förhållanden så mycket så att vi egentligen aldrig är riktigt lyckliga med det vi har.

    Och jag tror att hon har en poäng. Vi ser lite "ner" på de som "skaffar sig" en thailändska eller ryska eller vad det nu kan vara. Egentligen kanske det är de som har de bästa förhållanden?
    hur kan det bästa vara att nöja sig med att inte bli illa behandlad?
  • Anonym (faran­g)
    Äldre 29 Jun 01:58
    #78
    +1

    Kul med alla genomskinliga "jag är inte rasist, men...."-inlägg.

    Bitterheten lyser igenom rätt starkt på sina håll här, det var tydligen ett känsligt ämne.
     

  • whybot­her
    Äldre 29 Jun 02:09
    #80

    Dvs jag tycker synd om henne...

  • Äldre 29 Jun 02:20
    #81

    En nära vän till mig är tillsammans med en thaitjej och enligt honom är det för att han älskar henne.

    Denna herre skulle kunna få vem som helst i detta land och har aldrig varit skum på något vis, han träffade helt enkelt rätt med denna tjej.

     


    If the brain were so simple that we could understand it, then we'd be so simple that we couldn't
  • Äldre 29 Jun 02:41
    #82
    Anonym (Sharon) skrev 2013-06-29 01:15:53 följande:
    hur kan det bästa vara att nöja sig med att inte bli illa behandlad?
    Tyvärr. För största delen av världens kvinnor är allt annat helt orealistiskt som det ser ut idag. Jag önskar såklart att det vore annorlunda. Men jag tänker att som Anonym (bästa) skrev: Vi kanske lägger för mycket energi på att överanalysera våra förhållanden här?
    Simulacra säger jag. - i korta ordalag så är det vi kallar för "kärlek" en kopia på en kopia på en kopia som är en kopia på den första kopian och det finns inget original utan bara ett mål (Kärleken) som vi försöker uppnå.

    Och med det sagt så tror jag ändå på kärleken och är upp över öronen betagen i min fästman. Trots det har jag förståelse och respekt för att alla relationer är olika och inte betyder mindre för det :)
  • Äldre 29 Jun 03:05
    #83
    Anonym (Sharon) skrev 2013-06-29 01:15:53 följande:
    hur kan det bästa vara att nöja sig med att inte bli illa behandlad?
    Tyvärr. För största delen av världens kvinnor är allt annat helt orealistiskt som det ser ut idag. Jag önskar såklart att det vore annorlunda. Men jag tänker att som Anonym (bästa) skrev: Vi kanske lägger för mycket energi på att överanalysera våra förhållanden här?
    Simulacra säger jag. - i korta ordalag så är det vi kallar för "kärlek" en kopia på en kopia på en kopia som är en kopia på den första kopian och det finns inget original utan bara ett mål (Kärleken) som vi försöker uppnå.

    Och med det sagt så tror jag ändå på kärleken och är upp över öronen betagen i min fästman. Trots det har jag förståelse och respekt för att alla relationer är olika och inte betyder mindre för det :)
  • Äldre 29 Jun 08:01
    #84

    Jag känner bara en man som har en thailändsk fru. De har varit gifta i 20 år och verkar väldigt lyckliga.

Svar på tråden Män med Thaibrudar