• Anonym (Fialo­tta)
    Äldre 28 Jun 14:56
    119896 visningar
    546 svar
    546
    119896

    Män med Thaibrudar

    Pratade med en vän igår som berättade att hennes manlige bekant skaffat sig en Thaibrud.
    Hon sade att det säger ju allt om honom vilket jag kan hålla med om.
    Mannen i fråga är extremt blyg och lite udda till utseendet och personligheten.

    Vid ett annat tillfälle pratade jag med en arbetskollega som berättade att vars bror var ihop med en Thailändsk tjej. Han berättade att hans bror har haft extremt svårt med relationer men att han är väldigt snäll.
    Kunde inte heller göra annat än att hålla med om att män som skaffar Thailändskor brukar ha det extremt svårt med att skaffa tjejer.

    Kort och gott så undrar jag om det kan vara deras sista desperata försök att få en relation över huvud taget i stället för att leva singel resten av sitt liv? 
    Tycker mig se att många män som väljer Thai är lite udda.
    När jag träffar killar som varit ihop med en Thaibrud så börjar jag genast att analysera honom om varför han valde just det.
    Hur ser ni andra på män som skaffar sig en Thai?  
      

  • Svar på tråden Män med Thaibrudar
  • Anonym (kvinn­ofrid)
    Äldre 29 Jun 08:33
    #85

    Jag jobbar bland annat med kvinnofrid. I det län jag är aktiv är "importfruarna" överrepresentaterade bland våldsutsatta kvinnor. Många av dem har också med sig barn från hemlandet som mannen förgripit sig på. De vi träffar berättar inte gärna om sin utsatthet så mörkertalet är nog stort. Kanske är det bara lokalt i det län jag bor men det är verkligen ingen upplyftande statistik. Landets kvinnojourer gjorde någon sammanställning kring detta 2011- går säkert att hitta på nätet om någon önskar källa. Sen finns det ju som alltid en annan sida av myntet där det är en helt vanlig relation med kärlek.

  • Anonym (kvinn­ofrid)
    Äldre 29 Jun 08:38
    #86

    Jag kom på att den där undersökningen nog gjordes 2010.

  • Äldre 29 Jun 08:41
    #87

    de som jag har träffat som är tillsammans eller gifta med relativt nyanlända thailändare har jag inte reagerat över att de ska vara något konstigt med. Jag har o andra sidan en ganska hög tolerans för när jag tycker saker blir skumma men ändå.

    Så enligt min erfarenhet är det inga konstigheter med det hela iallafall.

  • Äldre 29 Jun 08:49
    #87
    Anonym (kvinnofrid) skrev 2013-06-29 08:33:41 följande:
    Jag jobbar bland annat med kvinnofrid. I det län jag är aktiv är "importfruarna" överrepresentaterade bland våldsutsatta kvinnor. Många av dem har också med sig barn från hemlandet som mannen förgripit sig på. De vi träffar berättar inte gärna om sin utsatthet så mörkertalet är nog stort. Kanske är det bara lokalt i det län jag bor men det är verkligen ingen upplyftande statistik. Landets kvinnojourer gjorde någon sammanställning kring detta 2011- går säkert att hitta på nätet om någon önskar källa. Sen finns det ju som alltid en annan sida av myntet där det är en helt vanlig relation med kärlek.
    Samma här. Vi får många postorderbrudar som klienter.
    Absolut inte bara från Thailand, utan Ryssland, Polen för att nämna några. Det ökar, det upplever vi nog alla.
    Visst förekommer det att män åker på semester och hittar en tjej som de faller för och tar med sej till Sverige sen. Eller hittar en tjej via nätet och blir förälskad i. Men så många män utnyttjar tjejer. tar hit dem, håller dem här och hotar med 2årsregeln ( om de inte varit gifta i två år får kvinnan inte stanna, eller det blir väldigt mnkt svårare iaf ) en del kvinnor utnyttjas som både slavar i hemmet, sexslavar och blir misshandlade. Jag har haft föreläsningar för just Thaitjejer och en av dem vågade prata med mej efteråt. Hon berättade att alla de andra i rummet ( de var 5-6 st ) hade samma problem, men var rädda för att bli utslängda ur landet och vågade därför inte säga något högt. Det spelade ingen roll att jag intygade hur många ggr som helst att jag inte kom från en myndighet, att jag  hade tystnadsplikt, att jag inte angav någon och att jag hjälpt thaitjejer förut. De vågade ändå inte prata
  • Äldre 29 Jun 08:50
    #88

    Jag tycker då det är märkligt..

  • Äldre 29 Jun 09:00
    #89

    Kompisen är adopterad, dock ej thai. Fick höra hur någon svensk man på krogen frågat hur mycket hon kostade.
    Kommer själv få hit min asiatiska tjej, ej thai, nästa år. Undrar litet hur vi ska hantera alla rasister och drägg som denna tråd visar på finns.


    Promota din sida, skriv en artikel på fria-katalogen.se
  • Litet My
    Äldre 29 Jun 09:02
    #90
    Wench85 skrev 2013-06-29 00:26:36 följande:
    En av mina bästa vänner är adopterad från ett land nära Thailand. Hon är 28, uppvuxen i svensk medelklassfamilj, har akademisk utbildning och ett schysst jobb.
    Hennes sambo är 39 och de har ett fint och bra förhållande på alla sätt jag kan se.

    Varenda gång de går på stan möts de av konstiga blickar.
    Minst en gång i veckan får di direkta frågor om hur han har "importerat" henne.
    Varje gång hon är ute får hon erbjudanden och frågor om sexuella tjänster.

    Sluta sprida sådana fördomar och skit.

    Känner igen det där från en kompis som är adopterad, hon visar sig knappt på stan med sin pappa.

    Av de förhållanden jag träffat på irl med thailänska tjejer och svenska män har de varit väldigt olika, några har verkligen varit "ung thainlänska och ful gubbe" medan vissa verkligen strålar av kärlek.

    Sedan kan jag tänka mig att det finns en överepressentaion att mannen är "lite knepig" och kanske därför sett det som sista chansen att skaffa en thailänsk tjej som kanske tom får det jättejobbigt. Däremot gillar jag inte alla generaliseringar om att det promt MÅSTE vara så. Vet också att det finns pedofiler som tar hem en thailänsk kvinna för att komma åt hennes barn, men att rakt av bara dra alla över samma kant tycker jag är enormt fult, speciellt mot de som faktiskt har det bra.   
  • Anonym (Man)
    Äldre 29 Jun 14:11
    #91
    Anonym (Fialotta) skrev 2013-06-29 00:01:13 följande:

    Jag tror säkert de är lyckliga.
    Hon ger honom kärlek och familj. Han ger henne ekonomisk trygghet.
    Till slut växer det fram kärlek och de blir lyckliga.
    Jag är inte avundsjuk på Thailändskor alls utan jag känner empati för dem.
    Mår inte ett dugg dåligt av att de kommer hit och "tar" våra svenska män eftersom de ändå är män som de allra flesta tjejer ändå inte velat ha.
    Kan förstå att dessa "udda" män hyllar Thaibrudarna och får agg mot svenska tjejer.

    De negativa kommentarer jag hört om svenska män med Thaitjejer är från svenska män (som kan få en svensk tjej). 
      
    Bittra surkärringar som dig och stolpskott som pratar som "thailuder" or "thaihora" är nog en "match made in heaven", så det är bara att gratulera. Men ni ska nog inte inbilla er att ni är mänsklighetens höjdpunkt...

    Drägg som er gör att folk ser ner på t.ex. japanskor (som ni förstås inte kan skilja från thailändskor) som har GÅTT NER i levnadsstandard och lön när de kommit till Sverige... Detta är nog den riktiga svenska rasismen, och inte den som PK-media tjatar om hela tiden.

    (Nej, min flickvän är inte thailändska och jag har aldrig varit i Thailand). 
  • Äldre 29 Jun 14:43
    #93
    +1
    Anonym (mår illa) skrev 2013-06-29 14:36:48 följande:
    Åh jag mår så illa när jag ser en gammal gubbe vara tillsammans med en 20 år yngre thailändska. Är thailändskan dessutom gravid så spyr jag ännu mer. Fy fan, det är ingen rättighet att få ha sex, män har ingen rätt till andras kroppar, män har inte rätt till att köpa kvinnor. Fy fan alltså, många män är så jäkla äckliga!
    Eller så är det hennes far. Kompisen kan knappt gå ut tillsammans med sin far.
    Promota din sida, skriv en artikel på fria-katalogen.se
  • Äldre 29 Jun 14:44
    #94

    Läst igenom alla kommentarer, och asiatiska män är snygga :D En sak som jag ofta funderat över är hur det kommer sig att mannen i förhållandet inte flyttar till tjejen, oftast överlag så flyttar kvinnan till mannen (oavsett land, patriarkatet). Men kvinnan blir ju den som måste ge upp släkt, vänner och lära sig ett nytt språk. Oftast behöver inte mannen det. Som alla förhållanden när de flyttar till ena partnerns land hamnar den som flyttade i beroendeställning. Svårt att få det jämlikt i början. Såg nyligen en dokumentär om en svensk konstnär som fann kärleken på nätet utomlands, hans pojkvän hamnade i en beroendeställning till honom, när den svenska mannen började tveka (efter att han fått uppehållstillstånd och bosatt sig hos svensken) fick pojkvännen packa sina väskor (allt han ägde fick plats i 3-4 små resväskor). De hittade dock tillbaka till varandra och gifte sig så småningom. Vet inte riktigt vad jag ville säga med inlägget?

Svar på tråden Män med Thaibrudar