• Anonym (Fialo­tta)
    Äldre 28 Jun 14:56
    120554 visningar
    546 svar
    546
    120554

    Män med Thaibrudar

    Pratade med en vän igår som berättade att hennes manlige bekant skaffat sig en Thaibrud.
    Hon sade att det säger ju allt om honom vilket jag kan hålla med om.
    Mannen i fråga är extremt blyg och lite udda till utseendet och personligheten.

    Vid ett annat tillfälle pratade jag med en arbetskollega som berättade att vars bror var ihop med en Thailändsk tjej. Han berättade att hans bror har haft extremt svårt med relationer men att han är väldigt snäll.
    Kunde inte heller göra annat än att hålla med om att män som skaffar Thailändskor brukar ha det extremt svårt med att skaffa tjejer.

    Kort och gott så undrar jag om det kan vara deras sista desperata försök att få en relation över huvud taget i stället för att leva singel resten av sitt liv? 
    Tycker mig se att många män som väljer Thai är lite udda.
    När jag träffar killar som varit ihop med en Thaibrud så börjar jag genast att analysera honom om varför han valde just det.
    Hur ser ni andra på män som skaffar sig en Thai?  
      

  • Svar på tråden Män med Thaibrudar
  • Anonym (mår illa)
    Äldre 29 Jun 14:46
    #95
    Godnatt skrev 2013-06-29 14:43:40 följande:
    Eller så är det hennes far. Kompisen kan knappt gå ut tillsammans med sin far.

    Mm visst, en helsvensk gubbe med en thailändska som går och håller varann i händerna och thailändskan är höggravid.... mår illa... Kräks
  • Äldre 29 Jun 15:57
    #96
    Anonym (mår illa) skrev 2013-06-29 14:46:46 följande:

    Mm visst, en helsvensk gubbe med en thailändska som går och håller varann i händerna och thailändskan är höggravid.... mår illa... Kräks
    Även ett svenskt fenomen. Skolkompisen 20 träffade en 40-årig man. Två döttrar strax därefter. De ser åtminstone lyckliga ut på bröllopsfotot. Det enda problem jag tänker på är alla åldersjukdomar som dyker upp när han är 70, och hon är 50 år.
    De är två vuxna människor, så jag behöver inte gå runt och vara illamående eller bitter för deras val.
    Promota din sida, skriv en artikel på fria-katalogen.se
  • Anonym (Man)
    Äldre 29 Jun 18:53
    #97
    Anonym (mår illa) skrev 2013-06-29 14:36:48 följande:
    Åh jag mår så illa när jag ser en gammal gubbe vara tillsammans med en 20 år yngre thailändska. Är thailändskan dessutom gravid så spyr jag ännu mer. Fy fan, det är ingen rättighet att få ha sex, män har ingen rätt till andras kroppar, män har inte rätt till att köpa kvinnor. Fy fan alltså, många män är så jäkla äckliga!
    En gammal gubbe på 40-50 år då får man anta?

    Ganska många svenska unga "drinkluder" (för att använda eran jargong) som är med män i samma ålder...

     
  • Anonym (Olika­)
    Äldre 29 Jun 18:58
    #98

    Jag tror det oftast är som ts beskriver men tycker samtidigt synd om de som faktiskt inte har skumma avsikter eller inte kan få andra kvinnor. Jag har en släkting som träffade sin thailändska fru genom att de hade samma yrke och intressen. Hon "behövde" inte honom eller tvärtom. Jag gissar dock att en del kanske tror saker om dem, såsom jag själv kan göra.

  • MrsPen­n
    Äldre 29 Jun 20:16
    #99

    Fast nu så nämnde inte Fialotta "thailuder" eller "thaihoror" en enda gång, utan det var det du som gjorde. Som man känner sig själv... osv.


    Anonym (Man) skrev 2013-06-29 14:11:15 följande:
    Anonym (Fialotta) skrev 2013-06-29 00:01:13 följande:
    Jag tror säkert de är lyckliga. Hon ger honom kärlek och familj. Han ger henne ekonomisk trygghet. Till slut växer det fram kärlek och de blir lyckliga. Jag är inte avundsjuk på Thailändskor alls utan jag känner empati för dem. Mår inte ett dugg dåligt av att de kommer hit och "tar" våra svenska män eftersom de ändå är män som de allra flesta tjejer ändå inte velat ha. Kan förstå att dessa "udda" män hyllar Thaibrudarna och får agg mot svenska tjejer. De negativa kommentarer jag hört om svenska män med Thaitjejer är från svenska män (som kan få en svensk tjej).    
    Bittra surkärringar som dig och stolpskott som pratar som "thailuder" or "thaihora" är nog en "match made in heaven", så det är bara att gratulera. Men ni ska nog inte inbilla er att ni är mänsklighetens höjdpunkt... Drägg som er gör att folk ser ner på t.ex. japanskor (som ni förstås inte kan skilja från thailändskor) som har GÅTT NER i levnadsstandard och lön när de kommit till Sverige... Detta är nog den riktiga svenska rasismen, och inte den som PK-media tjatar om hela tiden. (Nej, min flickvän är inte thailändska och jag har aldrig varit i Thailand). 

    Morons, your bus is leaving.
  • Anonym (Fialo­tta) Trådstartaren
    Äldre 29 Jun 20:27
    MrsPenn skrev 2013-06-29 20:16:08 följande:
    Fast nu så nämnde inte Fialotta "thailuder" eller "thaihoror" en enda gång, utan det var det du som gjorde. Som man känner sig själv... osv.

    Nej just det!
    Tack MrsPenn!
    Jag är inte bitter heller utan har bara sett med egna ögon och hört andra berätta.  
  • Äldre 29 Jun 20:34

    Håller med dig TS. Alla med dessa thai brudar är män som inte kunnat fixa sig en kvinna utan tar dessa desperata som tar vad som föratt komma till Sverige. Har flera här i mitt bostadsområde och alla är skumma och udda. Har även två kill vänner som båda importerat vietnamesiskor från en annan kille ursprungligen från Vietnam. Dessa tjejer är typ släkt med honom och de har sonika bara kommit fram till att dessa tjejer ska till Sverige för att gifta sig med dessa män. Detta är inga nära vänner till mig men vi säger hej till varandra. Totalt sjukt.

  • Anonym (Man)
    Äldre 29 Jun 22:11
    MrsPenn skrev 2013-06-29 20:16:08 följande:
    Fast nu så nämnde inte Fialotta "thailuder" eller "thaihoror" en enda gång, utan det var det du som gjorde. Som man känner sig själv... osv.
    Nej, men de f"antastiska och riktiga svenska män" som kallar kvinnor de inte känner för "thailuder" och "thaihora" bara för att de råkar vara från ett visst land är ju exempel på de kap till svenska män "som klarar av en riktig svensk kvinna".

    Sen är det gäsp på ditt inlägg, försök kom med ett argument.
  • Supert­orsk
    Äldre 29 Jun 22:23

    Märkligt vilket förakt som visas mot kvinnor från andra länder. Nästan som rasism.

  • Anonym (Olika­)
    Äldre 29 Jun 22:26
    Supertorsk skrev 2013-06-29 22:23:52 följande:
    Märkligt vilket förakt som visas mot kvinnor från andra länder. Nästan som rasism.

    Jag tycker de flesta riktar föraktet mot de män som systematiskt utnyttjar människor i beroendeställning. Men jag har bara läst delar av tråden så jag kanske råkat läsa just de bitarna.
Svar på tråden Män med Thaibrudar