• Anonym (Fialo­tta)
    Äldre 28 Jun 14:56
    120509 visningar
    546 svar
    546
    120509

    Män med Thaibrudar

    Pratade med en vän igår som berättade att hennes manlige bekant skaffat sig en Thaibrud.
    Hon sade att det säger ju allt om honom vilket jag kan hålla med om.
    Mannen i fråga är extremt blyg och lite udda till utseendet och personligheten.

    Vid ett annat tillfälle pratade jag med en arbetskollega som berättade att vars bror var ihop med en Thailändsk tjej. Han berättade att hans bror har haft extremt svårt med relationer men att han är väldigt snäll.
    Kunde inte heller göra annat än att hålla med om att män som skaffar Thailändskor brukar ha det extremt svårt med att skaffa tjejer.

    Kort och gott så undrar jag om det kan vara deras sista desperata försök att få en relation över huvud taget i stället för att leva singel resten av sitt liv? 
    Tycker mig se att många män som väljer Thai är lite udda.
    När jag träffar killar som varit ihop med en Thaibrud så börjar jag genast att analysera honom om varför han valde just det.
    Hur ser ni andra på män som skaffar sig en Thai?  
      

  • Svar på tråden Män med Thaibrudar
  • Anonym (?)
    Äldre 29 Jun 22:31
    Anonym (Man) skrev 2013-06-29 14:11:15 följande:
    Bittra surkärringar som dig och stolpskott som pratar som "thailuder" or "thaihora" är nog en "match made in heaven", så det är bara att gratulera. Men ni ska nog inte inbilla er att ni är mänsklighetens höjdpunkt...

    Drägg som er gör att folk ser ner på t.ex. japanskor (som ni förstås inte kan skilja från thailändskor) som har GÅTT NER i levnadsstandard och lön när de kommit till Sverige... Detta är nog den riktiga svenska rasismen, och inte den som PK-media tjatar om hela tiden.

    (Nej, min flickvän är inte thailändska och jag har aldrig varit i Thailand). 
    Hur fan skulle man inte kunna se skillnad på en japanska och thailändska? Skillnaden är enorm både till utseende och hur de pratar.
  • Anonym (:/)
    Äldre 29 Jun 22:38

    hm,, men nu är det ju oxå så att alla andra människor och människor från andra länder i synnerhet thailand inte har samma syn som vi på kärlek, eller krav för den delen.

    den här svenska drömsynen och romantiken som vi har här i landet är rätt speciell ute i världen. och igen i synnerhet i thailand

  • Anonym (moi)
    Äldre 29 Jun 22:39

    Jag har en kollega som är inne på sitt tredje äktenskap med en Gambianska pojke.

    Hon är idag +60 år. Hennes nya "love" som hon kallar honom är typ 25 är.

    Stackars kille.     

  • mamman­64
    Äldre 29 Jun 22:41
    Anonym (moi) skrev 2013-06-29 22:39:03 följande:
    Jag har en kollega som är inne på sitt tredje äktenskap med en Gambianska pojke.

    Hon är idag +60 år. Hennes nya "love" som hon kallar honom är typ 25 är.

    Stackars kille.     
    Äckligt! Ja lika äckligt som gamla män med unga thaitjejer
  • Äldre 29 Jun 22:52
    whybother skrev 2013-06-29 02:05:51 följande:
    Män som blir ratade av svenska kvinnor de blir det av en anledning. De bedöms vara ej önskvärda. Jag tror att det ligger något i det. Vissa är inte ämnade att föra vidare sina gener, ex såna som måste åka till fattiga länder för att ha en chans.Asiater hade inte heller velat ha dessa män om de hade haft samma möjlighet att slippa som svenska kvinnor har..

    Jag äcklas när jag ser efterblivna män med nån thaihora.
    Detta var det värsta nazistiska och rasistiska inlägget jag läst på familjeliv. Goebbels som sysslade med förädling av raser hade varit stolt över ditt uttalande. Får se nu, blir det mitt eller ditt inlägg som tas bort?
  • Anonym (nja)
    Äldre 29 Jun 23:00

    Min bror har en tjej som är från Thailand, träffade henne här i Sverige.
    Om jag säger rent opartiskt så är min bror en snygg kille som har lätt att hitta en tjej och haft flera förhållanden bakom sig längre som kortare. Ett kap på många sätt men främst är han en bra pojkvän som fortfarande är vän med flera av sina ex.
    Jag tycker det är tråkigt att sätta folk i fack bara för att de är ihop med någon från ett specifikt land.
    Jag själv gillar latinos men haft svenska/norska killar innan.  Ska jag då vara korkad eller liknande som andra skriver?
     

  • Anonym (moi)
    Äldre 29 Jun 23:05
    Anonym (nja) skrev 2013-06-29 23:00:13 följande:
    Min bror har en tjej som är från Thailand, träffade henne här i Sverige.
    Om jag säger rent opartiskt så är min bror en snygg kille som har lätt att hitta en tjej och haft flera förhållanden bakom sig längre som kortare. Ett kap på många sätt men främst är han en bra pojkvän som fortfarande är vän med flera av sina ex.
    Jag tycker det är tråkigt att sätta folk i fack bara för att de är ihop med någon från ett specifikt land.
    Jag själv gillar latinos men haft svenska/norska killar innan.  Ska jag då vara korkad eller liknande som andra skriver?
     

    Njaa, korkad har väl ingen sagt. men enligt fialotta-trådstartare borde du vara "lite udda till utseendet och personligheten"
  • Äldre 29 Jun 23:09
    Anonym (människosyn) skrev 2013-06-28 23:58:28 följande:

    Fast vad har de valt mellan? Pest eller kolera? Det är ju knappast något förstaval. Det är just att män som blir ratade väljer att ta hit en kvinna som om hon bara är just en kvinna för att tillfredsställa hans behov av kärlek och familj jag tycker är vidrigt. Han utgår ifrån att hon vill komma och intalar sig själv att hon väljer detta bara för att hon vill. Hon är ju pga omständigheterna i hemlandet tvungen att hitta en försörjning för att kunna leva. Hon tvingas alltså välja en mer långsiktig form av prostitution med samma torsk än att bli ännu värre ansatt och utsatt i Thailand. Visst kan det bli bra och visst kan de bli lyckliga men mannens handlande och agerande tycker jag är skräp. Jag tycker detta kan liknas vid en modern form av slavhandel. - Du får mitt kön och min själ, får jag materiel standard och ett hem i utbyte? Jag älskar dig inte men jag ska göra allt för att behaga dig så du vill ha mig kvar för jag vill inte tillbaka till misären. Jag kanske kommer att tycka om dig men du har köpt mig. Jag vill inte detta men jag har inget val...det kanske blir bra...
    Det finns varken pest eller kolera i Thailand och det handlar oftast inte om prostituerade heller. Och även i de fallen där det är prostituerade har de väl rätt att gifta sig också? Varför tror du att valen handlar om ett liv på soptippen eller att flytta till Sverige? Visserligen bor det människor på soptipparna men så många är det inte. De kan oftast hitta en annan försörjning i butik eller på fabrik. Många har collegeutbildning och kan hitta jobb ganska lätt. En vännina till mig är från Vietnam och är jätteskärpt i matte och har praktiserat på högstadieskola. Där sa de åt henne att när hon kan språket ordentligt kan hon få lärarjobb där. TIll skillnad från dig ser jag dem inte som offer. Det verkar som att du tror att t.ex. Thailand är ett land som befinner sig i 1800-talet och där alla är fattiga och dör i 30-årsåldern. Så är det inte. Däremot råder lite andra värderingarsom någon annan varit inne på.

    Och vad vet du om den överenskommelse som gjorts mellan dessa två? "Jag ger dig sex varje kväll mot att du ger mig mat och hem", tror du att det låtit så? Sen att Thaikvinnor skulle vara underdåniga är så absurt att jag måste skratta. I teorin kanske, men tillsammans med den konflikträdde svensken knappast.

    Mitt förstaval är att vara lottomiljonär, ska jag tycka synd om mig själv för att det inte sker?
  • Anonym (Fialo­tta) Trådstartaren
    Äldre 29 Jun 23:14
    Anonym (nja) skrev 2013-06-29 23:00:13 följande:
    Min bror har en tjej som är från Thailand, träffade henne här i Sverige.
    Om jag säger rent opartiskt så är min bror en snygg kille som har lätt att hitta en tjej och haft flera förhållanden bakom sig längre som kortare. Ett kap på många sätt men främst är han en bra pojkvän som fortfarande är vän med flera av sina ex.
    Jag tycker det är tråkigt att sätta folk i fack bara för att de är ihop med någon från ett specifikt land.
    Jag själv gillar latinos men haft svenska/norska killar innan.  Ska jag då vara korkad eller liknande som andra skriver?
     

    Nej det stämmer naturligtvis inte in på alla svenska män som blir ihop med thaitjejer.
    En del är helt vanliga män som din bror. Men jag menar att extremt många män med just thaitjejer är lite speciella.

    Har inte sett andra nationaliteter som blir ihop med varandra så tydligt att någon av dem skulle vara udda på något sätt.    
    Man bara undrar om de udda männen inte kan hitta en svensk udda kvinna i stället för att alltid välja tai?
  • Anonym (moi)
    Äldre 29 Jun 23:21
    Anonym (Fialotta) skrev 2013-06-29 23:14:56 följande:

    Nej det stämmer naturligtvis inte in på alla svenska män som blir ihop med thaitjejer.
    En del är helt vanliga män som din bror. Men jag menar att extremt många män med just thaitjejer är lite speciella.

    Har inte sett andra nationaliteter som blir ihop med varandra så tydligt att någon av dem skulle vara udda på något sätt.    
    Man bara undrar om de udda männen inte kan hitta en svensk udda kvinna i stället för att alltid välja tai?

    det finns udda thai tjejer också.......
Svar på tråden Män med Thaibrudar