• Anonym (Fialo­tta)
    Äldre 28 Jun 14:56
    119933 visningar
    546 svar
    546
    119933

    Män med Thaibrudar

    Pratade med en vän igår som berättade att hennes manlige bekant skaffat sig en Thaibrud.
    Hon sade att det säger ju allt om honom vilket jag kan hålla med om.
    Mannen i fråga är extremt blyg och lite udda till utseendet och personligheten.

    Vid ett annat tillfälle pratade jag med en arbetskollega som berättade att vars bror var ihop med en Thailändsk tjej. Han berättade att hans bror har haft extremt svårt med relationer men att han är väldigt snäll.
    Kunde inte heller göra annat än att hålla med om att män som skaffar Thailändskor brukar ha det extremt svårt med att skaffa tjejer.

    Kort och gott så undrar jag om det kan vara deras sista desperata försök att få en relation över huvud taget i stället för att leva singel resten av sitt liv? 
    Tycker mig se att många män som väljer Thai är lite udda.
    När jag träffar killar som varit ihop med en Thaibrud så börjar jag genast att analysera honom om varför han valde just det.
    Hur ser ni andra på män som skaffar sig en Thai?  
      

  • Svar på tråden Män med Thaibrudar
  • Äldre 8 Aug 23:39
    Respekt skrev 2013-08-08 23:02:31 följande:

    Så alla kvinnor från Ryssland eller Ukraina är horor ?? Även de som  flytta hit på egen hand eller är det några speciella kriterier för att inte klassas som det i dina ögon.

    Du har en konstig syn på människor  
    Bara se på de kvinnor som jobbar inom thaimassage i Malmö som jämt och ständigt får sexfrågor av peddon. 
    Promota din sida, skriv en artikel på fria-katalogen.se
  • Anonym (Givet­)
    Äldre 9 Aug 01:54
    Juniana skrev 2013-08-08 23:06:13 följande:
    Du förstod nog vad jag menade. De som låter sig köpas på postorder av västerländska män.


    Låt mig gissa, du har blivit gammal o bitter för att mannen tröttnade på att ha en "gnällkärring" hemma o skaffade sig en ung o glad utländsk kvinna   
  • Junian­a
    Äldre 9 Aug 09:20
    Anonym (Givet) skrev 2013-08-09 01:54:31 följande:


    Låt mig gissa, du har blivit gammal o bitter för att mannen tröttnade på att ha en "gnällkärring" hemma o skaffade sig en ung o glad utländsk kvinna   
    Nej, så är det inte. Däremot har jag sett tragedier. Mina föräldrar hade t.ex. ett par vänner, vars son var väldigt ensam. Uppvuxen som enda barn till gamla föräldrar mitt ute i skogen, fick han väl aldrig öva upp sin sociala kompetens. Som 40-åring gjorde han ett desperat försök att finna lyckan, och skickade efter en ryska på postorder. De gifte sig genast när hon anlände. 

    Det var bara det, att hon nästan aldrig levde med honom på gården. Hon tog bilen och var ute och rände ensam i närmaste stad. Långa perioder var hon även hemma i Ryssland. Hans far hade sagt till min far, att det var tveksamt om han ens fått förlora svendomen...

    Efter fem år (surprise) tog kvinnan ut skilsmässa och försvann hem till Ryssland. Med sig fick hon halva mannens förmögenhet, som uppgick till flera miljoner, eftersom han dumt nog inte tänkt på att skriva äktenskapsförord. Familjen fick sälja av skog och mark för att kunna lösa ut kvinnan... Helt säkert hade hon planerat det från början. 

    Och detta är inte den enda liknande historian jag sett... 
  • Junian­a
    Äldre 9 Aug 09:22
    Godnatt skrev 2013-08-08 23:39:38 följande:
    Bara se på de kvinnor som jobbar inom thaimassage i Malmö som jämt och ständigt får sexfrågor av peddon. 
    Fast av dom artiklarna i Expressen, som jag antar att du syftar på, framgick ju även att många thaikvinnor GAV sådan massage på sina salonger. När detta är känt, så är det ju inte så jättekonstigt att kunderna frågar även andra thailändska massöser. De får skylla på sina egna landsmaninnor för att de fått det ryktet. (Fast peddon var väl inte kunderna - thailändskorna var väl vuxna?)
  • Anonym (känne­r en)
    Äldre 9 Aug 09:28

    En bekant har thaibrud. Han var ca 35-40 då hon flyttade in och han har nog inte haft nån innan det. Killen är välbärgad och förståndet är det inget fel på, även om han till sättet kan vara lite udda.

    De började odla bär då hon flyttade in (thailändskor är fenomenala på sånt tydligen), och är väl uppe i några hektar nu och har folk anställda sommartid. De verkar trivas. :)

  • Sweene­yTodd
    Äldre 9 Aug 09:32

    Min granne har en thaibrud, han är norsk och de har varit gifta i 23 år. De har tre barn, ett av barnen som gick i min klass.

  • Äldre 9 Aug 09:48
    Respekt skrev 2013-08-08 23:02:31 följande:

    Så alla kvinnor från Ryssland eller Ukraina är horor ?? Även de som  flytta hit på egen hand eller är det några speciella kriterier för att inte klassas som det i dina ögon.

    Du har en konstig syn på människor  

    Ja det fattar du väl, precis som att alla män som blir kära i sådana och Thailändskor förstås, är udda, socialt missanpassade och oskulder....
    Fattar inte att jag inte insett det när jag träffat bekanta som träffat kärleken i Thailand. Tur att FL finns annars hade jag ju inte fattat att mina bekanta var socialt missanpassade och deras tjejer horor 
  • Junian­a
    Äldre 9 Aug 09:52
    Maria 434 skrev 2013-08-09 09:48:26 följande:

    Ja det fattar du väl, precis som att alla män som blir kära i sådana och Thailändskor förstås, är udda, socialt missanpassade och oskulder....
    Fattar inte att jag inte insett det när jag träffat bekanta som träffat kärleken i Thailand. Tur att FL finns annars hade jag ju inte fattat att mina bekanta var socialt missanpassade och deras tjejer horor 
    Fast det är ett faktum, att många av de thailändskor som västerlänningar gifter sig med, har ett förflutet som horor. På riktigt, alltså. Många gånger har de också horungar, som mannen inte får veta något om förrän det är dags att söka visum. Då är gubben redan betuttad. Sedan får han försörja både kvinnan och hennes ungar, och samhället får betala för dagis, skolgång och hälsovård åt dem...
  • Äldre 9 Aug 10:17
    Juniana skrev 2013-08-09 09:52:58 följande:
    Fast det är ett faktum, att många av de thailändskor som västerlänningar gifter sig med, har ett förflutet som horor. På riktigt, alltså. Många gånger har de också horungar, som mannen inte får veta något om förrän det är dags att söka visum. Då är gubben redan betuttad. Sedan får han försörja både kvinnan och hennes ungar, och samhället får betala för dagis, skolgång och hälsovård åt dem...

    Oj oj oj så många missledda individer det finns.
    Majoriteten av de kvinnor som västerlänningarna gifter sig med är inte prostituerade.
    Thailändska kvinnor är hårt arbetande och ofta entreprenörer som har kaféer tex. Många thailändska män däremot är ganska bekväma och lata av sig och har inga problem  med att bli försörjd av sin fru.
    Det är en av anledningar till att thailändska kvinnor gillar västerländska män, de arbetar oftast själva och behandlar kvinnor bättre än deras thailändska motpart.

    Ja, det förekommer att män gifter sig med en flicka de träffat på en bar och blir blåsta sen. Men är man så naiv så får man ta konsekvenserna.     
  • MrsPen­n
    Äldre 9 Aug 10:28
    Juniana skrev 2013-08-09 09:52:58 följande:
    Fast det är ett faktum, att många av de thailändskor som västerlänningar gifter sig med, har ett förflutet som horor. På riktigt, alltså. Många gånger har de också horungar, som mannen inte får veta något om förrän det är dags att söka visum. Då är gubben redan betuttad. Sedan får han försörja både kvinnan och hennes ungar, och samhället får betala för dagis, skolgång och hälsovård åt dem...
    Jaha, det är ett "faktum"? Då kan du förstås lägga in länkar till några oberoende källor?



    Morons, your bus is leaving. /Bill Murray, a god
Svar på tråden Män med Thaibrudar