• Anonym (Fialotta)

    Män med Thaibrudar

    Pratade med en vän igår som berättade att hennes manlige bekant skaffat sig en Thaibrud.
    Hon sade att det säger ju allt om honom vilket jag kan hålla med om.
    Mannen i fråga är extremt blyg och lite udda till utseendet och personligheten.

    Vid ett annat tillfälle pratade jag med en arbetskollega som berättade att vars bror var ihop med en Thailändsk tjej. Han berättade att hans bror har haft extremt svårt med relationer men att han är väldigt snäll.
    Kunde inte heller göra annat än att hålla med om att män som skaffar Thailändskor brukar ha det extremt svårt med att skaffa tjejer.

    Kort och gott så undrar jag om det kan vara deras sista desperata försök att få en relation över huvud taget i stället för att leva singel resten av sitt liv? 
    Tycker mig se att många män som väljer Thai är lite udda.
    När jag träffar killar som varit ihop med en Thaibrud så börjar jag genast att analysera honom om varför han valde just det.
    Hur ser ni andra på män som skaffar sig en Thai?  
      

  • Svar på tråden Män med Thaibrudar
  • Anonym (svensk)
    Anonym (adopterad) skrev 2013-08-15 20:09:05 följande:
    Ja, i den mån det varit en sund relation och hon tillägnat sig språket, fått en anställning och skapat sig ett socialt skydds/supportnät. Det sorgliga är de män som satt i system att ta hit kvinnor och sedan separera precis innan kvinnorna varit här tillräckligt länge för att få uppehållstillstånd/medborgarskap.
    Fast det är väl ändå ovanligt.. De tar inte hit kvinnorna för att de vill ligga, det är därför dom åker dit. De flesta som tar med sig kvinnor hem gör det för att de vill leva i en sund normal relation. Att det sen ändå kanske spricker är väl som de flesta relationer. Långt ifrån alla håller livet ut.

  • glidarn

    Jag tror det luktar avundsjuka här Glad
    Jag har thaitjej för att slippa alla fylle fester som svenska tjejer har varje helgDrömmer

  • Anonym (Fialotta)
    glidarn skrev 2013-09-18 13:23:03 följande:

    Jag tror det luktar avundsjuka här Glad
    Jag har thaitjej för att slippa alla fylle fester som svenska tjejer har varje helgDrömmer



    Nja, tror det luktar "prata bort" här Glad.
    Visst kan det vara så i ditt fall och i många andras förhållanden men i många fall är det som jag beskrev. 
  • Rezoons
    Anonym (Fialotta) skrev 2013-08-14 19:21:38 följande:

    Men varför skall alltid kvinnan behaga mannen?
    Kan aldrig mannen behaga kvinnan då?

    Nej det verkar som att han är en ynklig liten kille som tjejen skall "ta hand om".   
    Är inte mannen den som skall vara stor och stark och beskyddande? 
    Om män ska vara starka och beskyddande, så ska väl kvinnor vara kvinnlig också? Många svenskor är inte kvinnliga, så kom inte med den där skiten.
  • Berra73

    Tror ni att alla från Thailand är lika? Jag träffade min sambo i Sverige . Hon hälsade på sin kusin . Hon har fastarbete nu och pratar bra svenska . Har bott i Sverige i lite över två år . Verkar som många har fördomar ???

  • Berra73
    glidarn skrev 2013-09-18 13:23:03 följande:

    Jag tror det luktar avundsjuka här

    Jag har thaitjej för att slippa alla fylle fester som svenska tjejer har varje helg


    Finns thaitjejer som festar med
  • Anonym (tjej)

    Jag såg en tröja i Thailand när jag var där.....på den stod det "No Money- No honey". Jag tycker att den tröjan förklarade det jag även såg och upplevde.

  • Anonym (Fialotta)
    Rezoons skrev 2013-09-28 17:28:37 följande:
    Om män ska vara starka och beskyddande, så ska väl kvinnor vara kvinnlig också? Många svenskor är inte kvinnliga, så kom inte med den där skiten.

    Om kvinnor skall vara kvinnliga så skall männen också vara maskulina.
    I Sverige är inte många män manliga.
  • MxMeNow
    Anonym (Fialotta) skrev 2013-06-28 14:56:18 följande:

    Pratade med en vän igår som berättade att hennes manlige bekant skaffat sig en Thaibrud.

    Hon sade att det säger ju allt om honom vilket jag kan hålla med om.

    Mannen i fråga är extremt blyg och lite udda till utseendet och personligheten.

    Vid ett annat tillfälle pratade jag med en arbetskollega som berättade att vars bror var ihop med en Thailändsk tjej. Han berättade att hans bror har haft extremt svårt med relationer men att han är väldigt snäll.

    Kunde inte heller göra annat än att hålla med om att män som skaffar Thailändskor brukar ha det extremt svårt med att skaffa tjejer.

    Kort och gott så undrar jag om det kan vara deras sista desperata försök att få en relation över huvud taget i stället för att leva singel resten av sitt liv? 

    Tycker mig se att många män som väljer Thai är lite udda.

    När jag träffar killar som varit ihop med en Thaibrud så börjar jag genast att analysera honom om varför han valde just det.

    Hur ser ni andra på män som skaffar sig en Thai?  

      


    Dom som importerar en flickvän/fru ser jag som korkade och desperata. I samhället jag bor kryllar det av dem, ganska patetiskt qtt behöva köpa en relation.
  • MxMeNow
    Berra73 skrev 2014-07-08 11:47:33 följande:

    Tror ni att alla från Thailand är lika? Jag träffade min sambo i Sverige . Hon hälsade på sin kusin . Hon har fastarbete nu och pratar bra svenska . Har bott i Sverige i lite över två år . Verkar som många har fördomar ???


    Hälsar på sin kusin/syster brukar vara kod för söker en man. Du verkar smått naiv.
Svar på tråden Män med Thaibrudar