• Anonym (Fialotta)

    Män med Thaibrudar

    Pratade med en vän igår som berättade att hennes manlige bekant skaffat sig en Thaibrud.
    Hon sade att det säger ju allt om honom vilket jag kan hålla med om.
    Mannen i fråga är extremt blyg och lite udda till utseendet och personligheten.

    Vid ett annat tillfälle pratade jag med en arbetskollega som berättade att vars bror var ihop med en Thailändsk tjej. Han berättade att hans bror har haft extremt svårt med relationer men att han är väldigt snäll.
    Kunde inte heller göra annat än att hålla med om att män som skaffar Thailändskor brukar ha det extremt svårt med att skaffa tjejer.

    Kort och gott så undrar jag om det kan vara deras sista desperata försök att få en relation över huvud taget i stället för att leva singel resten av sitt liv? 
    Tycker mig se att många män som väljer Thai är lite udda.
    När jag träffar killar som varit ihop med en Thaibrud så börjar jag genast att analysera honom om varför han valde just det.
    Hur ser ni andra på män som skaffar sig en Thai?  
      

  • Svar på tråden Män med Thaibrudar
  • Gathenhielm

    Haru något emot rasblandande förhållanden, eller? Jäkla rasister det finns här.


    Reasons... we all have them, at times.
  • Gathenhielm
    Anonym (Thaimannen) skrev 2014-09-24 18:41:16 följande:
    Hittade detta inlägg av en slump och registrerade mig för att kunna svara.

    Jag har inte läst all 43 sidorna i denna tråd, utan bara några stycken. Men det gör mig väldigt ledsen måste jag säga. Så mycket fördomar och elaka kommentarer.
    Jag är sedan dryga 5 år gift med en thailändsk kvinna. Hon är 11 år yngre än mig. Hon har universitetsutbildning är egen företagare både i sitt hemland och här i Sverige. Hon kommer alltså inte från någon bar och jag "hittade" inte henne i Thailand. Vi fann varandra på en dejtingsida av en tillfällighet. Började mejla, ringa, videosamtal under en lång tid innan jag åkte ner och sedan dess är vi ett par som verkligen älskar varann. Vi har haft många fina år tillsammans och framtiden ser mycket ljus ut. Hon är omtyckt och accepterad av mina vänner, min släkt och barn från tidigare äktenskap.
    Tänk på att inte döma bara för att ni ser en svensk man och en thailändsk kvinna ihop. Givetvis finns det undantag, men man ska inte dra alla över en kam.
    Skit i dem. Folk vill i allmänhet alltid ha något att störa sig på. Kul att höra att du hittat kärleken!
    Reasons... we all have them, at times.
  • Anonym (Pust)

    Verkar som vissa här känner sig hotade av orientaliska tjejer.

    Eller så är dom rasister helt enkelt.

  • Anonym (Pust)

    Jag skulle gärna se att det kom hit fler av deras sort. Just nu är det ganska stereotypt.

  • Anonym (Fialotta)
    Anonym (Pust) skrev 2014-09-24 18:48:30 följande:

    Verkar som vissa här känner sig hotade av orientaliska tjejer.

    Eller så är dom rasister helt enkelt.



    Kanske det finns?
    Ingen utav thaitjejernas män är någon som fallit mig i smaken i alla fall.
    Tycker också att det är tur att de finns eftersom deras idealmän (i thailändska mått mätt) är lite annorlunda än svenskornas.
  • MxMeNow
    Anonym (Fialotta) skrev 2014-09-24 20:28:04 följande:

    Kanske det finns?

    Ingen utav thaitjejernas män är någon som fallit mig i smaken i alla fall.

    Tycker också att det är tur att de finns eftersom deras idealmän (i thailändska mått mätt) är lite annorlunda än svenskornas.


    Generellt är väl deras "idealmän" någon som kan ge dem svenskt medborgarskap med allt vad det innebär.
  • Anonym (Jessie)

    Min pappa har en Filippinsk fru.

    När min mamma gick ifrån honom efter 25 år som gifta så blev han helt förstörd, antar han kände sig som en halv människa utan någon vid sin sida. Desperationen efter ett nytt förhållande ledde till att han fick kontakt med en man som själv hade en Filippinsk fru som i sin tur kände en kvinna som ville gifta sig med någon i Sverige. Inom ett halvår efter skilsmässan så kom hans blivande fru hit till Sverige.

    Jag som känner min pappa kan se på honom att han ser det hela som ett förhastat beslut som han tog under en dimmig period av hans liv. Han ångrar sig, men av hänsyn till sin fru så kan han inte bryta sig loss. Han är ju trots allt hennes vän efter 10 år tillsammans och är nog orolig att hon inte skulle klara sig i samhället med sin bristfälliga svenska t.ex. Att ha en fru från Asien för också med sig en helt ny livsstil. Man ska ha gäster varje ledig minut, man måste umgås med andra män vars Filippinska fruar känner ens egen fru, allt handlar om pengar, helt andra matvanor/tider än vad man är van vid o.s.v.

    Min pappa är alltså inte på något sätt annorlunda mot andra män, han ser till och med bra ut för sin ålder, han har bara gjort ett dumt val och får nu leva med det.

  • Anonym (favorit61)
    Anonym (Jessie) skrev 2014-09-24 22:11:41 följande:

    Min pappa har en Filippinsk fru.

    När min mamma gick ifrån honom efter 25 år som gifta så blev han helt förstörd, antar han kände sig som en halv människa utan någon vid sin sida. Desperationen efter ett nytt förhållande ledde till att han fick kontakt med en man som själv hade en Filippinsk fru som i sin tur kände en kvinna som ville gifta sig med någon i Sverige. Inom ett halvår efter skilsmässan så kom hans blivande fru hit till Sverige.

    Jag som känner min pappa kan se på honom att han ser det hela som ett förhastat beslut som han tog under en dimmig period av hans liv. Han ångrar sig, men av hänsyn till sin fru så kan han inte bryta sig loss. Han är ju trots allt hennes vän efter 10 år tillsammans och är nog orolig att hon inte skulle klara sig i samhället med sin bristfälliga svenska t.ex. Att ha en fru från Asien för också med sig en helt ny livsstil. Man ska ha gäster varje ledig minut, man måste umgås med andra män vars Filippinska fruar känner ens egen fru, allt handlar om pengar, helt andra matvanor/tider än vad man är van vid o.s.v.

    Min pappa är alltså inte på något sätt annorlunda mot andra män, han ser till och med bra ut för sin ålder, han har bara gjort ett dumt val och får nu leva med det.


    Tråkigt med din pappas fru,jag känner igen det du säger. Och inom thai tjejer så finns ca:5000 i Stockholm , och ungefär ett tusental virrpannor som var bar tjejer, som var trasiga på vägen hit. Dom andra 4000 lever ett normalt liv, vad det nu är?

    Jag skriver i tråden för jag  är ju gift med en thai tjej och vi har barn och jag stöttade henne hundra procent att lära sig svenska. Hon ville inte komma hit för hon hade ett bra jobb på H&M I BKK och lägenhet. Men efter ett år och jag var i där tre gånger så sa hon att jag vill prova att leva i ditt kalla land med dig. Hon köpte böcker och började plugga svenska varje kväll efter jobbet. Sen var hon på väg och jag mötte henne på Arlanda.

    Hon studerade svenska på SFI, och umgicks bara med mig och vänner. Hon hade inget behov att träffa thai folk. Nu träffar vi ibland lite thai folk, men dom är ingeT viktigt inslag i hennes liv.

    Hon lärde sig flytande svenska på två år och jobbar på H&M i Sthlm. Kanske tror ni att jag har haft tur men inte säger jag. Om du hittar en bar brud så är risken väldigt stor att det går åt helvete såklart. Finns säkert undantag där med.

    Jag känner många thai i sthlm och inte många kan svenska, så jag tror det är lite upp till er men att hjälpa och stötta din tjej att lära sig språket. Tjejen måste förstå att hon måste lära sig språket för att få ett jobb som hon vill ha.

    Annars återstår det Thai massage där men går och erbjuder tjejerna allt. Tråkigt men sant att men i Sverige springer runt på thai massage i smyg. En tjej sa att men vill aldrig ha kvitto dom är rädda för att frun skulle se. Kanske din man går dit?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Jessie) skrev 2014-09-24 22:11:41 följande:

    Min pappa har en Filippinsk fru.

    När min mamma gick ifrån honom efter 25 år som gifta så blev han helt förstörd, antar han kände sig som en halv människa utan någon vid sin sida. Desperationen efter ett nytt förhållande ledde till att han fick kontakt med en man som själv hade en Filippinsk fru som i sin tur kände en kvinna som ville gifta sig med någon i Sverige. Inom ett halvår efter skilsmässan så kom hans blivande fru hit till Sverige.

    Jag som känner min pappa kan se på honom att han ser det hela som ett förhastat beslut som han tog under en dimmig period av hans liv. Han ångrar sig, men av hänsyn till sin fru så kan han inte bryta sig loss. Han är ju trots allt hennes vän efter 10 år tillsammans och är nog orolig att hon inte skulle klara sig i samhället med sin bristfälliga svenska t.ex. Att ha en fru från Asien för också med sig en helt ny livsstil. Man ska ha gäster varje ledig minut, man måste umgås med andra män vars Filippinska fruar känner ens egen fru, allt handlar om pengar, helt andra matvanor/tider än vad man är van vid o.s.v.

    Min pappa är alltså inte på något sätt annorlunda mot andra män, han ser till och med bra ut för sin ålder, han har bara gjort ett dumt val och får nu leva med det.


    Din farsa var en sopa och skaffade sig en postorder-fru, hans upplevelser och hans fru är knappast representativa för svensk/asiatiska par i allmänhet.
  • Anonym (...)

    Ja utan tvekan är det männen i bekantskapskretsen som varit singlar i decennier som till slut skaffat en thaitjej. Oftast får de en thaiunge på köpet. Förutom gamgubbarna som skaffat betydligt yngre tjejer, som till deras stora förvåning vill ha skilda sovrum när de kommit till Sverige, så är det hyfsat jämnåriga killar.

    Min killes kusin är gift med en och jag blev imponerad av att hon inte verkade vara en golddigger då min killes kusins ekonomi totalt havererade efter ett tag. Men så kom han på henne med att ha gubbar vid sidan av och hon var ganska öppen med att det bara var för pengarna..

    Nu försöker hon para ihop sin syrra med en gammal alkissläkting till dom..

    Min brorsa har precis gift sig med en Thailändska efter att ha varit singel i evigheter. Han har väldigt bra ställt och hon verkar nöjd.

    En win-win situation men äkta kärlek? Knappast..

Svar på tråden Män med Thaibrudar