• Anonym (Fialo­tta)
    Äldre 28 Jun 14:56
    119903 visningar
    546 svar
    546
    119903

    Män med Thaibrudar

    Pratade med en vän igår som berättade att hennes manlige bekant skaffat sig en Thaibrud.
    Hon sade att det säger ju allt om honom vilket jag kan hålla med om.
    Mannen i fråga är extremt blyg och lite udda till utseendet och personligheten.

    Vid ett annat tillfälle pratade jag med en arbetskollega som berättade att vars bror var ihop med en Thailändsk tjej. Han berättade att hans bror har haft extremt svårt med relationer men att han är väldigt snäll.
    Kunde inte heller göra annat än att hålla med om att män som skaffar Thailändskor brukar ha det extremt svårt med att skaffa tjejer.

    Kort och gott så undrar jag om det kan vara deras sista desperata försök att få en relation över huvud taget i stället för att leva singel resten av sitt liv? 
    Tycker mig se att många män som väljer Thai är lite udda.
    När jag träffar killar som varit ihop med en Thaibrud så börjar jag genast att analysera honom om varför han valde just det.
    Hur ser ni andra på män som skaffar sig en Thai?  
      

  • Svar på tråden Män med Thaibrudar
  • Anonym (smart­ass)
    Äldre 2 Oct 01:54

    Känns som en majoritet är dom som inte få sex av svenska tjejer eller har svårt att ha ett normalt förhållande.

    Dock finns det så klart många normala som bara vill ha en mer traditionell fru pålitlig fru som tar hand om alla traditionella kvinnliga hushållssysslor och inte skiljer sig eller är otrogen.  Det är lätt att hitta såna kvinnor i andra kulturer och eftersom att dom gärna flyttar till sverige som är ett rikt land så går det fort och smidigt.

  • Anonym (My)
    Äldre 2 Oct 06:37
    Anonym (Lisa) skrev 2014-07-19 18:27:17 följande:

    Nja, tycker hela TS låter väldigt rasistiskt. Trist att dra alla över en och samma kam på sånt vis.

    Man vet ju aldrig när kärleken slår till, oavsett om man nu är ful, blyg, svart, vit, svensk eller asiat.


    Ett av väldigt få vettiga inlägg i den förfärliga, obehagliga och rasistiska tråden.
    Skärp er svenska kvinnor, ni får mig att skämmas!.
  • Anonym (Tvärt­om?)
    Äldre 2 Oct 07:54

    Det finns ingen anledning för normala män i 40-50-årsåldern och uppåt att vara singlar om de inte vill. I den åldern är det ett överskott på kvinnor. Men om man bara letar efter kvinnor som både är yngre och snyggare än en själv får man såklart problem. Män som inte petiga och kräsna hittar kärleksfulla svenska kvinnor.

  • Anonym (My)
    Äldre 2 Oct 08:41
    Anonym (Man) skrev 2014-10-01 10:27:02 följande:
    Din farsa var en sopa och skaffade sig en postorder-fru, hans upplevelser och hans fru är knappast representativa för svensk/asiatiska par i allmänhet.
    Det där var väl onödigt elakt sagt. Mera troligt att pappan hade för bråttom att inlda ett nytt förhållande efter skilsmässan , kanske hade han i dag kännt samma sak med en svensk fru som för sin tailändska hustru. Han var inte kär helt enkelt.
  • Anonym (My)
    Äldre 2 Oct 08:44
    Anonym (Tvärtom?) skrev 2014-10-02 07:54:43 följande:

    Det finns ingen anledning för normala män i 40-50-årsåldern och uppåt att vara singlar om de inte vill. I den åldern är det ett överskott på kvinnor. Men om man bara letar efter kvinnor som både är yngre och snyggare än en själv får man såklart problem. Män som inte petiga och kräsna hittar kärleksfulla svenska kvinnor.


    Menar du att svenska kvinnor är bättre på något sätt eller vad är det du vill säga?
  • Anonym (Tvärt­om?)
    Äldre 2 Oct 09:01
    Anonym (My) skrev 2014-10-02 08:44:43 följande:
    Menar du att svenska kvinnor är bättre på något sätt eller vad är det du vill säga?
    Jag menar att svenska män med thaibrudar ofta säger att de inte kunde hitta någon annan. Att det inte finns några svenska kvinnor. Jag pratar nu om svenska män som mer eller mindre köpt sig en thailändsk fru därför att de varit kräsna singlar länge. Jag anser INTE att thailändska tjejer är sämre. Jag har en bekant som gift sig med en thailändsk tjej och där var det verkligen kärlek. De råkade träffas, började umgås och blev kära (han jobbade då i Thailand).
  • Anonym (Man)
    Äldre 2 Oct 09:48
    Anonym (My) skrev 2014-10-02 08:41:40 följande:
    Det där var väl onödigt elakt sagt. Mera troligt att pappan hade för bråttom att inlda ett nytt förhållande efter skilsmässan , kanske hade han i dag kännt samma sak med en svensk fru som för sin tailändska hustru. Han var inte kär helt enkelt.
    Det var väl inte så snällt (eller begåvat) att påstå att alla svensk/asiatiska förhållanden bara handlar om pengar heller.

    Lustigt nog säger många av inläggen här bara att postarnas släktingar är ruttna snarare än det säger något om svensk/asiatiska par i allmänhet.
    Anonym (Tvärtom?) skrev 2014-10-02 09:01:06 följande:
    Jag menar att svenska män med thaibrudar ofta säger att de inte kunde hitta någon annan. Att det inte finns några svenska kvinnor. Jag pratar nu om svenska män som mer eller mindre köpt sig en thailändsk fru därför att de varit kräsna singlar länge. Jag anser INTE att thailändska tjejer är sämre. Jag har en bekant som gift sig med en thailändsk tjej och där var det verkligen kärlek. De råkade träffas, började umgås och blev kära (han jobbade då i Thailand).
    Ofta? Har du intervjuat massvis med par alltså?
  • Anonym (...)
    Äldre 2 Oct 12:06

    Komiskt med alla inlägg som gnäller om fördomar och rasism. Snacka om att vägra se verkligheten..

  • Anonym (Kille­n Utan Thaitj­ej)
    Äldre 2 Oct 12:37

    De tär väl skitsamma från vilket land en killes tjej är ifrån, så länge båda tycker om varann?


     


    Men väldigt många svenska tjejer ogillar att män har Thailändska tjejer, känner ni er hotade eller?

  • Anonym (...)
    Äldre 2 Oct 15:37
    Anonym (Killen Utan Thaitjej) skrev 2014-10-02 12:37:33 följande:

    De tär väl skitsamma från vilket land en killes tjej är ifrån, så länge båda tycker om varann?

     

    Men väldigt många svenska tjejer ogillar att män har Thailändska tjejer, känner ni er hotade eller?


    Hotade av vadå? Att se snubbar ingen svenska vill ha hänga med en thaitjej som hugger tag i första bästa falang för att få komma hit. Eller att se en 60 plussare komma med en 23 årig thaitjej? Tro fan att folk inte blir så jävla impade..
Svar på tråden Män med Thaibrudar