• Anonym (Fialo­tta)
    Äldre 28 Jun 14:56
    119901 visningar
    546 svar
    546
    119901

    Män med Thaibrudar

    Pratade med en vän igår som berättade att hennes manlige bekant skaffat sig en Thaibrud.
    Hon sade att det säger ju allt om honom vilket jag kan hålla med om.
    Mannen i fråga är extremt blyg och lite udda till utseendet och personligheten.

    Vid ett annat tillfälle pratade jag med en arbetskollega som berättade att vars bror var ihop med en Thailändsk tjej. Han berättade att hans bror har haft extremt svårt med relationer men att han är väldigt snäll.
    Kunde inte heller göra annat än att hålla med om att män som skaffar Thailändskor brukar ha det extremt svårt med att skaffa tjejer.

    Kort och gott så undrar jag om det kan vara deras sista desperata försök att få en relation över huvud taget i stället för att leva singel resten av sitt liv? 
    Tycker mig se att många män som väljer Thai är lite udda.
    När jag träffar killar som varit ihop med en Thaibrud så börjar jag genast att analysera honom om varför han valde just det.
    Hur ser ni andra på män som skaffar sig en Thai?  
      

  • Svar på tråden Män med Thaibrudar
  • Äldre 4 Oct 21:40
    Anonym (Freja) skrev 2014-10-04 21:23:49 följande:
    Lustigt. Om man lever utfattig i ett land där din framtid betyder hårt slit, och då inte med svenska mått av hårt slit, utan med verklig fattigdom och svält framför dörren om du skulle drabbas av sjukdom eller liknande. Och "vita" turister kommer dit och spenderar pengar på sprit och kvinnor och verkar vara snuskigt rik i jämförelse. Vem i helvete skulle inte göra sitt bästa för att fånga en och få vad det verkar som ett mycket mycket bättre liv för sig själv och sin familj.

    Det är världsfrånvänt att ens tro att KÄRLEK är det som fäller avgörandet i många situationer. Javisst finns det äkta kärlek också. Självklart gör det det. Högutbildade kan välja fritt.

    Svenska kvinnor kan välja fritt för de har inte den fattigdomen här i sverige.
    Så nej, det är inte samma sak hur nu någon kan få för sig det. Antagligen bara ett försvar man lägger upp för sig själv att tro på.

    Kärlek och äktenskap är oerhört romantiserat i sverige för det kan vi svenskar kosta på oss. Det kan inte alla från alla världens länder göra. För många är det chansen till ett bättre liv som styr. Chansen att slippa en förtidig död av sjukdom, svält eller för att man helt enkelt arbetar till döds.

    Visa mig den svenska tjej som är 20 år och dejtar en UTFATTIG 70-årig gubbe som hon måste försörja?
    Pengar drar tjejer. Så enkelt är det. Äkta kärlek? Knappast men ett ömsesidigt utnyttjande. Tjejen får ett bättre liv, åldringen får en attraktiv tjej. Om han har pengar förstås. En vanlig fattig gammal man får inte det.

    Det är rent löjligt att försöka få någon att tro att en ung attraktiv tjej älskar att ha sex med en kissluktande gammal man såvida han inte har gott om stålar och är villig att spendera dessa på den unga tjejens familj och henne själv. 

    Män verkar generellt ha alldeles för höga tankar om sig själv. Ge de här tjejerna pengarna rakt upp och ner utan något i gengäld. Ge dom stadig försörjning varje månad med tillräckligt av pengar. Och många av dom kommer inte följa med till sverige överhuvudtaget. 
    Du verkar tro att kärlek är det samma som förälskelse. Kärlek är något helt annat. Sen svarar du på en massa ssaker som jag inte skrev om, och en del håller jag med om. Men tycker du verkligen att det handlar om att köpa en kvinna om mannen kan erbjuda en bättre standard. De flesta kvinnor i Sverige väljer faktiskt en man med högre inkomst än de själva (kanske håller på att ändras men jag tror det ännu stämmer). Har de därmed blivit köpta? Sen tror jag att du har lite dimmiga uppfattningar om situationen i Sydostasien. Det är en minoritet som är så fattiga att de svälter. Många har en hög utbildning.
    Och jag håller med dig om att kvinnorna gör ett val (alltså inte blir köpta) baserat på många saker. Det gör svenskorna också, de vill ha en längre, några år äldre, lite rikare man.
  • Anonym (My)
    Äldre 4 Oct 22:21
    Anonym (Freja) skrev 2014-10-04 21:23:49 följande:
    Lustigt. Om man lever utfattig i ett land där din framtid betyder hårt slit, och då inte med svenska mått av hårt slit, utan med verklig fattigdom och svält framför dörren om du skulle drabbas av sjukdom eller liknande. Och "vita" turister kommer dit och spenderar pengar på sprit och kvinnor och verkar vara snuskigt rik i jämförelse. Vem i helvete skulle inte göra sitt bästa för att fånga en och få vad det verkar som ett mycket mycket bättre liv för sig själv och sin familj.

    Det är världsfrånvänt att ens tro att KÄRLEK är det som fäller avgörandet i många situationer. Javisst finns det äkta kärlek också. Självklart gör det det. Högutbildade kan välja fritt.

    Svenska kvinnor kan välja fritt för de har inte den fattigdomen här i sverige.
    Så nej, det är inte samma sak hur nu någon kan få för sig det. Antagligen bara ett försvar man lägger upp för sig själv att tro på.

    Kärlek och äktenskap är oerhört romantiserat i sverige för det kan vi svenskar kosta på oss. Det kan inte alla från alla världens länder göra. För många är det chansen till ett bättre liv som styr. Chansen att slippa en förtidig död av sjukdom, svält eller för att man helt enkelt arbetar till döds.

    Visa mig den svenska tjej som är 20 år och dejtar en UTFATTIG 70-årig gubbe som hon måste försörja?
    Pengar drar tjejer. Så enkelt är det. Äkta kärlek? Knappast men ett ömsesidigt utnyttjande. Tjejen får ett bättre liv, åldringen får en attraktiv tjej. Om han har pengar förstås. En vanlig fattig gammal man får inte det.

    Det är rent löjligt att försöka få någon att tro att en ung attraktiv tjej älskar att ha sex med en kissluktande gammal man såvida han inte har gott om stålar och är villig att spendera dessa på den unga tjejens familj och henne själv. 

    Män verkar generellt ha alldeles för höga tankar om sig själv. Ge de här tjejerna pengarna rakt upp och ner utan något i gengäld. Ge dom stadig försörjning varje månad med tillräckligt av pengar. Och många av dom kommer inte följa med till sverige överhuvudtaget. 
    Fördomar, fördomar, fördomar och en del rasism.
  • Anonym (Freja­)
    Äldre 4 Oct 22:23
    Konservativ skrev 2014-10-04 21:40:27 följande:
    Du verkar tro att kärlek är det samma som förälskelse. Kärlek är något helt annat. Sen svarar du på en massa ssaker som jag inte skrev om, och en del håller jag med om. Men tycker du verkligen att det handlar om att köpa en kvinna om mannen kan erbjuda en bättre standard. De flesta kvinnor i Sverige väljer faktiskt en man med högre inkomst än de själva (kanske håller på att ändras men jag tror det ännu stämmer). Har de därmed blivit köpta? Sen tror jag att du har lite dimmiga uppfattningar om situationen i Sydostasien. Det är en minoritet som är så fattiga att de svälter. Många har en hög utbildning.
    Och jag håller med dig om att kvinnorna gör ett val (alltså inte blir köpta) baserat på många saker. Det gör svenskorna också, de vill ha en längre, några år äldre, lite rikare man.
    Nej du nu hittar du på. Kvinnan blir inte mer förälskad bara för att mannen är det. Situationen är precis densamma. Att de svenska männen vill tro att det är något helt annat än det är betyder inte att det faktiskt är det. 
    Ja svenska kvinnor väljer män med högre standard. Men för dem är det inte liv eller död. Och nej, det är inte en minoritet som är fattiga. Det finns ett skäl till att så många prostituerar sig. Det är INTE ett fritt val för kvinnorna även om svenska män gärna vill tro att de gör det för att de älskar sex. (och svenska män förstås...)

    Att jämföra svenska kvinnors situation med thaitjejer visar bara hur världsfrånvänd du är. Information är mycket lättillgänglig idag. Att välja att blunda får man förstås göra, men att kräva att andra ska göra detsamma fungerar inte.
  • Anonym (My)
    Äldre 4 Oct 22:40
    Anonym (My) skrev 2014-10-04 22:21:58 följande:
    Fördomar, fördomar, fördomar och en del rasism.
    Ännu mer fördomar och lite rasism.
  • Anonym (Freja­)
    Äldre 4 Oct 22:49
    Anonym (My) skrev 2014-10-04 22:40:03 följande:
    Ännu mer fördomar och lite rasism.
    Ja världen blir ju så mycket lättare att hantera om man kan skriva ner allting till det. Och man känner sig så god som förstår att detta är svaret på allt och man själv är ju inte rasist eller fördomsfull! 
    Eller så inser man att verkligheten ser helt annorlunda ut när man inte är i den skyddande världen som sverige är.
  • Anonym (My)
    Äldre 4 Oct 22:56
    Anonym (Freja) skrev 2014-10-04 22:49:55 följande:
    Ja världen blir ju så mycket lättare att hantera om man kan skriva ner allting till det. Och man känner sig så god som förstår att detta är svaret på allt och man själv är ju inte rasist eller fördomsfull! 
    Eller så inser man att verkligheten ser helt annorlunda ut när man inte är i den skyddande världen som sverige är.
    Snälla du, vad vet du egentligen om män som gifter sig/lever tillsammans med kvinnor från Thailand eller andra länder.? Det du ger uttryck för här är bara fördomar och kvalificerad skit. Du tror si eller så, allt byggt på dina fördomar om andra människor.
  • Anonym (Freja­)
    Äldre 4 Oct 23:06
    Anonym (My) skrev 2014-10-04 22:56:29 följande:
    Snälla du, vad vet du egentligen om män som gifter sig/lever tillsammans med kvinnor från Thailand eller andra länder.? Det du ger uttryck för här är bara fördomar och kvalificerad skit. Du tror si eller så, allt byggt på dina fördomar om andra människor.
    Ja det gör jag. Och nej, jag behöver faktiskt inte vara EN gift man med en fru från thailand för att veta.  Vet du ens vad ordet kvalificerad betyder undrar jag? Det betyder kompetent, meriterad, skärpt, berättigad, lämpad,duglig osv.
    Det tänkte du inte på gissar jag. Ville bara låta som om du hade minsta aning om vad du pratar om vilket du just bevisade att du inte gör.

    Jag behöver inte veta precis allt om precis alla som gifter sig med thailändskor. Jag kan läsa statistik. Det fungerar utmärkt, du borde prova det. Fast åh andra sidan visade du just din förståelse för ordbetydelser så jag tror inte det kommer att ändra något. DU har dina fördomar och av vad jag kan se kommer du hålla fast vid dom.
  • Anonym (My)
    Äldre 4 Oct 23:22
    Anonym (Freja) skrev 2014-10-04 23:06:55 följande:
    Ja det gör jag. Och nej, jag behöver faktiskt inte vara EN gift man med en fru från thailand för att veta.  Vet du ens vad ordet kvalificerad betyder undrar jag? Det betyder kompetent, meriterad, skärpt, berättigad, lämpad,duglig osv.
    Det tänkte du inte på gissar jag. Ville bara låta som om du hade minsta aning om vad du pratar om vilket du just bevisade att du inte gör.

    Jag behöver inte veta precis allt om precis alla som gifter sig med thailändskor. Jag kan läsa statistik. Det fungerar utmärkt, du borde prova det. Fast åh andra sidan visade du just din förståelse för ordbetydelser så jag tror inte det kommer att ändra något. DU har dina fördomar och av vad jag kan se kommer du hålla fast vid dom.

    Fortfarande en massa bullshit. Du kan ju vinkla din statistik hur du vill det är verkligheten som gäller. Tycker faktiskt du gör dig löjlig när du sätter dig till doms över andras förhållande Det är ju i verkligheten saker som över huvud taget inte angår dig och som du inte har någon som helst insyn i. Dessutom är inte just dina värderingar något som andra med nödvändighet skall leva efter.


    Vad har du emot kvinnor från Thailand? Tycker du dig vara överlägsen dem? Tror du inte att de kan ta vara på sig själva och göra sina egna val?


    Ett gott råd, ägna dig åt ditt eget liv och låt andra sköta sina liv. Dina inlägg här är verkar ju bara bittra och missunnsamma.

  • Anonym (Freja­)
    Äldre 4 Oct 23:38
    Anonym (My) skrev 2014-10-04 23:22:57 följande:

    Fortfarande en massa bullshit. Du kan ju vinkla din statistik hur du vill det är verkligheten som gäller. Tycker faktiskt du gör dig löjlig när du sätter dig till doms över andras förhållande Det är ju i verkligheten saker som över huvud taget inte angår dig och som du inte har någon som helst insyn i. Dessutom är inte just dina värderingar något som andra med nödvändighet skall leva efter.


    Vad har du emot kvinnor från Thailand? Tycker du dig vara överlägsen dem? Tror du inte att de kan ta vara på sig själva och göra sina egna val?


    Ett gott råd, ägna dig åt ditt eget liv och låt andra sköta sina liv. Dina inlägg här är verkar ju bara bittra och missunnsamma.


    Det är du som vinklar dessvärre men jag förstår att du vill försöka göra mig till brottslingen. Får mig att misstänka att du är en man faktiskt. Statistiken är nämligen där för även dig att läsa. Men det är klart att det är jobbigt att läsa den när den tydligt motbevisar det du vill tro.
    Jag dömer faktiskt inga förhållanden, realist har du hört om det någon gång?
    Det är enligt min mening ett ömsesidigt utnyttjande. Vet du vad det betyder?

    Och var får du det ifrån att jag dömer thailändskor? Det hittade du på själv. 
    Jag tycker de gör helt rätt som förbättrar sina liv. Det jag funderar över är att svenska män på något underligt sätt tror att thaitjejer gör det för att svenska män är helt överlägsna alla andra av världens män. När det faktiskt handlar mest om försörjning och pengar.
    Men ja jag förstår att det är känsligt att inse att de flesta förhållanden men thaitjejer mest handlar om plånboken och inte att svenska män är helt överlägsna på precis alla områden men ja, det står för svenska lättlurade män, inga andra.

    Vi andra kan skratta i mjugg och diskutera era felaktigheter med era kvinnor vilket många av oss gör.

    Jag säger ju att de mycket väl gör sina egna val. Varför försöker du få det till att jag säger något annat är min fråga? De vet mycket väl vad de har att välja bland.

    Varför blir du så aggressiv? För att jag inte anser svenska män så oerhört överlägsna som det till synes dem själva tycker?
  • Anonym (Snorb­ert)
    Äldre 4 Oct 23:49

    Är man i kategorin av man som skaffar en importfru så finns bara två andra alternativ. Antingen är man istället ensam, eller så får man skaffa sig en svensk fyrabarnsmor (barn med 3 olika pappor) som väger tresiffrigt, röker under köksfläkten och har dåligt temperament. Dvs bottenskrapet av den inhemska kvinnligheten.

    Så: Söt, trevlig och snäll Thailändsk fru eller någon från bottenskrapet av sveriges kvinnor. Svår fråga, verkligen.

Svar på tråden Män med Thaibrudar