• Anonym (Fialo­tta)
    Äldre 28 Jun 14:56
    119912 visningar
    546 svar
    546
    119912

    Män med Thaibrudar

    Pratade med en vän igår som berättade att hennes manlige bekant skaffat sig en Thaibrud.
    Hon sade att det säger ju allt om honom vilket jag kan hålla med om.
    Mannen i fråga är extremt blyg och lite udda till utseendet och personligheten.

    Vid ett annat tillfälle pratade jag med en arbetskollega som berättade att vars bror var ihop med en Thailändsk tjej. Han berättade att hans bror har haft extremt svårt med relationer men att han är väldigt snäll.
    Kunde inte heller göra annat än att hålla med om att män som skaffar Thailändskor brukar ha det extremt svårt med att skaffa tjejer.

    Kort och gott så undrar jag om det kan vara deras sista desperata försök att få en relation över huvud taget i stället för att leva singel resten av sitt liv? 
    Tycker mig se att många män som väljer Thai är lite udda.
    När jag träffar killar som varit ihop med en Thaibrud så börjar jag genast att analysera honom om varför han valde just det.
    Hur ser ni andra på män som skaffar sig en Thai?  
      

  • Svar på tråden Män med Thaibrudar
  • Äldre 6 Oct 07:38
    Anonym (Freja) skrev 2014-10-04 22:23:55 följande:
    Nej du nu hittar du på. Kvinnan blir inte mer förälskad bara för att mannen är det. Situationen är precis densamma. Att de svenska männen vill tro att det är något helt annat än det är betyder inte att det faktiskt är det. 
    Ja svenska kvinnor väljer män med högre standard. Men för dem är det inte liv eller död. Och nej, det är inte en minoritet som är fattiga. Det finns ett skäl till att så många prostituerar sig. Det är INTE ett fritt val för kvinnorna även om svenska män gärna vill tro att de gör det för att de älskar sex. (och svenska män förstås...)

    Att jämföra svenska kvinnors situation med thaitjejer visar bara hur världsfrånvänd du är. Information är mycket lättillgänglig idag. Att välja att blunda får man förstås göra, men att kräva att andra ska göra detsamma fungerar inte.
    Liv eller död? Nej, för de allra flesta handlar det inte om det. Hur många thailändare känner du och har besökt i deras hem? Jo, det är ett fritt val vem man gifter sig med, varför blandar du in prostitution i detta. Tror du att alla thailändskor är prostituerade? Din uppfattning är verkligen spegel av tvåveckorssemester och Aftonbladets reportage.
  • Äldre 6 Oct 10:05
    Konservativ skrev 2014-10-06 07:38:18 följande:

    Liv eller död? Nej, för de allra flesta handlar det inte om det. Hur många thailändare känner du och har besökt i deras hem? Jo, det är ett fritt val vem man gifter sig med, varför blandar du in prostitution i detta. Tror du att alla thailändskor är prostituerade? Din uppfattning är verkligen spegel av tvåveckorssemester och Aftonbladets reportage.


    Jag känner många Thailändskor (i samhället jag bor har var och varannan man Importerat en). En kommer hit, hon har systrar, kusiner vänner som paras ihop med makens/pojkvännen s bekanta, på den vägen är det. Sen finns det några män som tar hit kvinnor, tröttnar på dem och lämnar dem vidare till en vän.

    Än känner jag INGEN högutbildad thailändska och ingen som inte skickar hem pengar till familjen i thailand, av de Thailändskor som gift sig. Dom arbetar dock grymt hårt, plockar bär, svamp och sköter hushållet bättre än de svenskor jag känner.
  • Anonym (**)
    Äldre 6 Oct 10:23

    Det här var nog bland den löjligaste tråd jag sett på länge... Männen kanske helt enkelt är attraherade av asiater? Jag tycker folk från de länderna kan vara jättevackra. Varför ska folk alltid vara så fördomsfulla i detta ämne? Ja, det finns män som bara tar thailändskor "för att" och "importerar dem" efter alla definitioner av det, men det finns också de som på allvar ÄLSKAR kvinnan de träffat i Thailand, eller om de funnit varandra i Sverige kanske. Hur som helst. LÖJLIGT att vara så fördomsfull och dra alla över en kam.

  • Anonym (Tvärt­om?)
    Äldre 6 Oct 11:17
    Anonym (Fialotta) skrev 2014-10-04 23:51:30 följande:

    Har så svårt att sova nu i natten på grund av att jag känner mig hotad och är så avundsjuk på thailändskorna. Vaknade precis ur en mardröm där jag blev så attraherad av en gubbe på 50 som var oskuld och okysst. Jag lade in stöten på honom men han avvisade mig iskallt eftersom jag inte visste vad riktig kärlek var sade han. Då gick det upp för mig att han hållit på sig under alla dessa år eftersom vi svenskor inte duger till honom (alltså inte en enda svenska eller någon annan tjej) fick ta hans oskuld eftersom han var så värdefull och manlig. Nästan så att jag svimmade när jag såg honom precis som tjejerna gjorde på 50-talet när Elvis uppträdde.

    Nu är jag helt förstörd!
    Hur skall jag hantera detta?
    Har nu insett att mardrömmen är sann.
    Fattar inte varför thailändskorna måste ta våra idealmän.....
    Gråter förtvivlat nu....
  • Äldre 6 Oct 11:43
    MxMeNow skrev 2014-10-06 10:05:04 följande:
    Jag känner många Thailändskor (i samhället jag bor har var och varannan man Importerat en). En kommer hit, hon har systrar, kusiner vänner som paras ihop med makens/pojkvännen s bekanta, på den vägen är det. Sen finns det några män som tar hit kvinnor, tröttnar på dem och lämnar dem vidare till en vän.

    Än känner jag INGEN högutbildad thailändska och ingen som inte skickar hem pengar till familjen i thailand, av de Thailändskor som gift sig. Dom arbetar dock grymt hårt, plockar bär, svamp och sköter hushållet bättre än de svenskor jag känner.
    bara det att du skriver Importerat om människor visar hur du tänker.
    Att de skickar hem pengar till familjen handlar inte om att de skulle vara golddiggers. Det är helt enkelt så man gör i stora delar av världen. Ett annat system än Sveriges där alla är beroende av staten.
    Du tror att du känner många thailändskor men hur många har du besökt i deras hem i Thailand, så att du verkligen kan säga att de har det fattigt och måste välja en vit eller dö? (Eftersom du svarade på mitt svar till Freja antar jag att du är samma person)
  • Äldre 6 Oct 15:39
    Konservativ skrev 2014-10-06 11:43:20 följande:

    bara det att du skriver Importerat om människor visar hur du tänker.

    Att de skickar hem pengar till familjen handlar inte om att de skulle vara golddiggers. Det är helt enkelt så man gör i stora delar av världen. Ett annat system än Sveriges där alla är beroende av staten.

    Du tror att du känner många thailändskor men hur många har du besökt i deras hem i Thailand, så att du verkligen kan säga att de har det fattigt och måste välja en vit eller dö? (Eftersom du svarade på mitt svar till Freja antar jag att du är samma person)


    Jag är inte Freja, uppenbarligen! Skriver du på ett forum får du räkna med att andra ger sin syn på saken

    Eftersom jag känner många thai så berättar dom sin bakgrund, jag behover inte besöka deras föräldrahem för att veta.
  • Anonym (Steff­e)
    Äldre 6 Oct 16:13

    Jag känner en kille som absolut skulle kunna få 90% av tjejerna han möter på gatan. Han tränar och sköter om sitt utseende, han är orädd och socialt lagt och han har rest mycket och gillar att leva livet. Han är en rolig prick helt enkelt. En kille som både tjejer och killar gillar att ha omkring sig. Han ser dessutom bra ut! Som kille kan jag inte riktigt avgöra hur snygg han är på en skala, men jag skulle gissa att han är snyggare än 90-95% av sina jämnåriga.

    Han har skaffat en thaibrud. Han tycker det är perfekt och säger att han aldrig någonsin kommer att gå tillbaka till en smågnällig och halvsur svensk tjej igen! Tar det slut så kommer han att åka ned och hämta en ny har han sagt. Hans tjej säger han är jättesnäll och nästan alltid glad. Hon är naturligtvis ledsen nån gång ibland, och då är hon ju ledsen, men det är inget tjutande och gnällande hela tiden till vardags. Hon är vänlig mot alla, och hon diskar och tvättar och fixar innan han ens hinner erbjuda sig att hjälpa till. Hon är som en helt komplett liten kn*lldocka i sängen enligt honom själv. Varför byta det mot en mullig svensk jämnårig tjej tycker han? Han uppmanar alla att "hämta" en thailändska! Varför ha en svensk tjej när man kan vakna av en avsugning varje morgon och få hemmet städat och disken diskad medans man är på jobbet tycker han..

    Enda nackdelen är att hon är lite halvdyr i drift. Han förstår att hon längtar hem och han har skaffat det snabbaste bredbandet till henne och en dyr mobil och sånt..

    Själv fattar jag inte vad man har för intellektuellt utbyte av en partner som man bara kan kommunicera på knagglig engelska med!

  • Äldre 6 Oct 16:16
    Anonym (Steffe) skrev 2014-10-06 16:13:00 följande:

    Jag känner en kille som absolut skulle kunna få 90% av tjejerna han möter på gatan. Han tränar och sköter om sitt utseende, han är orädd och socialt lagt och han har rest mycket och gillar att leva livet. Han är en rolig prick helt enkelt. En kille som både tjejer och killar gillar att ha omkring sig. Han ser dessutom bra ut! Som kille kan jag inte riktigt avgöra hur snygg han är på en skala, men jag skulle gissa att han är snyggare än 90-95% av sina jämnåriga.

    Han har skaffat en thaibrud. Han tycker det är perfekt och säger att han aldrig någonsin kommer att gå tillbaka till en smågnällig och halvsur svensk tjej igen! Tar det slut så kommer han att åka ned och hämta en ny har han sagt. Hans tjej säger han är jättesnäll och nästan alltid glad. Hon är naturligtvis ledsen nån gång ibland, och då är hon ju ledsen, men det är inget tjutande och gnällande hela tiden till vardags. Hon är vänlig mot alla, och hon diskar och tvättar och fixar innan han ens hinner erbjuda sig att hjälpa till. Hon är som en helt komplett liten kn*lldocka i sängen enligt honom själv. Varför byta det mot en mullig svensk jämnårig tjej tycker han? Han uppmanar alla att "hämta" en thailändska! Varför ha en svensk tjej när man kan vakna av en avsugning varje morgon och få hemmet städat och disken diskad medans man är på jobbet tycker han..

    Enda nackdelen är att hon är lite halvdyr i drift. Han förstår att hon längtar hem och han har skaffat det snabbaste bredbandet till henne och en dyr mobil och sånt..

    Själv fattar jag inte vad man har för intellektuellt utbyte av en partner som man bara kan kommunicera på knagglig engelska med!


    Måste man kommunicera med mer än kroppsspråk med en hushållerska/knulldocka?
  • Anonym (Man)
    Äldre 6 Oct 16:21
    Anonym (Steffe) skrev 2014-10-06 16:13:00 följande:

    Jag känner en kille som absolut skulle kunna få 90% av tjejerna han möter på gatan. Han tränar och sköter om sitt utseende, han är orädd och socialt lagt och han har rest mycket och gillar att leva livet. Han är en rolig prick helt enkelt. En kille som både tjejer och killar gillar att ha omkring sig. Han ser dessutom bra ut! Som kille kan jag inte riktigt avgöra hur snygg han är på en skala, men jag skulle gissa att han är snyggare än 90-95% av sina jämnåriga.


    Han verkar ful på insidan.
  • Anonym (Steff­e)
    Äldre 6 Oct 16:31
    MxMeNow skrev 2014-10-06 16:16:42 följande:

    Måste man kommunicera med mer än kroppsspråk med en hushållerska/knulldocka?


    Nu har jag inte skrivit att hon bara är en knulldocka eller hushållerska och jag tror inte att han ser det så heller. Det är nog bara en stor bonus som han ser det.

    Den här killen (en kollega till mig på jobbet) gillar att vara i köket och laga mat, och han har själv berättat att han bland annat dammsuger hemma. Men det blir ju ganska så naturligt så att om en går hemma medans den andre jobbar så gör den personen mer i hushållet.

    Hade tjejen kunnat perfekt svenska så kanske hon hade varit mera gnällig och tjatig också. Vad vet jag..
Svar på tråden Män med Thaibrudar