• Anonym (Fialo­tta)
    Äldre 28 Jun 14:56
    119922 visningar
    546 svar
    546
    119922

    Män med Thaibrudar

    Pratade med en vän igår som berättade att hennes manlige bekant skaffat sig en Thaibrud.
    Hon sade att det säger ju allt om honom vilket jag kan hålla med om.
    Mannen i fråga är extremt blyg och lite udda till utseendet och personligheten.

    Vid ett annat tillfälle pratade jag med en arbetskollega som berättade att vars bror var ihop med en Thailändsk tjej. Han berättade att hans bror har haft extremt svårt med relationer men att han är väldigt snäll.
    Kunde inte heller göra annat än att hålla med om att män som skaffar Thailändskor brukar ha det extremt svårt med att skaffa tjejer.

    Kort och gott så undrar jag om det kan vara deras sista desperata försök att få en relation över huvud taget i stället för att leva singel resten av sitt liv? 
    Tycker mig se att många män som väljer Thai är lite udda.
    När jag träffar killar som varit ihop med en Thaibrud så börjar jag genast att analysera honom om varför han valde just det.
    Hur ser ni andra på män som skaffar sig en Thai?  
      

  • Svar på tråden Män med Thaibrudar
  • Anonym (Steff­e)
    Äldre 6 Oct 16:37
    Anonym (Man) skrev 2014-10-06 16:21:23 följande:

    Han verkar ful på insidan.


    Lite kanske. Det kan jag nog instämma i som känner honom

    Han är inte så mycket fulare på insidan än de flesta andra ändå. Men i jämförelse med hans yttre så..

    Snarare är han typen som är ganska rak och uttrycker sig på ett rakt sätt, och han säger vad han tycker.. Han är väldigt "osvensk" på det sättet.

    Som sagt, Jag skulle inte hämta en tjej från Thailand. Aldrig i livet! Men skjut inte på budbäraren bara. Jag har bara återgett hur en av alla dessa fruimportörer resonerar och tänker..

    Jag tror och upplever att hans typ har blivit vanligare. Det kanske har blivit mer accepterat med en thailändska idag så att det inte längre bara är de som "inte kan få en annan tjej" som hämtar hem en sådan. För så har det ju verkligen varit!
  • Påven Johann­a
    Äldre 6 Oct 16:38

    Jag har sett mängder med vackra unga thailändska kvinnor i Sverige, men inte en enda gång har jag sett dem med en ung attraktiv svensk man. Det har aldrig hänt att jag sett dem i sällskap av en man som inte har oerhört många drag gemensamma med Ola-Conny, Morgan, Hans Scheike, Mogens Glistrup, Göran Johansson och andra med samma lätt olyckliga utseende. 

  • Anonym (Steff­e)
    Äldre 6 Oct 16:48
    Påven Johanna skrev 2014-10-06 16:38:14 följande:

    Jag har sett mängder med vackra unga thailändska kvinnor i Sverige, men inte en enda gång har jag sett dem med en ung attraktiv svensk man. Det har aldrig hänt att jag sett dem i sällskap av en man som inte har oerhört många drag gemensamma med Ola-Conny, Morgan, Hans Scheike, Mogens Glistrup, Göran Johansson och andra med samma lätt olyckliga utseende. 


    Bland de äldre männen med thaikvinnor brukar det finnas en hel del ruskigt j*vla oattraktiva tjockisar. Många gånger kan man inte undå att tycka riktigt himla synd om dessa stackars små nätta och söta tjejer som kanske är 35 (men som ser ut som 25) och lever i Sverige med en asocial förtidspensionerad grotesk gris på 55 - 60 år. Usch..

    Bland de yngre killarna med thaitjejer brukar väl den lite blyge, tystlåtne och ensamme 30 - 35 åringen vara den vanligaste typen. Kanske inte alltid en jätteful utan oftast en normalbyggd men lite tafatt kille med omoderna kläder och liten bekantskapskrets.

    Det är min bild av det hela.,
  • Anonym (Man)
    Äldre 6 Oct 18:06
    Anonym (Steffe) skrev 2014-10-06 16:37:45 följande:
    Lite kanske. Det kan jag nog instämma i som känner honom

    Han är inte så mycket fulare på insidan än de flesta andra ändå. Men i jämförelse med hans yttre så..

    Snarare är han typen som är ganska rak och uttrycker sig på ett rakt sätt, och han säger vad han tycker.. Han är väldigt "osvensk" på det sättet.
    Det är inte "rakt" eller "osvenskt" att kalla sin fru för knulldocka utan bara korkat och grisigt. Så det kanske inte är några svenska kvinnor som står ut med honom ändå.
    Påven Johanna skrev 2014-10-06 16:38:14 följande:

    Jag har sett mängder med vackra unga thailändska kvinnor i Sverige, men inte en enda gång har jag sett dem med en ung attraktiv svensk man. Det har aldrig hänt att jag sett dem i sällskap av en man som inte har oerhört många drag gemensamma med Ola-Conny, Morgan, Hans Scheike, Mogens Glistrup, Göran Johansson och andra med samma lätt olyckliga utseende. 


    Jag brukar inte se svenska skönhetsdrottningar med afrikaner heller men jag bryr mig inte om att starta en tråd om det på FL för det...
  • Anonym (My)
    Äldre 6 Oct 18:06
    Påven Johanna skrev 2014-10-06 16:38:14 följande:

    Jag har sett mängder med vackra unga thailändska kvinnor i Sverige, men inte en enda gång har jag sett dem med en ung attraktiv svensk man. Det har aldrig hänt att jag sett dem i sällskap av en man som inte har oerhört många drag gemensamma med Ola-Conny, Morgan, Hans Scheike, Mogens Glistrup, Göran Johansson och andra med samma lätt olyckliga utseende. 


    Och om man inte är vacker så kan man inte ha andra kvalitéer som är attraktiva?
    När du växer upp kommer du att inse att det finns det som är mycket viktigare än yta.
  • Anonym (My)
    Äldre 6 Oct 18:12

    Vore det inte bra att sluta att använda uttrycket "Thaibrudar", det låter så rasistiskt och nedvärderande. Det är ju helt enkelt vanliga kvinnor  från ett annat land som gift sig/lever med/älskar en svensk man. De flesta inläggen i den här tråden verkar tycka att de på något sätt prostituerat sig utan att veta ett skit om verkligheten

  • Anonym (Fialo­tta) Trådstartaren
    Äldre 6 Oct 18:33
    Anonym (Steffe) skrev 2014-10-06 16:13:00 följande:

    Jag känner en kille som absolut skulle kunna få 90% av tjejerna han möter på gatan. Han tränar och sköter om sitt utseende, han är orädd och socialt lagt och han har rest mycket och gillar att leva livet. Han är en rolig prick helt enkelt. En kille som både tjejer och killar gillar att ha omkring sig. Han ser dessutom bra ut! Som kille kan jag inte riktigt avgöra hur snygg han är på en skala, men jag skulle gissa att han är snyggare än 90-95% av sina jämnåriga.

    Han har skaffat en thaibrud. Han tycker det är perfekt och säger att han aldrig någonsin kommer att gå tillbaka till en smågnällig och halvsur svensk tjej igen! Tar det slut så kommer han att åka ned och hämta en ny har han sagt. Hans tjej säger han är jättesnäll och nästan alltid glad. Hon är naturligtvis ledsen nån gång ibland, och då är hon ju ledsen, men det är inget tjutande och gnällande hela tiden till vardags. Hon är vänlig mot alla, och hon diskar och tvättar och fixar innan han ens hinner erbjuda sig att hjälpa till. Hon är som en helt komplett liten kn*lldocka i sängen enligt honom själv. Varför byta det mot en mullig svensk jämnårig tjej tycker han? Han uppmanar alla att "hämta" en thailändska! Varför ha en svensk tjej när man kan vakna av en avsugning varje morgon och få hemmet städat och disken diskad medans man är på jobbet tycker han..

    Enda nackdelen är att hon är lite halvdyr i drift. Han förstår att hon längtar hem och han har skaffat det snabbaste bredbandet till henne och en dyr mobil och sånt..

    Själv fattar jag inte vad man har för intellektuellt utbyte av en partner som man bara kan kommunicera på knagglig engelska med!



    Ja undantag finns ju.
    Klart att om han är snygg, glad och positiv så är ju hon det också.
    Lika barn leka bäst.

    Är man invandrad så kan man känna sig underlägsen så att varför skulle man inte göra sitt bästa och vara glad?
    De brukar ju inte ha så mycket val.
    Om hon hade vuxit upp i Sverige eller befunnit sig i sitt land hade hon kanske ställt lite krav och varit "sur" ibland precis som svenskorna kan vara.
  • Anonym (My)
    Äldre 6 Oct 18:50
    Anonym (Fialotta) skrev 2014-10-06 18:33:43 följande:

    Ja undantag finns ju.
    Klart att om han är snygg, glad och positiv så är ju hon det också.
    Lika barn leka bäst.

    Är man invandrad så kan man känna sig underlägsen så att varför skulle man inte göra sitt bästa och vara glad?
    De brukar ju inte ha så mycket val.
    Om hon hade vuxit upp i Sverige eller befunnit sig i sitt land hade hon kanske ställt lite krav och varit "sur" ibland precis som svenskorna kan vara.
    Jag vet inte om du verkligen är rasist och därför nedgraderar kvinnor från Thailand eller är det någon som du kallar Thaibrud (obehagligt uttryck) som snott din kille/man. Varifrån kommer annars ditt stora intresse för detta???
  • Påven Johann­a
    Äldre 6 Oct 19:59
    Anonym (My) skrev 2014-10-06 18:06:27 följande:
    Och om man inte är vacker så kan man inte ha andra kvalitéer som är attraktiva?
    När du växer upp kommer du att inse att det finns det som är mycket viktigare än yta.
    Jo, det kan man. Men det har jag heller inte sett särskilt ofta - om ens någonsin - hos dessa män. Tvärtom pratar de ofta om de kvinnor de lever tillsammans med på det sätt som du fördömer i den här tråden. 
  • Anonym (My)
    Äldre 6 Oct 20:13
    Påven Johanna skrev 2014-10-06 19:59:05 följande:
    Jo, det kan man. Men det har jag heller inte sett särskilt ofta - om ens någonsin - hos dessa män. Tvärtom pratar de ofta om de kvinnor de lever tillsammans med på det sätt som du fördömer i den här tråden. 
    Hur kommer det sig att du vet allt detta om alla dessa män?
    Är et inte dina fördomar som talar?
Svar på tråden Män med Thaibrudar