• Anonym (Fialotta)

    Män med Thaibrudar

    Pratade med en vän igår som berättade att hennes manlige bekant skaffat sig en Thaibrud.
    Hon sade att det säger ju allt om honom vilket jag kan hålla med om.
    Mannen i fråga är extremt blyg och lite udda till utseendet och personligheten.

    Vid ett annat tillfälle pratade jag med en arbetskollega som berättade att vars bror var ihop med en Thailändsk tjej. Han berättade att hans bror har haft extremt svårt med relationer men att han är väldigt snäll.
    Kunde inte heller göra annat än att hålla med om att män som skaffar Thailändskor brukar ha det extremt svårt med att skaffa tjejer.

    Kort och gott så undrar jag om det kan vara deras sista desperata försök att få en relation över huvud taget i stället för att leva singel resten av sitt liv? 
    Tycker mig se att många män som väljer Thai är lite udda.
    När jag träffar killar som varit ihop med en Thaibrud så börjar jag genast att analysera honom om varför han valde just det.
    Hur ser ni andra på män som skaffar sig en Thai?  
      

  • Svar på tråden Män med Thaibrudar
  • Påven Johanna
    Anonym (My) skrev 2014-10-06 20:13:39 följande:
    Hur kommer det sig att du vet allt detta om alla dessa män?
    Är et inte dina fördomar som talar?
    Ja, det har förstås sina orsaker.
    Nej, det är det inte. 

    Vad har du själv för erfarenheter som gör att du med säkerhet kan uttala dig så kategoriskt om motsatsen till det jag hävdar?
  • Konservativ
    MxMeNow skrev 2014-10-06 16:16:42 följande:
    Måste man kommunicera med mer än kroppsspråk med en hushållerska/knulldocka?
    Japp. Där kom det. Där kan vi snacka om en fruktansvärd människosyn. Från din sida.
  • Konservativ
    Anonym (Steffe) skrev 2014-10-06 16:48:41 följande:
    Bland de äldre männen med thaikvinnor brukar det finnas en hel del ruskigt j*vla oattraktiva tjockisar. Många gånger kan man inte undå att tycka riktigt himla synd om dessa stackars små nätta och söta tjejer som kanske är 35 (men som ser ut som 25) och lever i Sverige med en asocial förtidspensionerad grotesk gris på 55 - 60 år. Usch..

    Bland de yngre killarna med thaitjejer brukar väl den lite blyge, tystlåtne och ensamme 30 - 35 åringen vara den vanligaste typen. Kanske inte alltid en jätteful utan oftast en normalbyggd men lite tafatt kille med omoderna kläder och liten bekantskapskrets.

    Det är min bild av det hela.,
    Så du kallar människor grisar. 
  • MxMeNow
    Konservativ skrev 2014-10-07 09:02:10 följande:

    Japp. Där kom det. Där kan vi snacka om en fruktansvärd människosyn. Från din sida.


    Eller en reflektion som svar på ett inlägg jag citerade.
  • Anonym (Tvärtom?)

    Jag känner till två par i min närhet:

    1) Hyfsat jämnåriga, träffades när mannen jobbade i Thailand, hon är välutbildad, de har många gemensamma intressen

    2) Han kring 50 och hon 24, han har flint och kulmage men hon är en snygging, de träffades när han var på semester i Thailand - hon raggade upp honom och han betalade henne för att få dejta henne, de har inga gemensamma intressen

    När det gäller första paret tvivlar jag absolut inte på att det är äkta kärlek. Par nummer två, där  tror jag inte för ett ögonblick på att hon är kär i honom.

  • Anonym (favorit61)

    Alla tjejer gillar men som har pengar! Hänger i bland runt stureplan och massor av svenska unga tjejer som vill ha äldre men med mycket pengar att gifta sig med. Så vad skiljer er då från thai brudar som ni slänger skit på. Ni är ju samma skrot.

  • Anonym (Thailover)

    Jag träffade min fru medan jag bodde i Bangkok, nu har vi varit tillsammans i snart 10 år och gifta i 4 år. Det är 10 års ålderskillnad mellan oss, men det funkar bra i alla fall.
    Jag har flera långa förhållanden med svenska tjejer bakom mig, men dom har tagit slut på grund av otrohet från deras sida, jag har svårt att lita på svenska tjejer efter det. I mitt yrke har dom flesta arbetskamrater varit med om otrogna tjejer.
    Dessutom är Thailändare överlag mycket trevligare än svenskar!

  • Anonym (Pust)
    Anonym (Thailover) skrev 2014-10-09 22:03:39 följande:

    Jag träffade min fru medan jag bodde i Bangkok, nu har vi varit tillsammans i snart 10 år och gifta i 4 år. Det är 10 års ålderskillnad mellan oss, men det funkar bra i alla fall.
    Jag har flera långa förhållanden med svenska tjejer bakom mig, men dom har tagit slut på grund av otrohet från deras sida, jag har svårt att lita på svenska tjejer efter det. I mitt yrke har dom flesta arbetskamrater varit med om otrogna tjejer.
    Dessutom är Thailändare överlag mycket trevligare än svenskar!


    Vilken bransh jobbar du i?
  • Anonym (My)
    Anonym (favorit61) skrev 2014-10-09 21:43:17 följande:

    Alla tjejer gillar men som har pengar! Hänger i bland runt stureplan och massor av svenska unga tjejer som vill ha äldre men med mycket pengar att gifta sig med. Så vad skiljer er då från thai brudar som ni slänger skit på. Ni är ju samma skrot.


    Javisst, "sugerdaddies" är inte bara ett fenomen för thailändskor utan i lika hög utsträckning för svenskor och andra nationaliteter.
  • Anonym (Tvärtom?)
    Anonym (favorit61) skrev 2014-10-09 21:43:17 följande:

    Alla tjejer gillar men som har pengar! Hänger i bland runt stureplan och massor av svenska unga tjejer som vill ha äldre men med mycket pengar att gifta sig med. Så vad skiljer er då från thai brudar som ni slänger skit på. Ni är ju samma skrot.


    OK. Först skriver du att alla tjejer gillar män med pengar, sedan skriver du om tjejer vid Stureplan. Alla tjejer hänger definitivt inte runt Stureplan. Däremot är det kanske en hög procent bland tjejerna kring Stureplan som gillar män med pengar. Inte samma sak som ALLA tjejer alltså.
  • Anonym (Tvärtom?)
    Anonym (Thailover) skrev 2014-10-09 22:03:39 följande:

    Jag träffade min fru medan jag bodde i Bangkok, nu har vi varit tillsammans i snart 10 år och gifta i 4 år. Det är 10 års ålderskillnad mellan oss, men det funkar bra i alla fall.
    Jag har flera långa förhållanden med svenska tjejer bakom mig, men dom har tagit slut på grund av otrohet från deras sida, jag har svårt att lita på svenska tjejer efter det. I mitt yrke har dom flesta arbetskamrater varit med om otrogna tjejer.
    Dessutom är Thailändare överlag mycket trevligare än svenskar!


    Ojdå. Då borde jag kanske söka män utanför Sverige eftersom mina ex varit otrogna mot mig. Flera av mina tjejkompisar har haft män som bedragit dem så svenska män är inte att lita på.
  • Anonym (Thailover)

    Jobbar inom olja.
    När man jobbar utomlands långa tider så är det mycket vanligt att svenska tjejer är otrogna.

  • Anonym (Tvärtom?)
    Anonym (Thailover) skrev 2014-10-10 12:39:53 följande:

    Jobbar inom olja.
    När man jobbar utomlands långa tider så är det mycket vanligt att svenska tjejer är otrogna.


    ...och det gäller alltså bara svenska tjejer?
  • Anonym (Fialotta)
    Anonym (Thailover) skrev 2014-10-10 12:39:53 följande:

    Jobbar inom olja.
    När man jobbar utomlands långa tider så är det mycket vanligt att svenska tjejer är otrogna.



    Och männen som jobbar utomlands är inte otrogna Oskyldig
  • Anonym (Pust)
    Anonym (Fialotta) skrev 2014-10-10 17:40:32 följande:

    Och männen som jobbar utomlands är inte otrogna Oskyldig
    Ska dom sätta på varrandra på oljeplattformen?
  • Anonym (Fialotta)
    Anonym (Pust) skrev 2014-10-10 17:43:06 följande:
    Ska dom sätta på varrandra på oljeplattformen?

    Kanske inte just där men det finns ju andra yrken där det finns många kvinnor.
    Litar inte på män som reser i sitt jobb ofta.
  • Anonym (Mackan)

    Bland invandrar tjejer är det väl främst thaitjejer som är intresserade av svenskar

Svar på tråden Män med Thaibrudar