• Anonym (bekym­rad)
    Äldre 30 Jun 23:29
    2278 visningar
    1 svar
    1
    2278

    Plitor och sveda i underlivet innan mens... HJÄLP!

    Jag har ett bekymmer som jag har fått dras med i nästan ett halvår nu. Jag har ätit p-piller i nästan 8 år och slutade för nästan ett år sedan, då jag gick över till kopparspiral. Efter att jag satt in spiralen började med ens underlivet att bråka. Jag blev extremt torr och jätteirriterad och ingenting hjälpte. Jag stod ut i tre månader för jag hoppades att kroppen skulle vänja sig, vilket den inte gjorde. Jag tog ut spiralen igen och har inte börjat med p-piller igen då jag vill rena kroppen. Trots att jag varit helt fri från alla preventinmedel i snart 4-5 månader har besvären fortsatt. Jag får små små kliande plitor och en outhärdlig klåda och irritation när mensen närmar sig.. (eller snarare så är det såhär 4 av tre veckor i månaden..). Har testat mig för könssjukdomar och är helt ren. Får torrsprickor och går snart i taket. Har varit iväg hos barnmorska men där rekommenderar de bara bedövande eller fuktgörande kräm.. vilket inte ens hjälper tillfälligt. Har provat Lactal utan framgång och svamp är det inte. Någon som har erfarenhet av likande? Kan tillägga att jag inte torkar ut med tvål eller rakar mig... SNÄLLA HJÄLP, vet snart inte var jag ska göra av mig själv!

  • Svar på tråden Plitor och sveda i underlivet innan mens... HJÄLP!
  • Anonym (Delvi­s)
    Äldre 30 Jun 23:54
    #1

    Känner inte igen det med klåda men veckan innan mens kan jag få riktigt stora bölder i ljumskarna och på blygdläpparna. På MVC säger dom att det är hormonrellaterat och går inte att göra något åt.

Svar på tråden Plitor och sveda i underlivet innan mens... HJÄLP!