• Äldre 8 Jul 13:10
    17553 visningar
    5 svar
    5
    17553

    Familjevänligt hotell i Stockholm?

    Jag behöver tips på familjevänligt hotell i centrala Stockholm. Med familjevänligt menar jag stora rum med antingen två dubbelsängar eller en dubbelsäng och en bäddsoffa, bra läge, lätt att ta sig till barnvänliga aktiviteter på tex Djurgården. Det får gärna finnas någon lekplats i närheten som man kan ta till om det blir några minuter över och barnen klättrar på väggarna. Priset är ej så viktigt.

    Någon som har tips och erfarenheter? 

  • Svar på tråden Familjevänligt hotell i Stockholm?
  • Äldre 8 Jul 15:12
    #1

    Det här ligger i Älvsjö. Lätt och smidigt att åka till city med pendeln.  8 minuter tror jag det tar, eller kanske något mer. 
    www.rica.se/specialerbjudande/erbjudande/valkommen-till-ett-stort-stalle-for-sma-kungar/

    Känner inte till något i city, men det kanske någon annan gör. 
     

  • Äldre 8 Jul 17:29
    #2

    Scandic bor vi alltid med de brukar ha bra priser och familjerum!

  • Äldre 25 Sep 22:05
    #3

    Scandic park ligger mitt emot Humlegårdens parklek. Ta 44 på andra sidan gatan för att komma till Skansen utan byten. Och föräldrarna hinner med en snabb shoppingrunda runt Stureplan (5 min promenad). Passa på att ta ett stopp vid Östermalmstorg för att titta på Saluhallen och gå i supermysiga leksaksbutiken Leksaksborgen!

  • Äldre 22 Oct 13:45
    #4

    Det är kanske inte relevant längre men jag kan rekommendera Hotel Zinkensdam som ligger nere vid parken precis vid en lekplats, nära röd linje på tunnelbanan. Rummen är inte jättestora men har dubbelsäng och en nedfällbar våningssäng så man kan sova fyra där samt att man lätt får insatt en babysäng vid behov. Fin miljö och bra frukost.

  • Wed 11 Jan 2023 11:25
    #5

    Ring och fråga om de har en bäddsoffa för 3-5 barn på rummet. Så slipper man Boka två rum. 


    the Wedge Sofa är klockren för hotell.
    Www.thewedgesofa.com

    vet att den finns i Göteborg på Radisson. Det är jag själv som har utvecklat den 😃

Svar på tråden Familjevänligt hotell i Stockholm?