• WhiteB­uffalo
    Äldre 18 Jul 00:28
    29586 visningar
    31 svar
    -1
    31
    29586

    Äldre man och yngre kvinna?

    Hej på er!

    Skulle vilja veta om andras erfarenheter när det kommer till att leva ihop med en äldre man? Ganska mycket äldre man. Låt oss säga 15+.

    Kanske hur träffades ni?
    Har du/han varit attraherad av äldre män/yngre kvinnor innan?  
    Varför äldre män/yngre kvinnor?
    Vad upplever du för skillnad mellan en äldre och en yngre?

    Tycker det är ett oerhört intressant ämne! 

  • Svar på tråden Äldre man och yngre kvinna?
  • Pappa4­6Sthlm
    Äldre 18 Jul 14:15
    #11
    +1

    En vanlig fördom när en äldre man och en yngre kvinna är tillsammans är att "hon bara är ute efter hans ekonomiska trygghet" och att "han bara är ute efter sex med en ung tjej". Det säger en del om den som yttrar sånt, tycker jag. Ett slags beräknande perspektiv.

  • Äldre 18 Jul 14:18
    #12
    +1

    Min man är 20 år äldre än mig. 
    Och vi väntar vårat 3 barn.

    Jag tror inte att åldern har någon betydelse, har mera med ens personligheter att göra.
    Men jag trodde aldrig att jag skulle bli tillsammans med en äldre man, men vi fastnade för varandra på engång, och vi firar 8 år nu den 20

    Www.nattstad.se/jenniferslife
    My life, My girls & My baby boy 

  • Äldre 18 Jul 14:21
    #13

    Eller en frånvarande pappa som tjejen försöker hitta en ersättare för. Det är en klassisk fördom.


    Pappa46Sthlm skrev 2013-07-18 14:15:05 följande:
    En vanlig fördom när en äldre man och en yngre kvinna är tillsammans är att "hon bara är ute efter hans ekonomiska trygghet" och att "han bara är ute efter sex med en ung tjej". Det säger en del om den som yttrar sånt, tycker jag. Ett slags beräknande perspektiv.

  • WhiteB­uffalo
    Äldre 18 Jul 14:22
    #14
    Pappa46Sthlm skrev 2013-07-18 14:15:05 följande:
    En vanlig fördom när en äldre man och en yngre kvinna är tillsammans är att "hon bara är ute efter hans ekonomiska trygghet" och att "han bara är ute efter sex med en ung tjej". Det säger en del om den som yttrar sånt, tycker jag. Ett slags beräknande perspektiv.
    Ja, det är väl de vanligaste fördomen. Tror dock att det är många fördomsfulla människor som inte tänker på att det krävs lite av två personer att stå emot människors fördomar, uttalanden och blickar. Det är inget man "står ut med" pga pengar eller sex.

    Min särbo har tex aldrig fått svårt att få kvinnor, inte som yngre eller som äldre. Och bara för att en man skulle vilja ha sex med en ung kvinna så behöver han ju inte leva med en.

    Nä, folk får ju självklart säga vad de vill. Trots smygdiktaturen i Sverige så har vi fortfarande yttrandefrihet(till en viss gräns -.-) men vi skadar ju ingen.
  • Anonym (Lyckl­igt gift)
    Äldre 18 Jul 14:55
    #15
    WhiteBuffalo skrev 2013-07-18 13:21:09 följande:
    Ungefär som mig och min särbo då. Det skiljer 27 år mellan oss. Idag är det inget jag tänker på. Vi började arbeta ihop och det ena ledde till det andra. Faktum var att vi båda i hemlighet försökte att inte leva ut våra känslor, men det gick inte :P Han är trots allt den bästa människan jag någonsin lärt känna!
    Låter lite likt som hur de gick til för oss också. =P
  • Anonym (Frågo­r)
    Äldre 18 Jul 15:12
    #16

    Det finns ju många åsikter om att äldre föräldrar inte är bra för barn. Eller är det mer ok för en man att inte orka leka med sina barn? Har/tänker ni skaffat barn som unga mödrar för att kompensera för att pappan är äldre?

    Vilka umgås ni med? Många umgängeskretsar är ju hyfsat åldershomogena eftersom svenskar mest verkar umgås med gamla ungdomspolare eller andra barnfamiljer.

    Sörjer ni ibland över att ni inte kommer att få åldras tillsammans? 

  • Äldre 18 Jul 16:41
    #17

    Vi kommer inte att skaffa barn. Han har två barn som är unga vuxna och jag har två mindre barn. Det räcker.

    Vi kan umgås med både mina och hans vänner. Men i våra åldrar tycker jag inte att det är så värst stor skillnad faktiskt. Jag är 29 år och han 48 år. Han passar in med mina vänner och jag har inte märkt något annat med de av hans vänner jag har träffat.

    Att vi inte kommer att åldras tillsammans är inget jag tänker på. Det finns ingenting som säger att han inte kommer leva tills han är 80-90 år. Och jag kanske dör innan honom ändå. Ingen som vet. Ingen idé att gå och oroa sig för heller. Bättre att ta vara på tiden som är här och nu.


    Anonym (Frågor) skrev 2013-07-18 15:12:57 följande:
    Det finns ju många åsikter om att äldre föräldrar inte är bra för barn. Eller är det mer ok för en man att inte orka leka med sina barn? Har/tänker ni skaffat barn som unga mödrar för att kompensera för att pappan är äldre?

    Vilka umgås ni med? Många umgängeskretsar är ju hyfsat åldershomogena eftersom svenskar mest verkar umgås med gamla ungdomspolare eller andra barnfamiljer.

    Sörjer ni ibland över att ni inte kommer att få åldras tillsammans? 

  • Anonym (Lyckl­igt gift)
    Äldre 18 Jul 16:54
    #18
    Anonym (Frågor) skrev 2013-07-18 15:12:57 följande:
    Det finns ju många åsikter om att äldre föräldrar inte är bra för barn. Eller är det mer ok för en man att inte orka leka med sina barn? Har/tänker ni skaffat barn som unga mödrar för att kompensera för att pappan är äldre?

    Vilka umgås ni med? Många umgängeskretsar är ju hyfsat åldershomogena eftersom svenskar mest verkar umgås med gamla ungdomspolare eller andra barnfamiljer.

    Sörjer ni ibland över att ni inte kommer att få åldras tillsammans? 
    Min man är 48 och jag 24 och vi leker då lika mycket mer barnen båda två. Min man är vältränad och väldig aktiv så orken har inte alltid med åldern att göra. 
    Sen umgås vi med både folk i min ålder och hans ålder vilket fungerar bra både med mina vänner och hans vänner.
    Att vi inte kommer åldras tillsammans i de äldre åren är något som är många år bort så det är ingenting vi går och tänker på redan nu. =)
  • WhiteB­uffalo
    Äldre 18 Jul 18:32
    #19
    Anonym (Frågor) skrev 2013-07-18 15:12:57 följande:
    Det finns ju många åsikter om att äldre föräldrar inte är bra för barn. Eller är det mer ok för en man att inte orka leka med sina barn? Har/tänker ni skaffat barn som unga mödrar för att kompensera för att pappan är äldre?

    Vilka umgås ni med? Många umgängeskretsar är ju hyfsat åldershomogena eftersom svenskar mest verkar umgås med gamla ungdomspolare eller andra barnfamiljer.

    Sörjer ni ibland över att ni inte kommer att få åldras tillsammans? 
    Min har tre barn sedan innan och är 49 år. Han är också väldigt aktiv och tränar mycket. Faktiskt är han både piggare och uthålligare än vad jag är. Han har sagt att han gärna har barn tsm med mig och det bara är för mig att säga till när jag känner mig redo. Vem vet, kanske blev det till en igår =)

    Vi umgås med hans vänner, min familj och mina vänner. Blandat!

    Självklart har jag tänkt på vi inte kommer få vara gamla ihop, men jag har hellre 20-30 år tsm med honom en att vara utan honom resten av mitt liv. 
  • Sephre­nia89
    Äldre 18 Jul 18:41
    #20

    Exakt 15 år.. ser inte åldersskillnaden, föll för varandra på jobbet. Han var 36 och jag 21, han med 3 barn ena bara 5 år yngre än mig. Haha vi funderar aldrig på åldern mer än att det ät rätt otroligt att det blev sä.. Jag är dock mer den som tar ansvar av oss, han jobbar mycket och vill göra saker, jag har mer koll på ekonomi och hushållet :) Vilket kalas det blir nästa år jag 25 och han 40 ;)

  • Anonym (tvärt­om)
    Äldre 18 Jul 18:42
    #21

    Jag har det tvärtom, är tillsammans med en yngre man. Inget seriöst men det är nog mest jag för jag tänker framåt (ett av mina problem är att jag planerar så mycket!) och jag tänker på att vi har så olika mål i livet. Han har inga barn men vill väl ha så småningom och jag kan inte tänka mig att börja om. Jag har arbetat och tjänar bra och kan tänka mig att inom 5-10 år (när jag passerat 50) dra ner på tempot och resa en del men då är han mitt i karriären.

    Jag borde inte tänka så mycket, jag vet, utan mer ge mig hän men det är svårt. Sedan måste jag erkänna att jag inte är så sugen på att flytta ihop med någon igen, jag har ju gjort "familjelivet" en gång och det räcker. Faktum är att det inte är många som vet om att vi träffas ens, jag tycker det är lite pinsamt inför barnen faktiskt, det hade varit mer ok att träffa någon i min ålder. Men återigen, det sitter mest i huvudet på mig själv.

     

  • Anonym (kär)
    Äldre 22 Jul 23:40
    #22

    Min sambo är 19 år äldre ön mig men det är inget jag tänker på. Han 37 jag är 20. I vårt fall kan folk nog inte säga att jag är ute efter hans pengar o han efter min skönhet även om han är rik för min kille är riktigt snygg. Men de kan säga vad de vill för jag följer honom till graven han förstår mig och vi har samma intresse o trivs i varandras sällskap. Det är många som är gifta med män i sin ålder men som ändå är olyckliga så det så ;)

  • Anonym (föllh­årt)
    Äldre 9 Jan 13:40
    #23

    Jag har blivit kär i en yngre tjej. Kan inte sluta tänka på henne. Det är frustrerande. Vi bor nära varann, och tanken på att hon kanske också skulle vilja umgås... Och så törs ingen ta första steget. 

  • Anonym (Återv­inning­)
    Äldre 7 Jan 09:25
    #24

    Tycker ämnet är intressant, särskilt då jag själv fick känslor för en mycket yngre.
    Många hävdar att det är det ungdomliga som lockar, kroppen, sex, och att mannen får återuppleva sin ungdom.
    Jag tyckte hon var sexig och att hon hade fin kropp. Och jag attraherades av hennes energi, att hon nästan alltid var glad, pigg. Men att det skulle få mig att tro att jag är yngre, det stämmer inte. Jag är oerhört medveten om vilken ålder jag är i. Mina krämpor och skador påminner mig om det SkrikandesSkrattande

    Sen får man se till individ. Jag kan lika gärna, kanske  oftare, dras till äldre kvinnor. 

  • Anonym (Attra­herad)
    Äldre 7 Jan 16:35
    #25

    Ger mig lite hopp att läsa detta då ja gått o fått intresse för en man som e 24 år äldre än mig, känns förbjudet men ja vill bara ha mer av han. Ja e 30 +.

  • Anonym (kaffe­draken­)
    Sun 4 Oct 2020 08:36
    #26

    Många unga kvinnor blir smickrade när en äldre man visar intresse, de känner sig kvinnliga och åtråvärda Glad

  • Anonym (fr)
    Mon 11 Sep 2023 20:25
    #29
    -1

    Min crush som jag nog snart gifter mig med är 25 år yngre

  • Anonym (?)
    Mon 11 Sep 2023 21:37
    #30

    Ni med stor åldersskillnad - storstad, småstad eller landsbygd?

  • Anonym (Äldre­)
    Mon 11 Sep 2023 21:42
    #31

    Min man är 13 år äldre än mig, inte 15+ men ändå ganska mkt äldre. Jag hade inte varit tillsammans med någon så pass mycket äldre innan och inte heller varit speciellt fixerad eller attraherad av män just för att de är äldre. Vi fattade tycke för varandra helt enkelt och firar 15 år i år. Den största skillnaden är absolut ingenting, energinivån om jag måste välja något.

Svar på tråden Äldre man och yngre kvinna?