• Äldre 20 Jul 14:20
    41161 visningar
    590 svar
    590
    41161

    Närmar sig 30 och längtar efter +

    Hej!

    Jag tänkte att jag skulle starta en tråd för oss som känner att vi har rotat oss i tillvaron och har varit redo för barn ett tag men som inte får ett +!

    Det är jobbigt och frustrerande att längta efter barn och alla/många av ens släkt/vänner/bekanta har en eller flera barn redan. Alla verkar bli gravida direkt av dom jag känner och alla frågar oss när vi ska få barn.

    Jag är 28,5år och min sambo är snart 36. Vi har utbildat oss klart och jag har även hunnit vidareutbilda mig ytterligare. Vi köpte hus för ett år sedan och nu längtar vi så oerhört över att höra små fotsteg i vårt stora fina hus! 

    Häng med  i väntan på +:et!!      
        
       

  • Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +
  • Äldre 29 Jul 13:32
    #11
    Jessica 85 skrev 2013-07-21 01:24:53 följande:
    Välkommen!!!
    Vi började september/oktober så runt 9-10 månader. Jag vet att det precis som du inte är jätte länge men det känns som en evighet när man längtar!
    Jessica 85 skrev 2013-07-21 15:09:48 följande:
    Idag har jag världens mensvärk och jag sitter och är förbannad/bitter och lite ledsen över att jag har den! Den är som en konstant påminnelse om att jag inte heller denna gång blev gravid! Ja, det blir ett bittert inlägg idag men vad ska man säga när jag helst av allt vill lägga mig i sängen och gråta hela dagen.
    Tack! Jag är också lite lessen och så idag...skulle haft mensen i torsdags men den kom inte. Var hoppfull, tyckte mig känna lite symptom. Gladde mig väl lite för mycket...och igår kväll kom den jäkla mensen, tre dagar sen Så nu blir det ett nytt försök.
    linnis83 skrev 2013-07-21 20:17:46 följande:
    Jag lyckades bli gravid efter 10 månader och lyckan var total. Gick in i v 14 i torsdags och fick en blödning natten till lördag, som visade sig vara missfall (MA, bebisen hade nog varit död sen v.8-9). Lyckan har övergått i tomhet och besvikelse, nu är vi tillbaka på noll igen.... *suck*
    Måste vänta tills jag slutar blöda och sen ska man helst ha en mens innan man försöker igen.... Hoppas verkligen att vi inte behöver vänta lika länge på nästa plus...

    (Fyller oxå 30 snart, i slutet av augusti, btw....)
    Åh nej Jag håller alla tummar för att ni snart blir gravida igen, att det går snabbare denna gång (enligt många så går det snabbare andra gången...) och att bebisen stannar kvar! Styrkekram!
  • Äldre 29 Jul 14:50
    #12

    Tack EG83! Nu har jag fått ta tabletter för att få ut eländet, så nu känns det ändå lite bättre. Bara att vänta in nästa mens så kan vi köra igen. = ) Hoppas oxå på att det går snabbare nu. Känns som att kroppen behöver ett bra tag på sig innan den är redo, när man har kört med p-piller och sånt i så många år...

    Så typiskt att kroppen luras så där, verkligen inte roligt! Hoppas på bättre lycka nästa gång!

    Jessica85: När har du ÄL?

  • Äldre 29 Jul 21:49
    #13

    linnis83: jag har ÄL om 2 veckor ungefär men tänkte börja testa från nästa helg då det varit så hoppigt på sistone så att jag vet att det stämmer! Håller verkligen tummarna för er att ni blir gravida snart igen! Usch så jobbigt det måste vara men en dag får ni eran guldklimp ska du se :)

    EG83: Jag vet precis hur det känns då det jag har haft så 2 ggr sedan vi började försöka. Man blir så himla hoppfull och då har jag tagit flera gravtest då mensen varit sen men ingen har visat ett +...och några dagar senare kommer mensen. Så otroligt frustrerande och jobbigt, det är nog dom gångerna som jag har blivit mest besviken. Jag längtar så oerhört efter att testet en dag visar +!   

  • Äldre 29 Jul 21:52
    #14

    Jag tänkte bara höra mer er hur ni gör, vilka rekommendationer följer ni eller huskurer? eller andra tips som kan öka på fertiliteten? :)

  • Äldre 29 Jul 22:12
    #15
    linnis83: Ja usch...och det där med p-piller stämmer helt säkert. Har ätit p-piller i många år och slutade med dem i januari i år. Man får väl försöka tänka på att genomsnittet att bli gravid ligger på sju månader...det är ungefär där vi är nu. Men det känns ändå jobbigt förstås. Sen brukar många säga att det brukar ta sig fortare igen efter att man haft ett MF eller MA, hoppas att det stämmer, så ni snart får chansen igen!

    Jessica85: Ja precis, man tror ju att det är nånting när mensen inte dyker upp. Sen är jag tyvärr ibland lite snabb med att känna efter och tycka mig känna av vissa symptom...som sen visar sig vara inbillning. Någon gång ska det väl bli vår tur? Snart hoppas jag!

    Jag testade rosenrot i två månader, men fick mensvärken från h*lvetet av dem...och inte blev jag gravid heller, så efter två omgångar la jag av, och sen dess är inte mensvärken så där hemsk längre. Tyckte inte det var värt det. Annars så har vi inte testat någonting. Ser bara till att äta folsyratabletter. Om det inte tar sig kommande månad så blir det till att köra ÄL-tester sen, kom vi fram till igår. För jag är inte helt säker på när ÄL är egentligen...har bara "räknat med" att jag har 14 dagar mellan mensen och ÄL, då min cykel nästan alltid är 28 dagar.
  • Äldre 29 Jul 22:14
    #16

    Tack Jessica! Hoppas och tror att det ska ta sig snabbt och att det går bra nästa gång! Men fy sjutton så nojig man kommer vara... = /

    Vi har inte kört så mycket huskurer och sånt egentligen... Testade Bisolvon nån månad, helt lönlöst.
    Månaderna innan plusset fick jag mannen att börja med vitaminer( hade läst att spermierna mår bra av extra zink och folsyra b.la). Vi försökte dra ner på alkoholen (som jag har förstått det viktigare för mannen, men jag försökte hålla mig från det innan äl och fram till bim så gott det gick). Slutade även med antiinflammatoriska värktabletter, typ Ipren, då dom gör att ägget skrumpnar ihop innan det hinner till äggledaren (har ofta värk i nacke och huvud, så brukar ta den typen av tabletter ganska regelbundet).
    Nu är det väl säkert en tillfällighet att vi plussade i anslutning till detta, men det skulle ju kunna ha viss betydelse.

  • Äldre 31 Jul 15:29
    #17

    Hej! Jag har upptäckt att det finns nackdelar med att ha semester. Vi har renoverat en hel del i vår så vi är bara hemma på vår semester och jag har mycket dötid. Naturligtvis kan jag inte låta bli att kolka runt här på FL. Kollat lite grav-trådar osv men vilket misstag! Har varit med i 2 trådar tidigare under höst/vinter/vår och dom är inaktiva nu för dom alla blev gravid och nu så ser jag flera av dem i olika trådar och jag blir avundsjuk och lite ledsen över att jag inte fått möjligheten att följa med. Magbilder och planering. Den tråd jag var med i längst och först, ska ha barn i september nu.....jag borde sluta med att läsa sånt jag .vet men ibland är det svårt att låta bli.

  • Äldre 31 Jul 21:36
    #18
    Jessica85: Förstår dig! Många som blivit gravida i de trådar jag varit med i också. En tjej som jag följt sen första månaden, när vi satte igång, ska ha i mitten av oktober...hon blev gravid på första försöket. Självklart är jag glad för hennes skull...men det blir så jobbigt att se gravidmagar och bilder på bebiskläder och allt sånt. Suck. Men ändå fortsätter man läsa, följa, kolla osv....varför? Varför gör man det mot sig själv? Å andra sidan så är det skönt att FL finns, så man kan få följa andra som det också tar tid för, andra som är på samma nivå och vet hur det känns.

    Blandade känslor alltså.
  • Äldre 31 Jul 22:33
    #19
    EG83 skrev 2013-07-31 21:36:13 följande:
    Jessica85: Förstår dig! Många som blivit gravida i de trådar jag varit med i också. En tjej som jag följt sen första månaden, när vi satte igång, ska ha i mitten av oktober...hon blev gravid på första försöket. Självklart är jag glad för hennes skull...men det blir så jobbigt att se gravidmagar och bilder på bebiskläder och allt sånt. Suck. Men ändå fortsätter man läsa, följa, kolla osv....varför? Varför gör man det mot sig själv? Å andra sidan så är det skönt att FL finns, så man kan få följa andra som det också tar tid för, andra som är på samma nivå och vet hur det känns.

    Blandade känslor alltså.



    Jag håller fullständigt med! Det var lite det jag tänkte med den här tråden att få kunna dela såna här grejer med andra och hjälpas åt liksom
  • Äldre 1 Aug 22:33
    #20
    Jessica 85 skrev 2013-07-31 22:33:22 följande:



    Jag håller fullständigt med! Det var lite det jag tänkte med den här tråden att få kunna dela såna här grejer med andra och hjälpas åt liksom
    Ja eller hur Alltså, det finns både fördelar och nackdelar med allt, kan vi väl konstatera
Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +