• Äldre 20 Jul 14:20
    41136 visningar
    590 svar
    590
    41136

    Närmar sig 30 och längtar efter +

    Hej!

    Jag tänkte att jag skulle starta en tråd för oss som känner att vi har rotat oss i tillvaron och har varit redo för barn ett tag men som inte får ett +!

    Det är jobbigt och frustrerande att längta efter barn och alla/många av ens släkt/vänner/bekanta har en eller flera barn redan. Alla verkar bli gravida direkt av dom jag känner och alla frågar oss när vi ska få barn.

    Jag är 28,5år och min sambo är snart 36. Vi har utbildat oss klart och jag har även hunnit vidareutbilda mig ytterligare. Vi köpte hus för ett år sedan och nu längtar vi så oerhört över att höra små fotsteg i vårt stora fina hus! 

    Häng med  i väntan på +:et!!      
        
       

  • Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +
  • Äldre 3 Aug 22:09
    #21

    Ja, det är lätt att fastna här på FL... = ) I tråden jag har varit med i börjar bebisarna oxå anlända... Då är det skönt att ha nånstans att gnälla av sig lite. = )
    Väntar fortfarande på att jag ska sluta blöda, idag är det 2 v sen det började... Vill ju att det gå snabbt så vi kan börja försöka igen!

  • Äldre 8 Aug 20:39
    #22

    Hej! Nu var det ett tag sen. Har semester och försöker ha det gott. Men som alltid är man väl medveten om var i cykeln man befinner sig och denna vecka är ÄL-veckan så det blir mycket mys i veckan.

    Hoppas du har slutat blöda nu linnis83!?

  • Äldre 8 Aug 21:25
    #23
    Jessica 85 skrev 2013-08-08 20:39:22 följande:
    Hej! Nu var det ett tag sen. Har semester och försöker ha det gott. Men som alltid är man väl medveten om var i cykeln man befinner sig och denna vecka är ÄL-veckan så det blir mycket mys i veckan.

    Hoppas du har slutat blöda nu linnis83!?
    ÄL-vecka här med. På söndag skulle jag tro, men kör med ÄL-stickor för första gången och jag tror de kan komma att ge utslag redan imorrn! Så vi får se. Lycka till Jessica
  • Äldre 8 Aug 21:37
    #24

    Häromdagen var jag ute på stan med en kollega och så såg vi en söt bebis och jag bara "Åååh vill också ha". Då säger kollegan att "ja men då är det bara att göra en då". Jag sa inget. Mådde dåligt inombords.

    "Bara att göra en". Om hon bara visste....

  • Äldre 9 Aug 13:12
    #25
    EG83 skrev 2013-08-08 21:37:14 följande:
    Häromdagen var jag ute på stan med en kollega och så såg vi en söt bebis och jag bara "Åååh vill också ha". Då säger kollegan att "ja men då är det bara att göra en då". Jag sa inget. Mådde dåligt inombords.

    "Bara att göra en". Om hon bara visste....



    Aj, ja den gör ont! För en del är det en sån självklarhet att bli gravid och bli det på beställning och det är såå jobbigt. Det kan verkligen göra en deppad! Dom förstår inte hur det känns när man längtar så otroligt och det inte händer. Jag tycker nästan att dom situationerna är jobbigast för vad svarar man på det liksom? Throw it in my face, eller?

    Jag testade också idag men var jättesvagt utslag så verkar vara några dagar bort innan ÄL. Lycka till för oss båda!
  • Äldre 9 Aug 16:57
    #26

    Hej! Jag går gärna med här, har varit med och skrivit i några trådar innan men "alla" har sedan blivit gravida. Jag är 28 år och min sambo är 35 år, vi bor i hus på landet. Vi har försökt bli gravida sedan september 2011. I Oktober 2012 kom mensen som vanligt men eftersom jag skulle ut på fest ville jag vara säker på att jag inte var gravid, så jag tog ett test jag tänkte att det är som vanligt inget positivt test. Men jag har aldrig varit så glad som den dagen det var ett plus! Den lyckan fick dock bara vara i 2 veckor, då vi hade fått ett tidigt ultraljud som visade att det inte fanns något foster. Vi försökte få hjälp från landstinget för att göra en fertilitetsutredning men de sa att de inte gör något förrän vi försökt ett år igen. Så vi har sökt och fått hjälp av en privat klink som är anslutna i landstinget. Nu vill jag gärna vara med här och skriva av mig. Hoppas inte ni tycker att jag skrev för mycket..

  • Äldre 9 Aug 18:19
    #27
    längtar985 skrev 2013-08-09 16:57:38 följande:
    Hej! Jag går gärna med här, har varit med och skrivit i några trådar innan men "alla" har sedan blivit gravida. Jag är 28 år och min sambo är 35 år, vi bor i hus på landet. Vi har försökt bli gravida sedan september 2011. I Oktober 2012 kom mensen som vanligt men eftersom jag skulle ut på fest ville jag vara säker på att jag inte var gravid, så jag tog ett test jag tänkte att det är som vanligt inget positivt test. Men jag har aldrig varit så glad som den dagen det var ett plus! Den lyckan fick dock bara vara i 2 veckor, då vi hade fått ett tidigt ultraljud som visade att det inte fanns något foster. Vi försökte få hjälp från landstinget för att göra en fertilitetsutredning men de sa att de inte gör något förrän vi försökt ett år igen. Så vi har sökt och fått hjälp av en privat klink som är anslutna i landstinget. Nu vill jag gärna vara med här och skriva av mig. Hoppas inte ni tycker att jag skrev för mycket..



    Välkommen! Naturligtvis får du hänga med här!
  • Äldre 9 Aug 20:36
    #28
    Jessica 85 skrev 2013-08-09 13:12:24 följande:


    Aj, ja den gör ont! För en del är det en sån självklarhet att bli gravid och bli det på beställning och det är såå jobbigt. Det kan verkligen göra en deppad! Dom förstår inte hur det känns när man längtar så otroligt och det inte händer. Jag tycker nästan att dom situationerna är jobbigast för vad svarar man på det liksom? Throw it in my face, eller?

    Jag testade också idag men var jättesvagt utslag så verkar vara några dagar bort innan ÄL. Lycka till för oss båda!
    Ja eller hur...ibland blir man ju fundersam på hur folk tänker. OM de tänker alls. Vissa pratar innan de tänker efter ibland tror jag. Som tur var så babblade kollegan vidare om nåt annat strax efter så jag hann liksom inte svara nåt. Visste inte vad jag hade svarat annars så...!
    längtar985 skrev 2013-08-09 16:57:38 följande:
    Hej! Jag går gärna med här, har varit med och skrivit i några trådar innan men "alla" har sedan blivit gravida. Jag är 28 år och min sambo är 35 år, vi bor i hus på landet. Vi har försökt bli gravida sedan september 2011. I Oktober 2012 kom mensen som vanligt men eftersom jag skulle ut på fest ville jag vara säker på att jag inte var gravid, så jag tog ett test jag tänkte att det är som vanligt inget positivt test. Men jag har aldrig varit så glad som den dagen det var ett plus! Den lyckan fick dock bara vara i 2 veckor, då vi hade fått ett tidigt ultraljud som visade att det inte fanns något foster. Vi försökte få hjälp från landstinget för att göra en fertilitetsutredning men de sa att de inte gör något förrän vi försökt ett år igen. Så vi har sökt och fått hjälp av en privat klink som är anslutna i landstinget. Nu vill jag gärna vara med här och skriva av mig. Hoppas inte ni tycker att jag skrev för mycket..
    Välkommen och fortsatt lycka till!
  • Äldre 10 Aug 17:48
    #29
    EG83 skrev 2013-08-08 21:37:14 följande:
    Häromdagen var jag ute på stan med en kollega och så såg vi en söt bebis och jag bara "Åååh vill också ha". Då säger kollegan att "ja men då är det bara att göra en då". Jag sa inget. Mådde dåligt inombords. "Bara att göra en". Om hon bara visste....

    Jag blir så sårad när folk säger att det är bara att göra en bebis. Om folk bara visste hur många som får kämpa för att lyckas göra en bebis. Men eftersom jag inte vill att folk ska veta om att vi försöker får jag ta det och gråta när jag kommit därifrån. Så EG83 tyvärr förstår jag för väl hur du känner dig.
  • Äldre 10 Aug 21:05
    #30

    Trodde jag typ hade slutat blöda men neeej.... Idag har det kommit två "störtfloder", typ fyllt en binda och sen har det tvärslutat... (ursäkta detaljerna....). Börjar vara  ganska less nu, tycker att det borde ge sig. Idag är det 3 veckor sen jag fick första blödningen....

    Ja, jobbigt när folk tjatar och frågar en massa... Nu vet ju iofs dom flesta i vår närhet att vi försöker iom missfallet, det känns på ett sätt ganska skönt.

    Har blivit så där nojig igen och ser gravidmagar och bebisar och barnvagnar precis överallt... *suck* Jag vill oxå!

    Hur går det med ÄL-stickorna för er? Utslag ännu?

Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +