• Äldre 20 Jul 14:20
    41149 visningar
    590 svar
    590
    41149

    Närmar sig 30 och längtar efter +

    Hej!

    Jag tänkte att jag skulle starta en tråd för oss som känner att vi har rotat oss i tillvaron och har varit redo för barn ett tag men som inte får ett +!

    Det är jobbigt och frustrerande att längta efter barn och alla/många av ens släkt/vänner/bekanta har en eller flera barn redan. Alla verkar bli gravida direkt av dom jag känner och alla frågar oss när vi ska få barn.

    Jag är 28,5år och min sambo är snart 36. Vi har utbildat oss klart och jag har även hunnit vidareutbilda mig ytterligare. Vi köpte hus för ett år sedan och nu längtar vi så oerhört över att höra små fotsteg i vårt stora fina hus! 

    Häng med  i väntan på +:et!!      
        
       

  • Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +
  • Äldre 10 Aug 23:06
    #31
    linnis83 skrev 2013-08-10 21:05:36 följande:
    Trodde jag typ hade slutat blöda men neeej.... Idag har det kommit två "störtfloder", typ fyllt en binda och sen har det tvärslutat... (ursäkta detaljerna....). Börjar vara  ganska less nu, tycker att det borde ge sig. Idag är det 3 veckor sen jag fick första blödningen....

    Ja, jobbigt när folk tjatar och frågar en massa... Nu vet ju iofs dom flesta i vår närhet att vi försöker iom missfallet, det känns på ett sätt ganska skönt.

    Har blivit så där nojig igen och ser gravidmagar och bebisar och barnvagnar precis överallt... *suck* Jag vill oxå!

    Hur går det med ÄL-stickorna för er? Utslag ännu?



    Vad jobbigt att det blöder fortfarande!

    Hoppas det ger med sig snart!

    Jag har faktiskt tagit några tester men det är lite oklart. Enligt appen och tidigare så är ÄL i helgen men när jag tog ett test i veckan var det ett svagt streck och idag var den blank. Har jag då redan haft eller inte? Ska kolla några dagar till men jag tror inte att jag har haft redan för har inte haft nå flytningar eller känt nåt speciellt. Men samtidigt är jag inte en som "känner" när jag har ÄL. Vi får se helt enkelt.
  • Wile
    Äldre 10 Aug 23:20
    #32

    Hej

    Får man hoppa in här? Ni verkar vara ett härligt gäng och jag behöver en tråd där man kan få ventilera saker bra och jobbiga..
    Jag är 33 och sambon 34. Vi har försökt i ca två år. Vart gravida tre gånger men ett har slutat i ma och två i mf..
    Sedan sista har det gått över ett år..
    Vi har gjort en mf utredning som eg inte visa nåt annat än att mitt tsh värde låg lite för högt för att lätt bli gravid och få behålla. Det låg inom normalvärdet men för högt. Så nu äter jag levaxin och det ligger bra!
    Har även under våren fått pröva pergotime tre cykler men förra och den här provar vi utan för att köra på igen nästa om det inte tar sig..

    Det va lite om vår historia.

    Och jag läste det ni skrivit om klumpiga kommentarer tidigare i tråden och kan inget annat än att hålla med om att det är skit jobbigt när man får dom! Jag känner att jag bara vill skrika ut vår historia när jag får såna kommentarer för att få tyst på dom!! :)

  • Äldre 11 Aug 00:07
    #33

    Jessica: Var på en utekonsert ikväll och fick värsta tokblödningen, blödde igenom byxor och allt... Inte alls trevligt! Tur jag hade svarta byxor i alla fall... = / Om det inte har gett sig till på måndag måste jag nog ringa kvinnokliniken igen... När jag var på efterkontroll sa läkaren att det bara var en pytteliten bit kvar som skulle ut, men det känns som att det är betydligt mer än så som har kommit... Less! Är dessutom ovan att ha binda, brukar köra tampong men det får man inte ha pga infektionsrisken...

    Jag tycker det har varit väldigt klurigt att tolka ÄL-testen. Som jag har förstått det så har man ÄL inom 24-48 h efter max utslag på testet (lite olika för olika märken). Men jag tycker nog inte att jag har fått riktigt max på teststrecket nån gång.... Jag började känna av ÄL när vi hade försökt i några månader, vet inte om det berodde på att man var mer insatt i menscykeln och så.... Brukar kännas som att det sticker och drar lite ner mot ena ljumsken. Brukar oxå ha ÄL-sekret ca 2-3 dagar före beräknad ägglossning.
    Håller tummar och tår för att ni prickar rätt denna månad! = )

    Wile: Välkommen! Har precis gått igenom ett MA i v 14, så vet hur det känns... Kan inte föreställa mig hur det känns efter 3 gånger! = ( Har du haft några särskilda symtom av ditt långa tsh?

  • Wile
    Äldre 11 Aug 00:27
    #34

    Linnis83 beklagar verkligen ditt ma!! Förstår precis vad du går igenom! Det är jätte jobbigt!
    Hade en kompis som blödde sådär som du beskriver efter sitt mf, även hon hade en liten bit kvar sa gyn. Hon blödde så fram tills att den biten lossnade och kom ut sen slutade hon blöda på någon dag.
    Har du någon mer återkoll?
    När jag fick mitt ma skrapades jag. Jag fick välja och valde skrapning då va jag sker på att allt kom med ut även fast det var helt fruktansvärt att gå igenom..
    Jag har haft högt tsh och det jag kände av då var att jag var väldigt trött. Är i vanliga fall en väldigt rastlös själ som mår dåligt om jag tex inte får träna jobbar mycket och hittar på mycket saker med familj och vänner. Men jag orkade inget mer än att jobba.. Och så gick jag upp i vikt.. Har typ vägt lika mycket sen jag var i tonåren och helt plötsligt hade jag gått upp flera kilo.
    Men nu när värdet är lägre är jag pigg igen och har gått ner i vikt. Är kanske inte tillbax helt i vikten men nästan utan att ändra på något annat eg.
    Hoppas du snart är återställd och kan börja försöka igen om det är det ni vill!

  • Äldre 11 Aug 00:40
    #35

    Wile: Idag är det 3 v sedan första blödningen. Sedan hände inget på nästan en vecka så jag fick ta Cytotectabletter som satte igång det ordentligt. Då höll det på i knappt 12 timmar, hade gräsligt ont och blödde mycket, men det kändes ändå skönt att det hände nåt. Sen höll det upp i några dagar och så kom en till omgång efter 4 dagar, en till nästa dag och sen blödde jag relativt mycket nästan en hel vecka, det var efter återkollen. Nu har det hållit upp i en vecka igen men alltså börjat om rejält idag. Har ingen mer tid hos kk så jag funderar på att ringa på måndag och kolla om det verkligen ska vara så här. Har ju kommit ut flera klumpar så det som han såg på UL borde ju har kommit ut i alla fall..

    Vi vill absolut försöka igen! Därför känns det lite stressande att gå och vänta på att blödningen ska ta slut... Sen ska man ju helst vänta till efter nästa mens innan man försöker igen oxå... Skulle ha varit i v 17 nu, RUL om typ 2 veckor.... Men icke. Förlåt om jag är lite bitter.... = )

  • Wile
    Äldre 11 Aug 00:52
    #36

    Linnis kan det inte vara mensen då? Jag har fått min ca tre-fyra veckor efter!

  • Äldre 11 Aug 11:02
    #37

    Nä, det tror jag inte... Har ju aldrig varit helt utan blödning, har alltid kommit lite på pappret och nån fläck i bindan... Och mensen borde ju inte vara så häftig tycker jag... Har ju även kommit ut klumpar....

  • Äldre 11 Aug 15:05
    #38
    längtar985 skrev 2013-08-10 17:48:05 följande:

    Jag blir så sårad när folk säger att det är bara att göra en bebis. Om folk bara visste hur många som får kämpa för att lyckas göra en bebis. Men eftersom jag inte vill att folk ska veta om att vi försöker får jag ta det och gråta när jag kommit därifrån. Så EG83 tyvärr förstår jag för väl hur du känner dig.
    Precis...och samma här. Vill heller inte att så många ska veta att vi försöker, så jag gör precis samma. Tar det så bra som möjligt och är lessen efteråt istället. Igår träffade vi en liten på ett år och så berättade vännerna att du nu väntar nummer två Suck,.
    linnis83 skrev 2013-08-10 21:05:36 följande:
    Trodde jag typ hade slutat blöda men neeej.... Idag har det kommit två "störtfloder", typ fyllt en binda och sen har det tvärslutat... (ursäkta detaljerna....). Börjar vara  ganska less nu, tycker att det borde ge sig. Idag är det 3 veckor sen jag fick första blödningen....

    Ja, jobbigt när folk tjatar och frågar en massa... Nu vet ju iofs dom flesta i vår närhet att vi försöker iom missfallet, det känns på ett sätt ganska skönt.

    Har blivit så där nojig igen och ser gravidmagar och bebisar och barnvagnar precis överallt... *suck* Jag vill oxå!

    Hur går det med ÄL-stickorna för er? Utslag ännu?
    Usch vad jobbigt att det inte ger med sig...nu vet jag inte hur det bör eller brukar fungera efter MA...så kan tyvärr inte ge dig några bra ord gällande det.

    Jag ser också bebisar och magar och så överallt. Och som jag skrev ovan så berättade vänner igår att de väntar nummer två. Som tur är bor de långt bort, så vi lär se dem max 1-2ggr innan bebisen kommer. Kanske inte ens det. Men ändå. Det högg liksom till i magen när de berättade...

    Jag körde ÄL-stickor för första gången denna månad och de visade positivt fredag och lördag, idag var det negativt. Så nu hoppas vi att vi prickat rätt!! Och att det tar sig förstås. I så fall blir det bebis i början av maj. Bra månad! Hoppas.
    Jessica 85 skrev 2013-08-10 23:06:48 följande:


    Vad jobbigt att det blöder fortfarande!
    Hoppas det ger med sig snart!

    Jag har faktiskt tagit några tester men det är lite oklart. Enligt appen och tidigare så är ÄL i helgen men när jag tog ett test i veckan var det ett svagt streck och idag var den blank. Har jag då redan haft eller inte? Ska kolla några dagar till men jag tror inte att jag har haft redan för har inte haft nå flytningar eller känt nåt speciellt. Men samtidigt är jag inte en som "känner" när jag har ÄL. Vi får se helt enkelt.
    Jag testade ÄL-stickor för första gången denna månad och tyckte det fungerade mycket bra. Visade negativt fram till torsdag men då var det starkare än dagarna innan. Fredag och lördag var teststrecket lika starkt eller lite starkare än kontrollstrecket. Idag var det negativt igen. Så nu hoppas vi att vi fått till det bra denna gång Måste säga att jag är ganska positivt överraskad av ÄL-testen, de verkar ju ha fungerat i alla fall.

    Hoppas det gått bra för er med!
  • Äldre 11 Aug 15:05
    #39

    Välkommen hit Wile och lycka till!

  • Äldre 11 Aug 18:50
    #40

    linnis83: ja jag håller med om att det är klurigt med teststickorna för ÄL för jag har inte fått fullt utslag utan det har varit typ på gränsen. Egentligen borde man kanske köra cb:s test men har så många stickor från billiga-tester att jag kör på dom :)

    Jag har faktiskt funderat en hel del om man ska berätta eller inte för dom som frågar hur det ligger till. Nu är jag som en öppen bok och känner att jag kanske berättat för ganska många men samtidigt så frågar folk mig hela tiden, även dom som inte alls står mig nära. Naturligtvis berättar jag inte för dom som jag tycker inte har med det att göra men för mina kollegor som bara väntar på det har jag till slut nästan känt mig tvungen för det gör också att dom slutar fråga och lämnar en i fred när dom inser att det kanske är jobbigt att bli frågad om det hela tiden. Hur har ni gjort?

    Wile: Välkommen!       

Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +