• Äldre 20 Jul 14:20
    41132 visningar
    590 svar
    590
    41132

    Närmar sig 30 och längtar efter +

    Hej!

    Jag tänkte att jag skulle starta en tråd för oss som känner att vi har rotat oss i tillvaron och har varit redo för barn ett tag men som inte får ett +!

    Det är jobbigt och frustrerande att längta efter barn och alla/många av ens släkt/vänner/bekanta har en eller flera barn redan. Alla verkar bli gravida direkt av dom jag känner och alla frågar oss när vi ska få barn.

    Jag är 28,5år och min sambo är snart 36. Vi har utbildat oss klart och jag har även hunnit vidareutbilda mig ytterligare. Vi köpte hus för ett år sedan och nu längtar vi så oerhört över att höra små fotsteg i vårt stora fina hus! 

    Häng med  i väntan på +:et!!      
        
       

  • Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +
  • Äldre 11 Aug 21:02
    #41

    Jo, CB-testen borde ju vara lättare (dom digitala alltså), men jag har aldrig provat dom. Skippade faktiskt stickorna efter ett tag för jag hade ganska bra koll på ÄL ändå, men nu känns det ju ganska osäkert igen. Jag hoppas att cykeln blir normal på en gång, att den inte ska bli helt oregelbunden efter det här.

    Jag berättade för typ 3 av mina vänner att vi försökte när det hade gått ett tag och det inte blev nåt. Det kändes skönt faktiskt, att ha nån att beklaga sig för. = )

    Håller tummarna för att ni med ÄL i dagarna har prickat rätt! När har ni BIM?

  • Äldre 11 Aug 21:45
    #42

    BIM för mig bör vara runt den 25:e.

  • Äldre 11 Aug 22:29
    #43
    EG83 skrev 2013-08-11 21:45:38 följande:
    BIM för mig bör vara runt den 25:e.

    Ungefär samma gäller för mig BIM 24:e! Fast jag är lite osäker för det har ju hoppat lite dom senaste 2 ggr så får se. Det är lite därför jag testar ÄL denna månad. Jag tog ÄL-tester i vintras och har efter det typ bara räknat "veckan".... Tog ett est igen idag som var blank men jag har molvärk i magen så jag fattar inte...testar vidare och ser vad som händer. Jag ogillar skarpt att det har hoppat på sistone för då blir man ju osäker och man vill ju ända pricka in och göra sitt yttersta för att det ska bli en liten nångång. Det oroar mig en del och då tänker jag att det kanske är något fel på mig ändå. Det här med att inte veta kan man bli galen av ibland :) 
  • Äldre 11 Aug 22:49
    #44
    Jessica 85 skrev 2013-08-11 22:29:24 följande:

    Ungefär samma gäller för mig BIM 24:e! Fast jag är lite osäker för det har ju hoppat lite dom senaste 2 ggr så får se. Det är lite därför jag testar ÄL denna månad. Jag tog ÄL-tester i vintras och har efter det typ bara räknat "veckan".... Tog ett est igen idag som var blank men jag har molvärk i magen så jag fattar inte...testar vidare och ser vad som händer. Jag ogillar skarpt att det har hoppat på sistone för då blir man ju osäker och man vill ju ända pricka in och göra sitt yttersta för att det ska bli en liten nångång. Det oroar mig en del och då tänker jag att det kanske är något fel på mig ändå. Det här med att inte veta kan man bli galen av ibland :) 
    Vad jobbigt! Mina verkade funka bra. Hade lite molvärk igår, och så fick jag max på ÄL-testerna igår och i fredags. Så det verkar bra Klart man vill pricka in det och maxa chanserna. Hoppas det gått bra för er i vilket fall som helst!
  • Äldre 12 Aug 09:56
    #45

    Jag ser också bara en massa gravidmagar och barnvagnar överallt. Jag har bara använt cb:s- ägglossningstest för jag kollade runt innan och då lät det som man lättare kunde feltolka de andra. Men det är ju givetvis upp till var och en vilken man vill använda. Jag har Bim runt den 19.

  • Äldre 12 Aug 13:09
    #46

    Hoppar gärna in här!

    Jag är 27 och fästmannen 30. Vi har försökt sedan maj 2012. Mensen har varit sen några gånger men hittills inget plus på stickan. 

    Nu i sommar berättade vi för min familj att vi försöker och några kompisar vet sedan innan. Det var faktiskt riktigt skönt att berätta för familjen så slipper man jobbiga frågor och komma med undanflykter. Då kan vi prata om det när jag känner att det är läge för det istället.

    Hoppas på ett plus i augusti även om det denna gången verkligen skulle vara ett lyckokast då vi på grund av bl.a. jobbtider bara lyckades sexa till det en gång innan ÄL. BIM ca 20/8 är är i det. 

  • Äldre 12 Aug 15:54
    #47

    Vet att man ej får "göra reklam" för något man säljer men jag har en Clearblue fertilitetsmonitor som jag användt 1 månad, hojta om intresse finns.... Glad

  • Äldre 12 Aug 16:02
    #48

    kan vara intresserad om det inte har tagit sig denna gången 

  • Äldre 12 Aug 16:55
    #49
    hallonbacken skrev 2013-08-12 13:09:20 följande:
    Hoppar gärna in här!

    Jag är 27 och fästmannen 30. Vi har försökt sedan maj 2012. Mensen har varit sen några gånger men hittills inget plus på stickan. 

    Nu i sommar berättade vi för min familj att vi försöker och några kompisar vet sedan innan. Det var faktiskt riktigt skönt att berätta för familjen så slipper man jobbiga frågor och komma med undanflykter. Då kan vi prata om det när jag känner att det är läge för det istället.

    Hoppas på ett plus i augusti även om det denna gången verkligen skulle vara ett lyckokast då vi på grund av bl.a. jobbtider bara lyckades sexa till det en gång innan ÄL. BIM ca 20/8 är är i det. 

    Välkommen!!

    Man vet ju aldrig när det tar sig! Hoppas iaf för er skull :)   
  • Äldre 12 Aug 20:49
    #50
    hallonbacken skrev 2013-08-12 13:09:20 följande:
    Hoppar gärna in här!

    Jag är 27 och fästmannen 30. Vi har försökt sedan maj 2012. Mensen har varit sen några gånger men hittills inget plus på stickan. 

    Nu i sommar berättade vi för min familj att vi försöker och några kompisar vet sedan innan. Det var faktiskt riktigt skönt att berätta för familjen så slipper man jobbiga frågor och komma med undanflykter. Då kan vi prata om det när jag känner att det är läge för det istället.

    Hoppas på ett plus i augusti även om det denna gången verkligen skulle vara ett lyckokast då vi på grund av bl.a. jobbtider bara lyckades sexa till det en gång innan ÄL. BIM ca 20/8 är är i det. 
    Välkommen och lycka till
Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +