• Äldre 20 Jul 14:20
    41162 visningar
    590 svar
    590
    41162

    Närmar sig 30 och längtar efter +

    Hej!

    Jag tänkte att jag skulle starta en tråd för oss som känner att vi har rotat oss i tillvaron och har varit redo för barn ett tag men som inte får ett +!

    Det är jobbigt och frustrerande att längta efter barn och alla/många av ens släkt/vänner/bekanta har en eller flera barn redan. Alla verkar bli gravida direkt av dom jag känner och alla frågar oss när vi ska få barn.

    Jag är 28,5år och min sambo är snart 36. Vi har utbildat oss klart och jag har även hunnit vidareutbilda mig ytterligare. Vi köpte hus för ett år sedan och nu längtar vi så oerhört över att höra små fotsteg i vårt stora fina hus! 

    Häng med  i väntan på +:et!!      
        
       

  • Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +
  • Äldre 12 Aug 22:40
    #51

    Hallonbacken: Välkommen och lycka till!

  • Äldre 13 Aug 11:17
    #52

    hallonbacken: Det är bara du hojtar Glad hoppas på sätt och vis att du ej hör av dig för då innebär det att det tagit sig för dig/er!

  • Äldre 13 Aug 15:40
    #53

    Här kryper dagarna sig fram... kan inte låta bli att typ hänga på fl även om det säkert är bättre att hålla sig borta. 

    Chan2: Hoppas jag inte behöver det men känner mig för tillfället inte så hoppfull till att det skulle vara ett plus denna månaden men lär bli väldigt besviken om det inte är det. Jobbigt detta med bebisverkstad! Allt vi vill är ju att det ska ta sig... suck! 

  • Äldre 13 Aug 15:55
    #54

    hallonbacken: Jag har ej skrivit om min egen situation i denna tråd kom jag på dock så är jag 34år så jag platsar väl inte. Men jag och min sambo har försökt bli gravida i 3 år nu och det är tragiskt vad jobbig denna situation är och det tar verkligen på krafterna, vi har genomgått IVF utan resultat men vi är ofrivilligt barnlösa Gråter

    Hoppas det går vägen annars vet du var monitorn finns Glad vi slutade med den av olika orsaker, dock så verkar den väldigt bra.

  • Äldre 13 Aug 17:43
    #55

    Ledsen att höra om att ni har försökt så länge utan att lyckas. Vad är planen för er nu? Nu är det inte jag som har startat tråden men för mig får du gärna hänga här om du vill. Det tar verkligen på psyket att längta efter något som man inte vet när eller om det blir verklighet. Vi började maj 2012 och har ännu inte gått igenom utredning. Planen är att söka nu i augusti eller september om det inte tar sig innan dess. Jag har velat hålla mig borta från äl-test för jag bara tror det skapar mer press men nu känner jag att det skulle vara skönt att veta när den inträffar så vi inte har försökt fel hela tiden.

  • Äldre 13 Aug 21:32
    #56

    Chan2: självklart är du välkommen här!!

    Vad tråkigt att höra att ni försökt så länge och inte lyckats bli gravida!

    Hallonbacken: jag gör precis samma misstag som du och hänger på FL men blir lättare att hålla sig borta när semestern är slut jag har inte heller velat testa varje månad för det blir sån press på nåt sätt men samtidigt vill man ha kontroll också, iaf så känner jag.

  • Äldre 14 Aug 08:32
    #57

    Jag har snarare hållit mig borta härifrån under semestern och är här när vardagen kommer istället.

    Nu känner jag ändå att det är läge att börja testa för är det så att det inte tar sig snart kommer vi söka för utredning och då är det skönt att ha lite koll. 

  • Äldre 14 Aug 08:54
    #58

    Jessica 85: Tack för att jag får hänga med er trots åldern Glad vi längtar ju alla efter samma sak Gravid

    hallonbacken: Omän man så gärna vill få utredning gjord och få komma till IVF för att få sitt lilla knyte så kan jag idag känna att vi skulle ha väntat ett litet tag till, vet ej om det är för att jag hade velat ha kvar kakan och äta den....

  • Äldre 14 Aug 09:52
    #59

    Det är ju med blandade känslor det där för helst av allt vill man ju bara att det ska funka utan hjälp. Men när vi nu är på 15 försöket och det inte har lyckats så vill man ju kolla om det skulle vara något som ställer till det för oss. Sedan är det så att det verkar inte vara så att i mitt landsting utreder dom förrän efter 2 års försök och att det är väntetider på utredning om jag har förstått det rätt. Därför känns det som det är lika bra att ansöka om utredning och tar det sig under tiden är det bara att ta bort sin ansökan.

    Chan2: Såg att du skrev att ni hade gått igenom IVF utan resultat. Är er plan att fortsätta försöka på egen hand nu eller blir det fler IVF? Du behöver verkligen inte svara om du inte vill, är bara lite nyfiken.

  • Äldre 14 Aug 11:59
    #60

    Hej! Har inte fått ordning på Äl denna månad kan jag konstatera iaf. Antingen så har jag ingen denna månad, men får man mens då? eller så hade jag den innan jag började testa. Jag har ju inte heller testat slaviskt varje månad så att jag vet ju inte om det hoppar lite från månad till månad vilka dagar som gäller. Kanske låter dumt att man inte gjort det men min sambo vill inte att vi ska testa så mkt för det blir så jobbigt och stressande och jag har respekterat det och testat typ 2 mån ungefär av den anledningen. Men nu känns det som att jag borde ha kollat oftare men det är lätt att vara efterklok. Får fundera om det kanske är värt ändå att köpa en sån där fertilitetsmonitor. Vad har ni tyckt om den ni som provat?

Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +