• Äldre 20 Jul 14:20
    41124 visningar
    590 svar
    590
    41124

    Närmar sig 30 och längtar efter +

    Hej!

    Jag tänkte att jag skulle starta en tråd för oss som känner att vi har rotat oss i tillvaron och har varit redo för barn ett tag men som inte får ett +!

    Det är jobbigt och frustrerande att längta efter barn och alla/många av ens släkt/vänner/bekanta har en eller flera barn redan. Alla verkar bli gravida direkt av dom jag känner och alla frågar oss när vi ska få barn.

    Jag är 28,5år och min sambo är snart 36. Vi har utbildat oss klart och jag har även hunnit vidareutbilda mig ytterligare. Vi köpte hus för ett år sedan och nu längtar vi så oerhört över att höra små fotsteg i vårt stora fina hus! 

    Häng med  i väntan på +:et!!      
        
       

  • Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +
  • Äldre 17 Aug 14:24
    #71

    Fick mens igår. Stämmer inget alls nu för jag skulle ha fått den nästa helg ju. Vi har verkligen varit duktiga och legat i denna månad men det verkar inte spela någon roll. Jag har haft 35dagar enda sedan förra hösten när jag slutade med p-piller men nu var det 28 förra månaden och nu även denna. Konstigt men ok då....känns ju bra att man inte känner sin kropp!

  • Äldre 17 Aug 14:51
    #72
    Jessica 85 skrev 2013-08-17 14:24:17 följande:
    Fick mens igår. Stämmer inget alls nu för jag skulle ha fått den nästa helg ju. Vi har verkligen varit duktiga och legat i denna månad men det verkar inte spela någon roll. Jag har haft 35dagar enda sedan förra hösten när jag slutade med p-piller men nu var det 28 förra månaden och nu även denna. Konstigt men ok då....känns ju bra att man inte känner sin kropp!
    Säker på att det är mensen då, ingen nidblödning? Synd om det var mensen då...men bara att köra på igen. Jag ska också ha min nästa helg, och min har för det mesta varit +-1-2 dagar, förra månaden dock tre dagar sen...det var ju då jag hoppades lite väl mycket.
  • Äldre 17 Aug 16:02
    #73

    Tråkigt att höra Jessica! Det är som att kroppen gör så bara för att man vill så otroligt mycket... =( Håller tummarna för nästa månad!
    Har du räknat ut när du ska börja med ÄL-testen efter en 35-dagarscykel? I så fall kan det ju hända att den var tidigare om cykeln bara var 28 dagar...

    Hur går det för er andra med BIM snart, några symtom?

  • Äldre 18 Aug 15:38
    #74
    linnis83 skrev 2013-08-17 16:02:30 följande:
    Tråkigt att höra Jessica! Det är som att kroppen gör så bara för att man vill så otroligt mycket... =( Håller tummarna för nästa månad!
    Har du räknat ut när du ska börja med ÄL-testen efter en 35-dagarscykel? I så fall kan det ju hända att den var tidigare om cykeln bara var 28 dagar...

    Hur går det för er andra med BIM snart, några symtom?
    Alltså, jag har en vecka kvar till BIM. Igår när jag la mig så kändes brösten otroligt stora, och idag med, fast inte som när jag la mig...de hade fullkomligt exploderat, kändes det som. Har haft ömma bröstvårtor sen någon dag efter ÄL, men det har jag haft tidigare med. Men att brösten känns störra till och från, och mest på kvällen? Kan man verkligen inbilla sig sånt? Eller kan det bero på något annat? Hmm. Jag vet inte vad jag ska tro.
  • Äldre 18 Aug 15:49
    #75

    Kan ju vara + på gång! Håller tummarna för det. = )

    Själv hade jag alla möjliga symtom innan BIM medan vi försökte, men sen när jag väl var gravid på riktigt så kände jag ingenting... = ) Kroppen är lurig!

  • Äldre 18 Aug 15:51
    #76
    linnis83 skrev 2013-08-18 15:49:14 följande:
    Kan ju vara + på gång! Håller tummarna för det. = )

    Själv hade jag alla möjliga symtom innan BIM medan vi försökte, men sen när jag väl var gravid på riktigt så kände jag ingenting... = ) Kroppen är lurig!
    Tack! Hoppas det. Men ändå vet jag ju att jag har lätt för att analysera "symptomer"...även om jag försöker att inte göra det. Undrar bara om man verkligen kan inbilla sig att brösten sväller så där på kvällar och nätter?! Hm.
  • Äldre 18 Aug 15:55
    #77

    Du får mäta! = )

  • Äldre 18 Aug 15:59
    #78
    linnis83 skrev 2013-08-18 15:55:55 följande:
    Du får mäta! = )
    Bra idé!
  • Äldre 18 Aug 16:02
    #79

    Var det nästa helg du hade BIM?

  • Äldre 18 Aug 16:03
    #80
    linnis83 skrev 2013-08-18 16:02:56 följande:
    Var det nästa helg du hade BIM?
    Japp!
Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +