• Äldre 20 Jul 14:20
    41124 visningar
    590 svar
    590
    41124

    Närmar sig 30 och längtar efter +

    Hej!

    Jag tänkte att jag skulle starta en tråd för oss som känner att vi har rotat oss i tillvaron och har varit redo för barn ett tag men som inte får ett +!

    Det är jobbigt och frustrerande att längta efter barn och alla/många av ens släkt/vänner/bekanta har en eller flera barn redan. Alla verkar bli gravida direkt av dom jag känner och alla frågar oss när vi ska få barn.

    Jag är 28,5år och min sambo är snart 36. Vi har utbildat oss klart och jag har även hunnit vidareutbilda mig ytterligare. Vi köpte hus för ett år sedan och nu längtar vi så oerhört över att höra små fotsteg i vårt stora fina hus! 

    Häng med  i väntan på +:et!!      
        
       

  • Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +
  • Äldre 18 Aug 16:07
    #81

    Håller tummar och tår för ett plus då. = )

    Själv går jag fortfarande och väntar på att sluta blöda.... 4 v igår, sjukt less nu! Men kanske, kanske var det mensen nu, så ska nog kolla med ÄL-stickor om nån vecka.

  • Äldre 18 Aug 16:08
    #82
    linnis83 skrev 2013-08-18 16:07:48 följande:
    Håller tummar och tår för ett plus då. = )

    Själv går jag fortfarande och väntar på att sluta blöda.... 4 v igår, sjukt less nu! Men kanske, kanske var det mensen nu, så ska nog kolla med ÄL-stickor om nån vecka.
    Tack tack!

    Usch så jobbigt...men testa med stickorna snart, så får du se om det visar något. Håller tummarna för att det slutar blöda snart.
  • Äldre 18 Aug 16:19
    #83
    linnis83 skrev 2013-08-17 16:02:30 följande:
    Tråkigt att höra Jessica! Det är som att kroppen gör så bara för att man vill så otroligt mycket... =( Håller tummarna för nästa månad!
    Har du räknat ut när du ska börja med ÄL-testen efter en 35-dagarscykel? I så fall kan det ju hända att den var tidigare om cykeln bara var 28 dagar...

    Hur går det för er andra med BIM snart, några symtom?

    Jag ska ta och räkna om och testa efter en 28 dagars cykel nu nästa sväng :) Jag hoppas att jag missade att testa när jag hade ÄL för att den var tidigare än jag trodde. Vill inte att det ska vara något fel! Känns ok ändå, jag var lite mer deppad förra månaden så det är bra att man inte går ner sig varje gång mensen kommer. Har satsat på bra kost och träning nu senaste månaden och det gör kanske skillnad både för kropp och knopp

    EG83: hoppas att det är något på g! :)  
  • Äldre 18 Aug 16:36
    #84
    Jessica 85 skrev 2013-08-18 16:19:31 följande:

    Jag ska ta och räkna om och testa efter en 28 dagars cykel nu nästa sväng :) Jag hoppas att jag missade att testa när jag hade ÄL för att den var tidigare än jag trodde. Vill inte att det ska vara något fel! Känns ok ändå, jag var lite mer deppad förra månaden så det är bra att man inte går ner sig varje gång mensen kommer. Har satsat på bra kost och träning nu senaste månaden och det gör kanske skillnad både för kropp och knopp

    EG83: hoppas att det är något på g! :)  
    Heja dig

    Och tack för pepp!
  • Äldre 18 Aug 18:45
    #85

    Bra Jessica! Ska oxå ta tag i det där med träning och sånt nu, men är seeeegt att komma igång....

  • Äldre 19 Aug 13:45
    #86

    Härligt Jessica, jag försöker låta bli alla sötsaker men det är så himlas svårt när man är en riktig gottegris! :)

    Själv känner jag mig lite deppig nu då jag normalt sett har äl dag 19 i cykeln, vilket är idag men teststickorna ger inget utslag överhuvudtaget, inte ens lite så att jag skulle kunna tro att den var påväg...:S så nu är väl frågan om jag redan  haft  äl denna månad som jag missat el om den hoppar över... väldigt mystiskt iaf... aa ska ju tillbaka till cvl i september så får vi se vad de tror, börjar ju kännas så himla segt nu men det är ju bara kämpa på! mer promenade å mindre snask är ju iaf en bra början! 

    Någon som vet om bidrottninggele kan göra så att äl uteblir?! började med det för ett par dagar sedan.

      

  • Äldre 19 Aug 15:16
    #87

    Är på BIM-1 idag om det är samma cykellängd som förra månaden (då den kom två dagar tidigare än jag hade beräknat.). Symptom är det dåligt med så har helt enkelt tänkt att vänta till helgen med att testa, vore ju som sagt ett lyckoskott om det blev något denna månaden men så länge ingen mens har kommit finns hoppet!

  • Äldre 19 Aug 19:39
    #88

    Tack! Jo det är segt att komma igång men nu när det gått ett tag är det bara så skönt att bege sig ut på en joggingrunda! Kvällarna nu är svala och perfekt promenad eller joggingrunda så ut med er tjejer och njut av hösten! Det är perfekt för att rensa tankarna också och man är sådär härligt tom i huvudet efteråt. Sen tänkar jag att om man ska gå igenom en utredning för barnlöshet så ska ingen komma och säga till mig att det är för att jag lever för osunt. Jag har övervikt men inte fetma men har alltid tränat och haft ett aktivt liv trots att jag har några kilo +. Träffade en gynekolog för ett år sedan som sa att det är viktigt att se till att man är fysiskt aktiv, alltså vardagsmotionerar. Det var i all välmening för jag har alltid varit det men han såg ju att jag hade övervikt. Så han sa att om man är överviktig och vardagsmotionerar så ska inte övervikten minska chanserna att bli gravid. Så har bestämt att ingen ska kunna säga att det är en anledning till att vi inte blir gravida.

    Millispillis: i know the feeling. hände ju mig precis! Ogillas skarpt!
    Hallonbacken: hoppas den uteblir!! vill vill ha + här :)    

  • Äldre 22 Aug 12:08
    #89

    Det blev inget plus denna månaden heller. För mig kom mensen igår vilket betyder att försök nr 15 misslyckades.. Gråter

    Har ringt och vi ska starta utredning i början av september så det är skönt!

  • Äldre 22 Aug 12:29
    #90

    hallonbacken: USCH så trist, jag och många andra vet hur det känns. Hojta till när ni är redo att testa fertilitetsmonitor Flört

Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +