• Äldre 20 Jul 14:20
    41123 visningar
    590 svar
    590
    41123

    Närmar sig 30 och längtar efter +

    Hej!

    Jag tänkte att jag skulle starta en tråd för oss som känner att vi har rotat oss i tillvaron och har varit redo för barn ett tag men som inte får ett +!

    Det är jobbigt och frustrerande att längta efter barn och alla/många av ens släkt/vänner/bekanta har en eller flera barn redan. Alla verkar bli gravida direkt av dom jag känner och alla frågar oss när vi ska få barn.

    Jag är 28,5år och min sambo är snart 36. Vi har utbildat oss klart och jag har även hunnit vidareutbilda mig ytterligare. Vi köpte hus för ett år sedan och nu längtar vi så oerhört över att höra små fotsteg i vårt stora fina hus! 

    Häng med  i väntan på +:et!!      
        
       

  • Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +
  • Äldre 22 Aug 12:49
    #91

    Ja, men det är ändå skönt att vi har bestämt att söka för det så vi kommer framåt för nu känns det som vi har tappat gaisten. Får se vad dom säger på besöket men kanske hojtar till Chan2.  

  • Äldre 22 Aug 21:26
    #92

    Fick en blödning idag...men den ter sig inte riktigt så som min mens brukat gjort de senaste månaderna. Ingen mensvärk innan. Inte lika rikligt som det brukar vara. Hmm. Men antar att det är mensen ändå

  • Äldre 22 Aug 22:13
    #93

    Usch vad tråkigt, EG83... = ( Men kan det inte vara nidblödning då?

  • Äldre 23 Aug 11:08
    #94

    äntligen har mina äl stickor visat positivt, men på dag 21/22 i cykeln, känns ju väldigt sent, normalt brukar väl vara dag 11-16 eller nåt sånt? (jag brukar normalt ha på dag 19 och har en cykel på ca 31 dagar)  hm, undrar om detta försärmrar chanserna.. aa spelar nog inte så stor roll då vi endast lyckades mysa på dag 21, sedan var mannen på jobbkonferans... Får nog avvakta till nästa månad ocg hoppas på lite positiva besked för mannens prov när vi  ska tillbaka till fertilitetskliniken i september. Känns nästan som att jag börjar ge upp lite, att det aldrig blir vår tur, längtar ju så mkt att jag får ont i magen när jag ser alla gravidmagar och bebbar ute på stan. :( nä positiva tankar nu när det är helg, nån gång måste det ju faktiskt bli även vår tur!

  • Äldre 23 Aug 21:17
    #95
    linnis83 skrev 2013-08-22 22:13:11 följande:
    Usch vad tråkigt, EG83... = ( Men kan det inte vara nidblödning då?
    Nej det skulle jag inte tro...var ju på BIM-3. Dessutom blev det mer normal mens idag... Ska nog testa på söndag bara för att se...men antar att det är som vanligt. Bara att köra med nästa omgång...!
  • Äldre 24 Aug 21:03
    #96

    Trist! Men bara att ta nya tag.
    Själv har jag har blött ordentligt nu sen i onsdags. Pratade med BM i torsdags och hon trodde (igen) att det kunde vara mensen som har kommit. Tycker själv att det känns mer troligt denna gång, så jag hoppas på att det är slut på blödandet nästa vecka nån gång.

  • Äldre 24 Aug 23:20
    #97
    linnis83 skrev 2013-08-24 21:03:11 följande:
    Trist! Men bara att ta nya tag.
    Själv har jag har blött ordentligt nu sen i onsdags. Pratade med BM i torsdags och hon trodde (igen) att det kunde vara mensen som har kommit. Tycker själv att det känns mer troligt denna gång, så jag hoppas på att det är slut på blödandet nästa vecka nån gång.
    Ja det verkar inte bättre...

    Ah ok, men då hoppas vi på att det är så!
  • Äldre 28 Aug 19:05
    #98

    Hur går det för alla?

    Nu hoppas jag, peppar peppar, att blödandet är slut. Har bara kommit lite brunt på pappret senaste dagarna, förutom igår kväll då det kom lite färskt blod. Har kollat med ÄL-sticka idag och tycker mig se ett svagt svagt streck. Om cykeln är som innan jag blev gravid så borde jag ha ÄL om en vecka, så känns lite tidigt för utslag på stickan... Men man vet ju aldrig, cykeln kan ju vara rubbad nu efter missfallet...
    Maken tyckte inte vi skulle försöka förrän efter nästa mens, men jag orkar verkligen inte vänta längre! Känner mig stressad, vill lixom "komma ikapp", fast vet ju att det inte går... = )

  • Äldre 29 Aug 07:38
    #99

    Hej! Det var ett tag sen jag skrev. Har jobbat mycket och haft fullt ös utöver det också! Här testas det ÄL men har inte haft utslag än. Får se när det blir men har inte hunnit med att testa två ggr/dag så får se om jag hittar åt den ;-p!

    Skönt att det börjar lugna sig nu med blödningarna Linnis83!! Förstår att du är taggad och redo. Det är jag också varje gång Vi vill ju ha våran liten liksom. Hur går d för er andra?

  • Äldre 29 Aug 10:09

    Hej på er, jag är ej så flitig skrivare men en läsare iaf Glad

    Jag har nu fått två omgångar till av Pergotime trots att jag har egen ägglossning men de ska väl förhoppningsvis stimulera till fler ägg, så på söndag tar jag tablett 1 av 5 och sen är det VUL på tisdagen den 10/9 och då antar jag att vi får veta att nu ska vid sexa till det extra mycket ... Skrattande

    Dock så är de ju så himla svårt att få till det då man gjort det till ett MÅSTE, hur gör ni andra har ni tips?

Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +