• Äldre 20 Jul 14:20
    41137 visningar
    590 svar
    590
    41137

    Närmar sig 30 och längtar efter +

    Hej!

    Jag tänkte att jag skulle starta en tråd för oss som känner att vi har rotat oss i tillvaron och har varit redo för barn ett tag men som inte får ett +!

    Det är jobbigt och frustrerande att längta efter barn och alla/många av ens släkt/vänner/bekanta har en eller flera barn redan. Alla verkar bli gravida direkt av dom jag känner och alla frågar oss när vi ska få barn.

    Jag är 28,5år och min sambo är snart 36. Vi har utbildat oss klart och jag har även hunnit vidareutbilda mig ytterligare. Vi köpte hus för ett år sedan och nu längtar vi så oerhört över att höra små fotsteg i vårt stora fina hus! 

    Häng med  i väntan på +:et!!      
        
       

  • Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +
  • Äldre 10 Sep 10:13

    Hos oss händer det inte mkt, fick mens för ett par dagar sen... ska dock på utredning på fredag så får se vad som händer efter det. Min pojkvän svänger så himla mkt, ena stunden är han med på tanken att skaffa barn, i nästa blir han nervös och vill vänta 3-4 år till... :/ suck! jag vill ju nu nu nu NU! haha! aa det är inte lätt! Tror även att det har lite med den manliga stoltheten att göra då hans prov inte var sådär jättebra sist. Men han har ju ätit både vitaminer och zink nu så hoppas verkligen på bättre resultat! Håller tummarna för dig nu Jessica! hoppas hoppas! snart måste det ju faktiskt vara vår tur! ;)

    Fick btw reda på att ytterligare en kollega väntar barn, jätteglad för henens skull men gud så jobbigt det känns, jag vill ju så gärna också!  

  • Äldre 10 Sep 10:46
    Millispillis skrev 2013-09-10 10:13:24 följande:

    Hos oss händer det inte mkt, fick mens för ett par dagar sen... ska dock på utredning på fredag så får se vad som händer efter det. Min pojkvän svänger så himla mkt, ena stunden är han med på tanken att skaffa barn, i nästa blir han nervös och vill vänta 3-4 år till... :/ suck! jag vill ju nu nu nu NU! haha! aa det är inte lätt! Tror även att det har lite med den manliga stoltheten att göra då hans prov inte var sådär jättebra sist. Men han har ju ätit både vitaminer och zink nu så hoppas verkligen på bättre resultat! Håller tummarna för dig nu Jessica! hoppas hoppas! snart måste det ju faktiskt vara vår tur! ;)

    Fick btw reda på att ytterligare en kollega väntar barn, jätteglad för henens skull men gud så jobbigt det känns, jag vill ju så gärna också!  



    Det låter som att det kan vara en släng av den manliga stoltheten som spökar! En del killar (inte alla) tar som förgivet att det inte är något fel på dem utan att det är kvinnan. Min syster fick göra IVF och det var han som problemet låg hos och det tog verkligen hårt då han aldrig hade kunnat föreställa sig att han var orsaken till deras barnlöshet.  Jag har sagt till min sambo att om det inte har hänt något fram till oktober så då vill jag att vi söker hjälp och han är med på det. Känns ändå skönt att ha en plan.

    Ja alla blir gravida hela tiden, överallt! Tusan, det ska vi oxå bli  
  • Äldre 10 Sep 18:46

    Hade ägglossning typ fredag eller lördag, så vi myste på ordentligt i helgen. Kommer dock lite blodskvättar då och då, så jag har fått tid på kvinnokliniken imorgon. Hoppas dom hittar nåt som är enkelt att åtgärda... Kan ändå inte låta bli att hålla en liten tumme för att det tog sig i helgen... = )

    Jessica: Spännande med BIM snart! Men det är verkligen sjukt hur mycket kroppen kan luras... Har nog skrivit det förut, men när jag väl var gravid hade jag inte ett enda symtom! Och innan hade jag haft typ alla symtom man kan komma på... = )

  • Äldre 10 Sep 21:45
    Jessica 85 skrev 2013-09-09 22:55:52 följande:
    Emelie: ja jag håller med. Det är just det att det är privat fast alla är för nyfikna för att motstå att inte fråga. Ibland värker det verkligen i mig när nån frågar " men ska inte ni få barn snart?" bara idag så hade min sambo en kollega som kom och frågade om han skulle bli pappa, något rykte på "byn" gick (igen).  Det gör mig ledsen och jag känner mig otillräcklig fast det inte finns något att göra mer än det vi gör. Jag trodde förra hösten att jag verkligen var gravid och jag var upprymd, men nu sitter jag här snart ett år senare....oj det värker i mig att ens tänka på det.

    Nu är jag i dagarna mellan ÄL och BIM. Som vanligt analyserar och känner efter minsta lilla i kroppen (tänk om man inte gjorde det varje månad!) Har varit lite illamående sen förra veckan men det är väl inbillningssjukan. Känner mig trött och hängig men är lite förkyld så det är ju inte så konstigt heller. BIM på fredag iaf så lite hopp måste man ju få ha :)
    Hur är läget med er andra?    
    Här är det BIM nästa torsdag. Känner inte av något ännu, men lika bra det. Försöker att fokusera på annat. Lättare sagt än gjort förstås...men det är hemskt jobbigt när man har alla "symptom" som finns, man letar  verkligen...

    Vi får se vad som händer...kroppen har ju lurat mig ordentligt två månader i rad nu! :(
  • Äldre 11 Sep 10:57

    linnis83: Jag har blödningar vid ÄL så det är ej säkert att de kommer att hitta ngt. Har haft blödningar lite titt som tätt jättelänge och de har aldrig hittat ngt som de kan göra ngt åt.
    2 ggr har de tagit bort en polyp på livmodertappen men nu då jag var på VUL igår och hade liten blödning så kunde han ej se att det var ngt speciellt utan bara blödning rätt och slätt pga ÄL.

    Hoppas att de kan finna ngt som de kan lösa i ditt fall för det är aldrig roligt att ha blödningar.

  • Äldre 11 Sep 19:02

    Chan2: Hade ett MA för snart 2 månader sen och har inte slutat blöda sen dess.
    Dom kollade med VUL och såg ett pytteskräp som sitter kvar och spökar. Tog blodprov för att se om jag har grav.hormoner kvar i kroppen (blankt på stickan) och är det positivt så blir det nog skrapning... = / Annars trodde läkaren att det kan komma ut med nästa mens, så jag hoppas på det.

    Läkaren såg oxå ett myom, är det nån som har koll på vad det innebär riktigt? Lät som att det var ganska vanligt och inget att oroa sig för.

  • Äldre 11 Sep 21:38
    linnis83 skrev 2013-09-11 19:02:26 följande:
    Chan2: Hade ett MA för snart 2 månader sen och har inte slutat blöda sen dess.
    Dom kollade med VUL och såg ett pytteskräp som sitter kvar och spökar. Tog blodprov för att se om jag har grav.hormoner kvar i kroppen (blankt på stickan) och är det positivt så blir det nog skrapning... = / Annars trodde läkaren att det kan komma ut med nästa mens, så jag hoppas på det.

    Läkaren såg oxå ett myom, är det nån som har koll på vad det innebär riktigt? Lät som att det var ganska vanligt och inget att oroa sig för.
    Så vitt jag vet så är det en typ av tumör, fast godartad sådan, som tydligen ska vara rätt vanligt. Fast mer än så vet jag egentligen inte.
  • Äldre 11 Sep 21:44

    Googlade lite och kom fram till ungefär samma sak. Nånstans stod det att det kunde göra det svårare att bli gravid och att man har ökad risk för missfall, men det var inget läkaren sa nåt om i alla fall...

  • Äldre 12 Sep 22:12

    Fick precis en konstig känsla långt ned i magen, lite mer mot högersidan...det var inte riktigt molvärk utan mer som att det "drogs" nedåt lite snabbt. Varade bara nån sekund. Nån som varit med om något sådant. Är ju på BIM-7 idag...så man undrar ju om det kan betyda något?!

  • Äldre 12 Sep 22:16

    Jag brukar ha lite "ilningar" mot äggstockarna före och efter ägglossning, det brukar kännas ner mot ljumskarna.
    Men vissa känner väl när ägget fäster i livmodern? = )

    Jessica: BIM imorrn! Har du testat eller väntar du?

Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +