• Neno
    Äldre 1 Feb 22:31
    1241 visningar
    4 svar
    4
    1241

    Hål i halsen

    Hej jag undrar om det finns någon mer än Arvid som har en fistelgång på halsen. Upptäckte det när han var nån vecka bara. Vi har varit till örn-näsa doktor och han sa att det var relativt vanligt. När han blir 2 ska de röntga och se om det är nån cysta och i så fall operera.
    Nyfiken ifall de finns några flera.

  • Svar på tråden Hål i halsen
  • Max mamma
    Äldre 2 Feb 06:49
    #1

    Hur visar det sej?

  • tvilli­ng
    Äldre 2 Feb 08:07
    #2

    2 av min äldsta brors barn hade detta när de föddes.
    Den äldsta pojken (som jag tror hade 2 fistlar) opererades när han var 1-1 1/2år någonting. Flickan (som jag tror hade 1 fistel) tror jag inte har opererats..
    I pojkens fall kollade man även upp njurarna då det tydligen kan ha ett samband.. vet inte så mycket mer...

  • Neno
    Äldre 2 Feb 09:47
    #3

    Hålet ser ut som ett nålstick. Det är inte stort, sen kommer det en klar seg vätska ur det. Det kommer mera när han är ledsen och arg och skriker. Det är inget som han lider av, han märker inte att han har det. Jag hoppas att det inte blir nå komplikationer av det i framtiden. Läkaren sa att det inte var nån fara så jag får väl lite på honom..

  • Thu 2 May 2019 23:06
    #4

    Hej! Jag har en fistel på halsen, sen jag föddes. Det märkliga är att min dotter har en likadan på exakt samma ställe. Det kommer lite slem ur den ibland när vi är förkylda. Det är ingenting vi behöver göra något åt sa de på sjukhuset, men man kan ta bort den om man vill. Varken jag eller dottern störs av den så vi har valt att ha den kvar. Jag har ingen aning om vart den leder dock.

Svar på tråden Hål i halsen