• Anonym
    Äldre 28 Jul 23:32
    33618 visningar
    28 svar
    28
    33618

    Underliv luktar genom byxorna...

    Har problem... Måste tvätta mina byxor efter en dags användning pga att det luktar "mellan benen". Har testat att använda trosskydd och papper men det luktar ändå. Även om jag är nyduschad så kan det börja lukta lite senare på dagen. Egentligen luktar det inte så där jättejätteilla, men det luktar och det är pinsamt.

    Jag sitter nästan hela dagarna framför en dator, det kan nog ha något med det att göra? Jag har haft problem med svamp innan pga penicillin, men har använt de där vaginatorerna för att få bukt med det. Innan Ellen-tampongerna fanns så fick jag svamp efter nästan varje mensperiod.

    Jag tvättar mig varje eller varannan dag med Lactacyd så där borde inte heller vara något problem? Har hört att man inte ska tvätta för ofta, men som det är nu så vill jag tvätta mig och byta trosor minst en gång per dag. Bomullsstring använder jag alltid, aldrig några i microfiber el likn.

    Är det någon mer som har detta problem? Tycker att det är jobbigt att gå förbi sittande folk för jag tror att de känner lukten.

    Annars är flytningar etc normala och varken klumpiga eller missfärgade. Fattar därför inte varför det luktar.

    PS min sambo har inte sagt något om detta... va fasen, om han känner något så gör det väl honom bara "glad"..... ;) DS

  • Svar på tråden Underliv luktar genom byxorna...
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 29 Jul 11:05
    #0

    Hej igen! Nu har jag beställt en herrans massa från Apoteket! :) Tack för alla råd och tips! :)

  • AnnaLi
    Äldre 29 Jul 11:22
    #0

    Jag hade samma problem för en massa år sen å jag tyckte också d va riktigt jobbigt men till slut så pratade jag med ungdomsmottagningen och dom gav mig ett helt JÄTTEBRA tips!
    VÄDRA UNDERLIVET OCH SLUTA MED ONÖDIG TVÄTTNING!!

    D du berättar om att du använder trosskydd å papper gör saken bara 1000 gånger värre.
    Lactacyd och överdriven tvättning gör saken bara värre också.
    Så sluta "stäng" in underlivet.

    Så fort jag kommer hem på kvällen så tar jag av mig trosorna å tajta byxor å sätter på mig en kjol eller "mysbyxor" utan trosor under å jag sover nästan alltid utan trosor.
    När jag duschar så tvättar jag mig med lite vanlig duschkräm och en massa vatten i underlivet.
    Trosskydd använder jag aldrig annat än precis innan å efter mens.

    Jag är ingen expert på detta men jag vet bara va som hjälpte mig å d har verkligen hjälpt!
    Har inga som helst problem längre.
    Men du, ge d lite tid. D kan kännas jättejobbigt i början men d funkar garanterat!

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 29 Jul 11:27
    #0

    AnnaLi, Tack för dina råd! :) Ska vara försiktig med tvätt etc... Tycker att jag är det idag, men tydligen inte. :) Konstigt, jag trodde att Lactacyd skulle vara bra? Tur att ni uppmärksammade detta! :)

  • turia
    Äldre 29 Jul 11:27
    #0

    det låter preciis som det jag hade..bakteriell vaginos=obalans i murran. Boka tid hos gyn o få hjälp, det är inget trevligt att gå runt som en osande suringsburk..hehe

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 29 Jul 11:29
    #0

    Turia, misstänker också att det är det så jag testar med de receptfria läkemedlen först. :)

    Tack! :)
    /Trådstartarn

  • Anonym
    Äldre 29 Jul 11:31
    #0

    jag sover alltid utan trosor ( har haft samma problem) det funkar utmärkt nu! lycka tilll!

  • Anonym
    Äldre 29 Jul 12:53
    #0

    jag testade oxå med de receptfria först men vanlig hederlig svamp luktar sällan så fasansfullt som bakt vaginos...spara tid o ta gyn direkt..
    lycka till!

  • Anonym
    Äldre 29 Jul 13:01
    #0

    Använd inte trosskydd alls, de gör bara saken värre många ggr...man ska inte stänga in lilla murvlan...

  • dutten
    Äldre 29 Jul 13:16
    #0

    Tänkte bara säga att har man tajta kläder och kanske är lite rund om låren nu när det är så varmt så svettas man ju även därnere - har det likadant.

    Går jag utan trosskydd så måste byxorna tvättas efter en dag...

    Lycka till
    dutten

  • GladaV­irre
    Äldre 29 Jul 15:58
    #0

    jag kan tillägga att jag tål inte lactacyd heller, alla tvålar är för starkt för mig...=(

  • Äldre 29 Jul 18:15
    #0

    Till anonym 073704!
    Men string och ett rakat underliv tillsammans ökar risken för svamp. Det är därför man har sett att svamp har ökat så mkt de senaste åren.

  • Russi
    Äldre 29 Jul 21:58
    #0

    Gå genast till din gynekolog och få hjälp!
    Det är en tablett som man äter en gång!
    Din kille skall också äta en.
    Tvätta sedan alla trosor i nittio grader.
    Var sedan mycket rädd om ditt underliv.
    Jag har haft bakteriell stink-vaginos två gånger, och det är verkligen inte roligt.

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 30 Jul 08:59
    #0

    Dutten, trådstartaren här...

    Jag är inte rund om låren, men har rel. tajta byxor. Är inte rakad heller. :) Men vi får se, får hem grejerna snart.

    Till er andra, använder tunna bomullsstring endast på dagen. Men ska försöka "vädra" oftare. :) Gick i kjol och utan igår kväll - hur läskigt som helst! :) Så fungerar det inte med den receptfria så blir det gynekolog... :-/ Har aldrig varit hos någon... :-/ (förutom på ungdomsmottagningen för ca 5 år sen). Kan man ringa vem som helst?

  • amathe­a
    Äldre 30 Jul 09:32
    #0

    Ring gynmottagningen där du bor.

  • Anonym (Linn)
    Sat 7 Dec 2019 10:26
    #25

    Testat vagi C?

  • Fri 20 Oct 2023 07:27
    #26
    +1

    +1 LactiFresh - https://nplink.net/ft73bllr Har provat i tre veckor. Bra!

  • Anonym (Elin)
    Fri 20 Oct 2023 07:45
    #27
    Anonym skrev 2004-07-29 10:45:31 följande:

    Tyvärr har jag ingen gynekolog... så jag testar lite egna grejer först. :) Har läst lite på nätet och hittat att man kan försöka behandla med Vivag och Lactagel för bakteriell vaginos. Tack så mycket för alla tips! :) Blir storshopping på apoteket nu. :) Håll tummarna!


    Fast de flesta har ju ingen särskild gynekolog..man bokar tid hos en gynekolog om man behöver det :) 

    Vill bara framhålla att om dina besvär kvarstår så var inte rädd för att få det undersökt så att du faktiskt får rätt behandling.

    Sedan kan det också vara så att det luktar olika beroende på var i cykeln man är. 
  • Anonym (Wow)
    Fri 20 Oct 2023 09:45
    #28
    +1

    Tråden är 19 år gammal! Om TS inte fått bukt med problemet på 20 år så är hon nog bortom räddning. 

Svar på tråden Underliv luktar genom byxorna...