• Äldre 6 Oct 18:04
    2340 visningar
    8 svar
    8
    2340

    steril p.g.a. cellgifter:(

    Jag undrar över något, det enda alternativet för mej är äggdonation p.g.a. steril av p.g.a. cellgiftsbehandling. Jag är 39 år och vill ha barn börjar att få lite panik och är ensamstående och är inte friskförklarad om fem år. Vad jag undrar är? är det någon som vet vad det är för åldersgräns att göra en äggdonation i Finland, ryssland spanien?. Abdoption är uteslutet för mej då jag har ringt runt till flera byråer och dom sa samma sak att dom  vissa länder har bara barn med speciella behov och är över 5åråldern.

  • Svar på tråden steril p.g.a. cellgifter:(
  • Äldre 6 Oct 18:36
    #1

    Plockade dom inte ägg innan dom började behandlingen? Det brukar dom ju annars göra...

  • Äldre 6 Oct 18:46
    #2
    Whitetrash86 skrev 2013-10-06 18:36:05 följande:
    Plockade dom inte ägg innan dom började behandlingen? Det brukar dom ju annars göra...
    jag var på en fertilitetsklinik innan jag började med cellgiftsbehandlingen för att  frysa ner ägg men jag var 38 nä jag skulle börja med cellgifterna och på fertilitetskliniken så hadde dom en åldersgräns på 35 och inte äldre, jag var alltså för gammal:(.
  • Äldre 6 Oct 19:09
    #3
    quiz skrev 2013-10-06 18:46:59 följande:
    jag var på en fertilitetsklinik innan jag började med cellgiftsbehandlingen för att  frysa ner ägg men jag var 38 nä jag skulle börja med cellgifterna och på fertilitetskliniken så hadde dom en åldersgräns på 35 och inte äldre, jag var alltså för gammal:(.
    Nä vad jobbigt :( taskigt att sätta en åldersgräns på något sådant.. men dom kanske har anledning till det...

    Hoppas verkligen att du får svar. Cancer förstör verkligen ens liv.
     
  • Äldre 6 Oct 19:52
    #4
    Whitetrash86 skrev 2013-10-06 19:09:54 följande:
    Nä vad jobbigt :( taskigt att sätta en åldersgräns på något sådant.. men dom kanske har anledning till det...

    Hoppas verkligen att du får svar. Cancer förstör verkligen ens liv.
     

    Ja verkligen!. Tack!. Ja dom har ju lagar och regler som dom måste följa. Ja cancern har verkligen förstört mitt liv och planer för framtiden.
  • Äldre 6 Oct 19:54
    #5
    quiz skrev 2013-10-06 19:52:46 följande:

    Ja verkligen!. Tack!. Ja dom har ju lagar och regler som dom måste följa. Ja cancern har verkligen förstört mitt liv och planer för framtiden.

    Just nu tycker jag bara att livet är så orättvist!. jag vill så gärna ha barn men kan ej få några egna barn p.g.a. cancer.
  • Äldre 6 Oct 20:32
    #6

    Här finns massor med info. Hoppas innerligt att det ordnar sig för dig!

    www.villhabarn.se/content/202-Utl-ndska-kliniker

    Verkar som Umeå har åldersgräns ej fyllda 43 för att få en äggdonation men gäller tyvärr inte ensamstående men kanske ett riktimärke vad det gäller ålder. Det är dock högst i landet, annars verkar det variera mellan 38-40.

  • Äldre 6 Oct 20:35
    #7

    Länk till forumet och just äggdonation:

    www.villhabarn.se/forum/53-Äggdonation

  • Äldre 7 Oct 15:26
    #8
    Lakrits skrev 2013-10-06 20:32:38 följande:
    Här finns massor med info. Hoppas innerligt att det ordnar sig för dig!

    www.villhabarn.se/content/202-Utl-ndska-klini...

    Verkar som Umeå har åldersgräns ej fyllda 43 för att få en äggdonation men gäller tyvärr inte ensamstående men kanske ett riktimärke vad det gäller ålder. Det är dock högst i landet, annars verkar det variera mellan 38-40.

    tack!, det hoppas jag med!.
Svar på tråden steril p.g.a. cellgifter:(