• Äldre 7 Oct 15:38
    240279 visningar
    369 svar
    -1
    369
    240279

    Vad är det obehagligaste ditt barn sagt?

    Barn säger ju så mycket saker, ibland är det inte bara roligt saker utan nästan lite obehagliga och kusliga. På en amerikansk familjesajt har de samlat ihop några saker som barn sagt som ger en lite kalla kårar.
    "Before I was born here, I had a sister right? Her and my other mom are so old now. They were ok when the car was on fire. But I sure wasn't!"

    Och en vän till mig, hennes son sa:
    - Mamma när du dör kan jag få lite av din aska då och ha i en burk?
    - Ehh, ja, men vad ska du med de till?
    - Jo men jag tänkte ha en burk med dig och en burk med pappa. Sen en burk där jag ska bland er.

    (Jag kan inte riktigt bestämma mig för om det är lite gulligt ändå eller det mest är kusligt)

    Har ditt barn eller något barn i din närhet sagt något som gett dig lite kalla kårar?

  • Svar på tråden Vad är det obehagligaste ditt barn sagt?
  • bradfi­eld
    Äldre 7 Oct 15:46
    #1
    +1

    När min lillasyster var i 3-4 årsåldern var hon ganska.. morbid. Hon sa ofta att hon var argast i världen och frågade sin pappa om han var arg på livet. Det obehagligaste hon sa var också till sin pappa "Jag ska dränka dig i en pöl med blod"

  • Äldre 7 Oct 15:54
    #2

    Mina barn har inte sagt något så kusligt vad jag minns. Och hade det gjort det så hade jag säkert kommit ihåg det.

    Men min systerson sa en gång när han var runt 3 år att han inte ville vara i sitt rum därför att "farbrorn är otäck och skrattar så elakt". När min syster frågade vilken farbror han menade för det fanns ju ingen i rummet, så sa min systerson "farbrorn där i hörnet". Han pekade, men där fanns ingen.

    Skitläskigt tyckte jag!   

  • Äldre 7 Oct 16:04
    #3

    Huh.. har varit med om något liknande faktiskt som "jag är den jag är" beskriver. Fast det var när min lille son var väldigt liten och tittade upp i ena hörnet jämt och sändigt. Det var som om någon var där... liksom.

    Läskigt var det i alla fall.
     


    128
  • Äldre 7 Oct 16:05
    #4

    Väldigt bra sida btw TS. Den sparade jag :) Tackar.


    128
  • Äldre 7 Oct 16:13
    #5

    När min dotter var liten så hörde jag henne prata en kväll efter att jag hade nattat henne. Jag gick in till henne och frågade vem hon pratade med. Hon svarade att hon pratade med den blåa gubben som var vid hennes fotända av sängen.... Jag såg självklart ingen där... Det tyckte jag var lite läskigt. 

  • Äldre 7 Oct 16:25
    #6

    "Jag tror på Jesus"


     


    Som tur är så visade det sig att det inte var sant.

  • Äldre 7 Oct 16:27
    #7

    När dottern var mindre (runt tre) brukade hon prata om "förut, när jag var din mamma och du var liten..." och så drog hon upp olika saker vi gjorde "då"...hmm. Hon har slutat med det nu dock.

  • Äldre 7 Oct 16:33
    #8

    Det är väl inte unikt på något sätt men jag hade god lust att isolera mig perioden när dottern tjatade högt och lågt om "Mamma och pappa slår mig!". Blickarna man fick!

  • Äldre 7 Oct 16:39
    #9

    Jag minns att när jag själv var liten så pratade jag mycket om att såga av folks huvuden... 

  • Äldre 7 Oct 16:41
    #10

    Och det där med att se saker i rummet, det minns jag, eller såg inte, men kände att det stod en man vid dörren, visste inte om han var snäll eller inte, kände mig både otrygg och trygg av honom. Men sådant skräms inte min mamma av i alla fall, hon vet att sådant är fullt naturligt. Men jag själv skulle nog få lite rysningar om mitt barn skulle börja nämna sådana ting. Man får se. 

Svar på tråden Vad är det obehagligaste ditt barn sagt?