• Äldre 7 Oct 15:38
    240281 visningar
    369 svar
    -1
    369
    240281

    Vad är det obehagligaste ditt barn sagt?

    Barn säger ju så mycket saker, ibland är det inte bara roligt saker utan nästan lite obehagliga och kusliga. På en amerikansk familjesajt har de samlat ihop några saker som barn sagt som ger en lite kalla kårar.
    "Before I was born here, I had a sister right? Her and my other mom are so old now. They were ok when the car was on fire. But I sure wasn't!"

    Och en vän till mig, hennes son sa:
    - Mamma när du dör kan jag få lite av din aska då och ha i en burk?
    - Ehh, ja, men vad ska du med de till?
    - Jo men jag tänkte ha en burk med dig och en burk med pappa. Sen en burk där jag ska bland er.

    (Jag kan inte riktigt bestämma mig för om det är lite gulligt ändå eller det mest är kusligt)

    Har ditt barn eller något barn i din närhet sagt något som gett dig lite kalla kårar?

  • Svar på tråden Vad är det obehagligaste ditt barn sagt?
  • Äldre 9 Oct 13:35
  • Äldre 9 Oct 13:38

    Ryser av vissa historier!!

  • Äldre 9 Oct 14:09

    Min dotter var 3 år när hon kom rädd till mitt rum om natten. Hon sa att en vuxen och ett barn kom och tittade på henne. De såg äckliga ut. Jag sa till henne för att neutralisera det hela att barnet säkert inte hade många vänner och bara ville leka. Hon somnade om på sitt rum efter att jag suttit där en stund på sängkanten. Någon timme senare vaknar jag av att hon säger "vill du leka?" Jag trodde mitt hjärta skulle stanna. Smyger dit och då sitter hon upp i sängen och tittar rakt ut på ingenting. Jag sa hennes namn och då, precis då, gick ett glas sönder i köket. Det åkte ned i vasken och gick sönder. Fortsättningen av den natten var det jag som behövde nattsällskap och min dotter fick ligga i min säng.

    Jag tror inte alls och tror att det finns en vetenskaplig förklaring till det mesta. Men samtidigt tycker jag att det är läskigt.. haha.. 

    Min lillasyster berättade för mig att jag var gravid innan jag själv visste om det och sa även till min lillasyster att hon skulle få barn innan morsdag och visst fick hon det bara några dagar innan (då var hon inte ens gravid när hon sa det). 

          
     


    *** Ellinor 2005/09/22 *** Evelina 2012/01/15 ***
  • Äldre 9 Oct 14:54
    Bripp skrev 2013-10-07 16:27:25 följande:
    När dottern var mindre (runt tre) brukade hon prata om "förut, när jag var din mamma och du var liten..." och så drog hon upp olika saker vi gjorde "då"...hmm. Hon har slutat med det nu dock.
    Hon kanske var din mamma i ett tidigare liv Jag är intresserad av sånt och har lst en bok om regressioner och i den står det att själar ofta möts igen i andra liv och då kan det vara precis tvärtom mot hur det var innan. Mor och son kan bli syskon, pappa och dotter kan bli mor och son osv.
  • Äldre 9 Oct 15:06

    Något obehagligt jag varit med om var när min son fick ett piano, han hade aldrig spelat på det och han satt bara och plinkade och jag var i rummet intill, 5 år och det lät jättebra det var som att han visste exakt var tangenterna var, han spelade en jävligt obehaglig läskig låt också, trodde inte det var han som spelade eftersom han använde båda händerna

    När jag kom in i rummet så slutade han och spelade mycket simplare, bad honom spela som han gjorde när han var själv men han ville inte, frågade vart han hört låten innan och han svarade "det bara blev"

  • Äldre 9 Oct 15:15

    Tycker att det är en sjukt spännande tråd. Intressant att de flesta barn verkar vara runt tre till fem år. Å andra sidan har jag för mig att utvecklingsosykologin talar om barns "magiska" fas då... Be mig inte om källa, kan ha helt fel.

  • Äldre 9 Oct 15:23
    Odin86 skrev 2013-10-09 15:06:20 följande:
    Något obehagligt jag varit med om var när min son fick ett piano, han hade aldrig spelat på det och han satt bara och plinkade och jag var i rummet intill, 5 år och det lät jättebra det var som att han visste exakt var tangenterna var, han spelade en jävligt obehaglig läskig låt också, trodde inte det var han som spelade eftersom han använde båda händerna

    När jag kom in i rummet så slutade han och spelade mycket simplare, bad honom spela som han gjorde när han var själv men han ville inte, frågade vart han hört låten innan och han svarade "det bara blev"
    Wow, häftigt och läskigt. Det var kanske Beethovens ande som gjorde ett besök. :)
  • Äldre 9 Oct 15:30
  • Äldre 9 Oct 16:48
    Arbetsbien skrev 2013-10-09 12:13:15 följande:
    Man kan inte lägga till en tråd som favorit via mobil-appen på något annat sätt än att skriva ett tomt inlägg.
    Jobbet kan man visst. Ladda ner nya familjelivs appen så finns det en favoritar knapp
  • Äldre 9 Oct 16:57

    Favoritar!! Spännande och läskiga berättelser 😁

Svar på tråden Vad är det obehagligaste ditt barn sagt?