• Äldre 12 Oct 22:08
    7888 visningar
    10 svar
    10
    7888

    Sms från 3375. Telia? Skumt?

    Fick sms idag som känns skumt på något vis...från nummer 3375.
    Det första kom kl 15.03.

    Det står " Välkommen! Inställningar skickas nu till din mobil. Spara dem, ibland kan du behöva starta om mobilen för att det ska fungera."


    Sen fick jag kl 15.04 ett nytt sms från samma nummer. "Din mobil har nu fått inställningarna aktiverade. Mer information och hjälp finns på Telia.se/support eller ring Telias kundtjänst"

    Jag har inte bytt telefon, inte abonnemang, eller liknande. Varför fick jag då några inställningar?

    Jag har heller inte sparat ner några inställningar så hur kan det ha blivit installerat?

    Någon som varit med om liknande?      

  • Svar på tråden Sms från 3375. Telia? Skumt?
  • Orcha
    Äldre 12 Oct 22:11
    #1

    Skulle tippa på att det är inställningarna för att kunna ta emot/skicka mms.


    I UK åker jag i en väldigt high fart. Här hemma småpyser jag mest...
  • Äldre 12 Oct 22:15
    #2

    Hmm...

    Har googlat lite nu och hittade något om att det är flera som drabbats, fast för längesen. Och fattade det som att Telia inte hade något med utskicken att göra.

    Men alltså...vad kan det då vara?!

    Kan de nu installerade inställningarna göra något konstigt med min telefon?   

  • Äldre 12 Oct 22:25
    #3

    Du behöver inte orora dig, hittade det här på Telias sida där flera de senaste dagarna har fått samma sms som dig TS:

    // Skickad 09 oktober 2012 - 18:20 Inlägg #15


    Jag har fått följande svar från Telia Support:

    Hej!
    Tack för din förfrågan. Kortnummer 3375 tillhör Telia och det handlar om inställningar för surf och mms.
    En del kunder får just nu inställningar för mms & surf automatiskt, trots att man varken har bytt telefon eller beställt inställningar. Detta är felanmält och felsökning pågår.

    Med vänlig hälsning
    Sara Johansson Telia Kundservice //
     
  • Äldre 12 Oct 22:31
    #4
    Hallonröd skrev 2013-10-12 22:25:18 följande:
    Du behöver inte orora dig, hittade det här på Telias sida där flera de senaste dagarna har fått samma sms som dig TS:

    // Skickad 09 oktober 2012 - 18:20 Inlägg #15
    Jag har fått följande svar från Telia Support:

    Hej!
    Tack för din förfrågan. Kortnummer 3375 tillhör Telia och det handlar om inställningar för surf och mms.
    En del kunder får just nu inställningar för mms & surf automatiskt, trots att man varken har bytt telefon eller beställt inställningar. Detta är felanmält och felsökning pågår.

    Med vänlig hälsning
    Sara Johansson Telia Kundservice //
     

    Aha...men det där var ju från 2012...har dom inte fått ordning på det än?!

    Men det kanske inte är nån fara då? 
  • Äldre 12 Oct 22:37
    #5

    *hahahaha*...oj då...såg jag inte Förvånad....såg bara att det var oktober...sorry Skäms 

    Ja det verkar ju konstigt om det fortsätter...?! 
       

  • Äldre 13 Oct 07:21
    #6

    Det kan ju vara så att någon gått in i en butik (eller klickat sej fram på hemsidan) för att skicka inställningarna till sin mobil och skrivit nån siffra fel så det råkade komma till dej :)

  • Äldre 16 Oct 22:58
    #7

    Jag har kontaktat Telia. Och som jag uppfattade det så hade dom ingen aning om varifrån Sms:en kom ifrån. 
    Men de hade fått reda på att ett flertal kunder fått liknande sms som mig..och de undersöker vad det kan vara för något...

    Otäckt!

    Jag har en symbol i ena hörnet på telefonen där det står "konfigurationsmeddelandelista". Vågar inte trycka på det...ifall något installeras..

    Läste någonstans att ett konfigurationsmeddelande är nån form av virusattack som kan ta över telefonen..
    Vad gör man??  

  • Äldre 26 Oct 17:07
    #8

    Ingen mer här som råkat ur för det här och haft kontakt med Telia?

    Tycker det är konstigt att det verkar som det är ganska många så fått det här meddelandet, men att Telia inte vet vad det är för något... 

  • Äldre 21 Jan 09:37
    #9

    Hej!

    Till att börja med vill jag be om ursäkt för det sena svaret.

    Det meddelande som skickats till dig har med ett felutskick att göra. Meddelandet du har fått kan du bortse ifrån.

    Med vänliga häslningar

    Maria Dahlin
    Telia Kundservice

  • Äldre 4 Mar 15:06
    #10

    För en stund sedan fick jag exakt samma meddelande.
    En stund senare frågan om jag ville installera.
    Tryckte på "nej" eftersom jag inte visste vad det var som skulle installeras.

Svar på tråden Sms från 3375. Telia? Skumt?