• Äldre 28 Oct 15:37
    11655 visningar
    8 svar
    8
    11655

    överviktig

    Jag var överviktig  nu när jag blev gravid. Sen när jag gjorde invägngen hos bm så påpeka hon att jag hade jättehögt bmi på 35, nåt.  Jag har funderat på op  efter bf. Men  många säger att  man kan gå upp igen efter den. Jag vill så gärna ner i vikt  har försökt flera gånger med soppor med gi  och sånt men tappar motivtion efter ett tag. måste ha nån som piskar mig. håller koll  vad jag stoppar i mig har svårt att låta bli chips, godis, fikabröd. Min mamma  hade problem , min moster var överviktig och mormor och syster har varit det..

    ge mig råd och stöd så vet hur jag ska göra sen. 

  • Svar på tråden överviktig
  • Äldre 28 Oct 15:49
    #1

    hej! jag gjorde en gastric bypass hösten 08. och har med den gått ner närmre 75 kilo ska trots tillläggas att jag fortfarande väger 3 siffrigt och har ganska högt BMI..,


    Men operationen är så värt det! visst risken finns att man går upp igen men då är det för att man "misssköter" sig  dvs äter för mkt och ignorerar kroppens signaler att inte äta mer och sen gäller det givetvis att äta rätt med. bara för att man gjort den operationen kan man inte fortsätta äta som man gjort innan snaska lite där och ta en kaka eller två där, utan det som hjälpt mig var att äta var tredje timme, äta "nyttigt" vad nu de innebär då jag äter LCHF 


    Kan även säga att trots mitt höga bmi så har jag och min man lyckats bli gravida ^^ vecka 12 (11+5) idag 


    Hoppas det hjälpte något annars är det bara att fråga ;)


    Don't ride faster then your guardian angel can fly
  • Äldre 6 Nov 21:16
    #2

    Hur har du det med sköldkörteln? Den kan ju balla ur när man är gravid. Med taskig sköldkörtel är det oftast kört att gå ner i vikt hur man än försöker.

    Vad gäller diet är ju lchf det hetaste tipset. Man äter sig mätt och mår bra och går ner i vikt - om sköldkörteln fungerar alltså. 

  • Äldre 14 Apr 05:17
    #3

    ät inte lchf de är farligt

  • Äldre 5 May 09:53
    #4

    Det är svårt det här med vikten.  Jag har nu fått bebisen. Vägde 102 när jag kom in på förlossningen  med kläder på. Jag vägde 92 på inskrivnings samtalet. Nu väger jag 85.  Jag tappa söt suget efter jag fick barn.  Jag ska typ ha för det finns hemma. Finns  det inget hemma så äter jag inget.  Ibland speciellt helgerna är det svårt att gå förbi godis hyllorna i affären utan att ta med nåt.Skrikandes

  • Äldre 5 May 11:29
    #5

    Jag har köpt piller som heter yes för viktkontroll och de fungerar sakta men säkert går man ner till frukost tar jag kaffe o nutrilett till lunch tar jag yes pillerna o kaffe o nutrilett o middag tar jag yes pillerna plus mat .. Har gått ner ca 1 kg ungefär ..

  • Äldre 5 May 15:52
    #6

    Svara tack

  • Äldre 6 May 10:41
    #7

    Svara på detta tack

  • Äldre 6 Sep 22:28
    #8

    Tips: put down the shovel and pick up a fork.

    Du vet ju vad du ska göra men du är ju bara lat. Det är liksom bara att göra.

    Men visst, skönt att låta skattepengarna jobba om du känner att du prompt måste äta mer.

    Du KAN ju det här så bara gör!

Svar på tråden överviktig