• Ottogubben

    Bra dataspel för barn runt 7 år.

    Har en kille på 7 år som älskar att spela datorspel må min gamla Mac Book Pro. Problemet är att det mesta man hittar är skjutarspel och det vill jag inte att han skall spela.

    Det borde finnas någon sida på nätet där dom recenserar bra barnspel men jag har inte hittat någon. Om någon av er har ett tipps hör av er.

    Har ni tipps på bra spel hör av der då med. Han har spelat mycket Mindcraft förstås. Sen har han även spelat Portal 2 vilket jag tykcer va ett bra spel där det handlar mer om att lösa problem genom att skapa portaler med en portalgun för att ta sig fram i en bana. Jag har även kollat lite på The Standley Parable.

  • Svar på tråden Bra dataspel för barn runt 7 år.
  • JacobMo

    Hejsan, "The Stanley Parable" är inte ett spel jag skulle rekommendera för en 7åring då det spelet är ett riktigt "Mind Fuck" spel.
    Det finns ju väldgt mycket spel i olika kategorier, vad är han intresserad av? Bilspel är ju väldigt barnvänliga.
    Annars skulle jag rekommendera Knack, Warp, Cube World och Kingdom Hearts vilka jag tycker är rätt roliga själv.  :)

  • Ottogubben

    Tackar för tipsen! Jag skall kolla dom Han har ju varit klistrad till Minecraft en längre tid och även spelat Portal 2 som jag även tycker är ett spel som främjar problemlösning mm. Men jag vet ju att i skolan är det många som spelar mycket skjutarspel och det finns mycket sånt i enklare format på nätet som han spelar. Åsså Roblox förstås :-/

  • ChristianH

    Ipads ar ju ganska bra daa app store har valdigt maanga bra spel som passar 7-aaringar och dar har du ju full kontroll over vilka spel han spelar.

Svar på tråden Bra dataspel för barn runt 7 år.