• annsv1

    Skänker du pengar till välgörenhet? Vad isf?

    Gör du det? I så fall vad för slags välgörenhet och varför? Hur ofta och hur mycket?

  • Svar på tråden Skänker du pengar till välgörenhet? Vad isf?
  • Olli72
    annsv1 skrev 2013-11-17 23:29:51 följande:
    Gör du det? I så fall vad för slags välgörenhet och varför? Hur ofta och hur mycket?
    Ja det gör jag, sänder 200kr till Pandorna i kina, Världs natur fonden. Men de går till pandorna alltså.
  • Lady Paraplyh
    Wilner skrev 2013-11-28 02:31:55 följande:
    nej, självklart inte.



    Varför inte?
  • Wilner
    Lady Paraplyh skrev 2013-11-28 03:19:32 följande:


    Varför inte?
    Finns inga rationella skäl att göra det.
  • Dina08

    Ibland till RK, engångssummor. Medlemskap i SNF. Vill skänka till någon som sätter åt kineserna för deras djurplågeri (nu senast angorakaniner).

  • Studentpappa

    Japp, hjälper en kille i Lettland att studera. Har iofs varit fadder åt honom rätt länge, skickade en banankartong med julklappar till honom idag som jag hoppas ger lite glädje.


    Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
  • lilla jag02

    Jag brukar inte göra det. Jag är lite skepsis till om pengarna kommer fram och att de används på rätt sätt. Att ge kattmat till ett katthem kan jag göra. Då är jag säker på att det kommer till användning.

  • minielefant

    Japp, har två fadderbarn, och beställer oftast julklappar/presenter där pengarna går till behövande, t.ex unicef, ungcancer, barncancerfonden osv.

Svar på tråden Skänker du pengar till välgörenhet? Vad isf?