• Äldre 21 Nov 22:54
    7769 visningar
    47 svar
    47
    7769

    Bra dejtingsidor?

    Egentligen så handlar det väl inte primärt om sex, även om just de tankarna gör sig påminda precis varenda dag och kväll nu för tiden.

    Men, men...  Då jag har insett att jag är förpassad till min egen lägenhet i princip varenda kväll på grund av att jag är ensampappa så har jag insett att jag måste börja försöka hitta folk att snacka med åtminstone, men t.om. det känns för svårt  :/ Alltså hur får man folk att snacka med en på nätet numera, och vart är bästa sidorna att göra det på? Det verkar ju vara 3-4 killar på varje tjej vart man än tittar.

    Några tips? 

  • Svar på tråden Bra dejtingsidor?
  • Äldre 23 Nov 22:20
    #31
    Anonym (Uppgiven) skrev 2013-11-23 22:17:07 följande:

    T.ex. kan man söka ut vilka som är online vid några olika tillfällen och få ett tydligt svar om fördelningen mellan könen i % med lite enkel matematik.

    Ja, men om kvinnorna går i dessa killars fällor för att de kanske är charmiga och snygga, ja då blir det ju kvinnorna som göder att killar väljer att hänga där på jakt efter enbart knull, och de killar som vill ha något mer seriöst upplever att det inte går att nå fram... 

    Men vill du ha en kvinna som faller för "Fan vad du ser knullvänlig ut" eller "Dina kläder skulle se så mycket bättre ut på mitt sovrumsgolv" (ja, ex. på meddelande jag fått)? Antagligen inte. Så vad är då förlusten?
    En kvinna som söker något seriöst kommer nappa på män som söker detsamma. Så vad de oseriösa tjejerna väljer är väl ganska mycket skitsamma? 
    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Äldre 23 Nov 22:22
    #32

    Josun: Såg att du skrivit i min gästbok. Men jag kunde inte svara då du har ställt in sekretessen så på din sida. Stod att jag var oinbjuden.
    Ett litet tips är att ändra det om du vill ha kontakt med folk här  


    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Äldre 23 Nov 22:22
    #33
    Madida skrev 2013-11-23 22:14:15 följande:
    Någon reklam får jag inte på det sättet. Däremot är större delen av mailen från killar som söker sex. Även om där finns några guldkorn. Men generellt skulle jag säga att Badoo är ganska oseriöst. Jag får kanske runt 5-10 meddelande per dag men över hälften är just sexrelaterade. Sen får jag väldigt många mail från äldre män, trots att jag specificerat vilken ålder jag är intresserad av. Så jag vet inte om där finns ovanligt många äldre män eller om jag av nån märklig anledning intresserar just dessa just där.
    Jo, det är väl klart att man söker sex? Men känns som att man inte behöver snacka om det det första man gör. Särskilt inte om man vill ha mer än det också.  Jag försöker undvika det åtminstone... Är medveten om att ni blir översköljda med förslag ändå.
  • Anonym (Uppgi­ven)
    Äldre 23 Nov 22:27
    #34
    Madida skrev 2013-11-23 22:20:33 följande:

    Men vill du ha en kvinna som faller för "Fan vad du ser knullvänlig ut" eller "Dina kläder skulle se så mycket bättre ut på mitt sovrumsgolv" (ja, ex. på meddelande jag fått)? Antagligen inte. Så vad är då förlusten?
    En kvinna som söker något seriöst kommer nappa på män som söker detsamma. Så vad de oseriösa tjejerna väljer är väl ganska mycket skitsamma? 

    Ja, men dessa män är kanske många gånger inte så klantiga att de låter det lysa igenom?

    Oavsett så kommer det tillbaka till att det finns mycket fler män än kvinnor på dessa sajter och det gör det enligt många mäns egna upplevelser och erfarenheter väldigt svårt att nå fram och lyckas. Det är ett faktum. 
  • Äldre 23 Nov 23:31
    #35
    Anonym (Uppgiven) skrev 2013-11-23 22:27:54 följande:

    Ja, men dessa män är kanske många gånger inte så klantiga att de låter det lysa igenom?

    Oavsett så kommer det tillbaka till att det finns mycket fler män än kvinnor på dessa sajter och det gör det enligt många mäns egna upplevelser och erfarenheter väldigt svårt att nå fram och lyckas. Det är ett faktum. 
    Jo, jag håller med lite. Frågan är vad man gör åt problemet. :)

    Problemet är att det tar så mycket tid och ork att nå fram till någon och jag brukar lessna på det ganska fort. 
  • Äldre 24 Nov 23:51
    #36

    Så bara HP som gäller då? Är männen mest seriösa där eller vad är anledningen till att många tipsar om den?

    En till nackdel med den är att inte så många är inne här uppifrån (västernorrland)  på den sidan verkar det som. Eller jo... Men de flesta verkar vara stammisar som bara chattar. Det är åtminstone ungefär samma folk som är inne som för något år sedan då jag gick med.

  • Äldre 25 Nov 00:38
    #37
    Josun skrev 2013-11-24 23:51:33 följande:
    Så bara HP som gäller då? Är männen mest seriösa där eller vad är anledningen till att många tipsar om den?

    En till nackdel med den är att inte så många är inne här uppifrån (västernorrland)  på den sidan verkar det som. Eller jo... Men de flesta verkar vara stammisar som bara chattar. Det är åtminstone ungefär samma folk som är inne som för något år sedan då jag gick med.
    Den rekommenderas kanske för att den är gratis, jag vet inte.

    Du kan ju kolla utanför Västernorrland (älskar Sundsvall btw), även om det är lättare att träffa någon i samma stad eller grannstad.
    Det går även att hitta någon här, även om jag har fått många opassande PM så har jag även haft intressanta diskussioner där med personer som jag börjat gå lite OT med i en tråd. Men då är det samma sak där, de flesta bor i södra Sverige. Jag förstår inte vars alla norrlänningar håller hus på internet.

    Jag tycker det är lättare att hitta ragg än någon som det går att prata med.
  • Äldre 25 Nov 00:55
    #38
    zeraff skrev 2013-11-25 00:38:56 följande:
    Den rekommenderas kanske för att den är gratis, jag vet inte.

    Du kan ju kolla utanför Västernorrland (älskar Sundsvall btw), även om det är lättare att träffa någon i samma stad eller grannstad.
    Det går även att hitta någon här, även om jag har fått många opassande PM så har jag även haft intressanta diskussioner där med personer som jag börjat gå lite OT med i en tråd. Men då är det samma sak där, de flesta bor i södra Sverige. Jag förstår inte vars alla norrlänningar håller hus på internet.

    Jag tycker det är lättare att hitta ragg än någon som det går att prata med.
    Brukar kika vad som finns utanför lite då och då men situationen förvärras ju av att jag har hemmaboende dotter så det är egentligen nog svårt att hitta lokalt folk känns det som.

    Är väl öppen för det mesta nu då jag känner att jag har varit själv så pass länge. Är less på det åtminstone... Vill väl helst ha ett förhållande egentligen, men skulle klara mig  hyfsat bara jag får någon form av närhet regelbundet med. Det är mycket bristen på det som tar ned humöret känns det som.

    Jag tror inte de har uppfunnit Internet här uppe riktigt än :) Jag är en early adopter :) 
  • Äldre 25 Nov 01:09
    #39

    Det är klart det blir svårt med barn i bilden, det går inte att sticka hur som helst och när som helst. Sen är det svårt att träffa folk ute på stan också. Du kanske skulle byta jobb? :)
    Nej skämt åsido, dejtingsidor är inte så mycket att hänga i granen tror jag. Det finns dejtingtrådar här på FL har jag sett som du kan börja skriva i eller så startar du en egen med lockande rubrik.

    Jag bor högre upp än vad du gör och oftast känns det som att folk bara hänger på facebook, de har ingen aning om vad twitter är och är knappt på forum. På sin höjd att de läser på Flashback när de vill veta skvaller om brottsfall.

  • Äldre 25 Nov 01:16
    #40
    zeraff skrev 2013-11-25 01:09:21 följande:
    Det är klart det blir svårt med barn i bilden, det går inte att sticka hur som helst och när som helst. Sen är det svårt att träffa folk ute på stan också. Du kanske skulle byta jobb? :)
    Nej skämt åsido, dejtingsidor är inte så mycket att hänga i granen tror jag. Det finns dejtingtrådar här på FL har jag sett som du kan börja skriva i eller så startar du en egen med lockande rubrik.

    Jag bor högre upp än vad du gör och oftast känns det som att folk bara hänger på facebook, de har ingen aning om vad twitter är och är knappt på forum. På sin höjd att de läser på Flashback när de vill veta skvaller om brottsfall.
    Vet att det finns någon form av dejting trådar men det verkar mest diskuteras hur dåligt eller bra dejtandet går (ungefär som denna tråd i och för sig). Tycker inte det har känts som läge att ragga på någon åtminstone. Och sedan har åldersskillnaden oftast varit ganska stor.

    Jo... Detta facebook är både jättebra och jättedåligt. Jag tycker folk verkar falla tillbaka lite på communities nu då de har insett att det kanske inte borde skrivas vad som helst på FB. Men även på communities verkar folk hålla sig inom redan etablerade grupper och har svårt att prata med nya.

    Och sexsidor för att hitta ragg är ett skämt för killar men funkar säkert hyfsat för tjejer även om det blir för mycket att välja mellan vilket troligtvis leder till att det ofta väljs "fel" :) 
  • Äldre 25 Nov 01:29
    #41
    Josun skrev 2013-11-25 01:16:51 följande:
    Vet att det finns någon form av dejting trådar men det verkar mest diskuteras hur dåligt eller bra dejtandet går (ungefär som denna tråd i och för sig). Tycker inte det har känts som läge att ragga på någon åtminstone. Och sedan har åldersskillnaden oftast varit ganska stor.

    Jo... Detta facebook är både jättebra och jättedåligt. Jag tycker folk verkar falla tillbaka lite på communities nu då de har insett att det kanske inte borde skrivas vad som helst på FB. Men även på communities verkar folk hålla sig inom redan etablerade grupper och har svårt att prata med nya.

    Och sexsidor för att hitta ragg är ett skämt för killar men funkar säkert hyfsat för tjejer även om det blir för mycket att välja mellan vilket troligtvis leder till att det ofta väljs "fel" :) 
    Det bästa är väl att vara med från starten i en sådan tråd innan alla blivit familjära och har pratat med varandra i x antal inlägg, då är det svårt att komma in.
    Diskutera saker som intresserar en och så hänga med på träffar, jag vet några par som träffats på det sättet. Twitter är också ett ställe där det går att hitta någon, jag följer minst tre par som träffats där och sedan blivit tillsammans.

    Sexsidor har jag aldrig varit in på, jag blir avskräckt när jag vet vilka meddelanden jag har fått här haha
  • Äldre 25 Nov 01:51
    #42
    zeraff skrev 2013-11-25 01:29:30 följande:
    Det bästa är väl att vara med från starten i en sådan tråd innan alla blivit familjära och har pratat med varandra i x antal inlägg, då är det svårt att komma in.
    Diskutera saker som intresserar en och så hänga med på träffar, jag vet några par som träffats på det sättet. Twitter är också ett ställe där det går att hitta någon, jag följer minst tre par som träffats där och sedan blivit tillsammans.

    Sexsidor har jag aldrig varit in på, jag blir avskräckt när jag vet vilka meddelanden jag har fått här haha
    Jo, men jag orkar bara hänga i korta perioder tyvärr. Är egentligen inte mycket för att sitta och kallprata online då jag brukar utnyttja kvällar till irl-pyssel istället i en eller annan form. Känns isåfall som ett nödvändigt ont bara för att hitta någon.

    Twitter tror jag inte jag har gett mig in på än. Kanske borde göra det? Är instagram något att ha även om man fortsätter vägra modern mobiltelefon ett tag till?

    Jo, det gör du nog rätt i angående sexsidor. T.om. jag blir less på killar på sånna ställen :) 
  • Äldre 25 Nov 23:35
    #43

    Okcupid.com är en bra gratis sida, men tyvärr är det allt för få svenskar där...

  • Äldre 19 Dec 15:50
    #44

    Hej! Jag vill tipsa om www.lekfulldejting.se där jag hittade min kärlek. En stor och seriös sida. Finns både gratis och med månadsavgift på ca 150kr. Har aldrig haft problem med att säga upp min månadsavgift! Tycker den är mycket bättre och seriösare än alla andra sidor som jag har varit inne på. 

  • Anonym (west)
    Sat 25 Dec 2021 19:03
    #45

    Tips om en ny dejtingsida!


    Har snurrat runt och den 26 december 2021 öppnar en Ny Dejtingsida


    Nu delar dejt.me ut 2000st helt kostnadsfria medlemskap med full tillgång till nuvarande funktioner och kommande funktioner.


    2000 st. VIP medlemskap för 0kr styck, gå till www.dejt.me skapa ditt konto och du har fått ett VIP konto som kostar 0kr. Ditt konto har du kvar så länge du vill, kostnad 0kr.


    En bra grej är "Ingen Reklam & endast riktiga annonser".

  • parnor­dqvist
    Mon 27 Dec 2021 05:20
    #46
    Anonym (west) skrev 2021-12-25 19:03:32 följande:

    Tips om en ny dejtingsida!


    Har snurrat runt och den 26 december 2021 öppnar en Ny Dejtingsida


    Nu delar dejt.me ut 2000st helt kostnadsfria medlemskap med full tillgång till nuvarande funktioner och kommande funktioner.


    2000 st. VIP medlemskap för 0kr styck, gå till www.dejt.me skapa ditt konto och du har fått ett VIP konto som kostar 0kr. Ditt konto har du kvar så länge du vill, kostnad 0kr.


    En bra grej är "Ingen Reklam & endast riktiga annonser".


    Tycker det luktar oseriöst lång väg. Lotteriet är ett lockbete, sen är man fast i en betalkarusell. Sen namnet på svengelska. Men för all del, jag kan ha fel.
  • Anonym (Kaffe­draken­)
    Mon 17 Jan 2022 08:11
    #47

    Jag gillar sidor med unga tjejer

Svar på tråden Bra dejtingsidor?