• Äldre 28 Nov 12:06
    8464 visningar
    58 svar
    58
    8464

    Plattare mage med hjälp av Elmina

    Jag var med och tävlade om att få hjälp med min "mammamage". Vinsten var att få hjälp av Elmina, personlig tränare, och nu ska vi köra igång!

    Jag efter en tuff graviditet med 31 kg viktuppgång och kejsarsnitt:


  • Svar på tråden Plattare mage med hjälp av Elmina
  • Äldre 29 Nov 18:46
    #1

    På måndag kör vi igång på riktigt! Hoppas fler hänger på.

    trevlig helg!


  • Äldre 29 Nov 18:47
    #2
  • Äldre 2 Dec 14:30
    #3

    Nu har jag fått menyer och träningsprogram av Elmina. Jag känner mig så peppad, det ska bli en rolig utmaning!
    Jag behöver verkligen komma igång, det har varit ganska tufft både med graviditeten och att bli mamma och matvanor och vikt har blivit helt rubbade.
    Jag äter ofta för lite under dagarna, och på kvällen är jag så hungrig att jag vräker i mig onyttigheter och kan äta middag kl tio på kvällen...

    Jag vet att kost och motion behöver vara i balans för att jag ska må bra, det känns så skönt att få hjälp av Elmina! Jag har dessutom en ätstörning liggande i bakgrunden så jag har varit lite rädd för att gå ner i vikt, tidigare så har det spårat ur flera gånger och jag har gått på stenhårda dieter tills jag blivit väldigt mager.

    Nu har vi lagt upp en sund kostplan och lagom med motion.

    Idag har jag ätit :

    Frukost: Yoghurt med musli, rågbröd med ägg och kaviar, en morot och en kopp te.

    Mellanmål: Nötter och ett kokt ägg.

    Jag kommer att göra magövningar 1gång/dag och göra andra övningar 3-4ggr/vecka samt ta 1-2 promenader/vecka med barnvagn.

  • Äldre 2 Dec 20:49
    #4

    Härligt!

    Jag tror att det är väldigt vanligt att många småbarnsföräldrar äter dåligt på dagtid, kanske glömmer bort sig själva då barnets behov går först?

    Och när man sedan landar i soffan kommer hungern/suget.

    Någon som känner igen det?

    Ofta kan man hjälpa sig själv genom att äta regelbundet ordentliga måltider med mycket grönsaker och protein och mellanmål i mellan.


    Få mer träningstips: www.facebook.com/Foraldrafitness
  • Äldre 3 Dec 11:25
    #5

    Gjorde magövningarna igår för första gången och dom var roliga, många var nya! Tog en rask promenad på 25 minuter och gjorde första middagen som var på menyn. Köttfärsbiffar som var enkla och goda och en smaskig grönsakspure till.
    När jag äter ordentligt med mat under dagen blir jag inte alls lika sötsugen.

    Så nu känns det lätt och roligt, motivationen är på topp!

    Snart ska jag ut och rida, måste komma igång igen och inte bara sitta hemma.

  • Äldre 3 Dec 12:38
    #6

    Härligt! Ridning är också bra magträning

    Ha en fin dag!


    Få mer träningstips: www.facebook.com/Foraldrafitness
  • Äldre 3 Dec 13:50
    #7
    Tuggben skrev 2013-12-03 11:25:36 följande:
    Gjorde magövningarna igår för första gången och dom var roliga, många var nya! Tog en rask promenad på 25 minuter och gjorde första middagen som var på menyn. Köttfärsbiffar som var enkla och goda och en smaskig grönsakspure till.
    När jag äter ordentligt med mat under dagen blir jag inte alls lika sötsugen.

    Så nu känns det lätt och roligt, motivationen är på topp!

    Snart ska jag ut och rida, måste komma igång igen och inte bara sitta hemma.
    Kul att det börjat komma igång!
  • Äldre 3 Dec 19:50
    #8

    Självklart så ramlade (snarare gled) jag av hästen och landade på höften... Ingen fara men jag är ganska mörbultad och har tagit ipren och legat på värmematta. Det känns lite bättre men jag tror jag hoppar över hemma-träningen idag.
    Förutom det så var det skönt att komma ut i friska luften och skönt att vara tillbaka på hästryggen! Det är så roligt att motionera när det dessutom är blöta hästpussar inblandat Glad

  • Äldre 3 Dec 20:12
    #9

    Ett till inlägg om grönsaker. Jag tycker egentligen det är jättegott men pga bekvämlighet och en sambo som inte gillar grönsaker har det blivit så att jag ofta inte äter grönsaker till middagen. En morot ibland typ.
    Men nu har jag köpt hem massa goda örtkryddor, olika grönsaker och olja. Det är så gott med en fräsch sallad, lite olja och balsamvinäger och goda kryddor! Och det blir egentligen inte krångligt. Ibland är det så enkelt att man bara kastar ner ärtor i vattnet som ska bli pulvermos eller kastar ner lite skivade champinjoner och squash i stekpannan.

    Med grönsaker till maten blir i alla fall jag mer mätt och känner mig nöjdare efter måltiden. 

  • Äldre 3 Dec 21:08
    #10
    Tuggben skrev 2013-12-03 19:50:58 följande:
    Självklart så ramlade (snarare gled) jag av hästen och landade på höften... Ingen fara men jag är ganska mörbultad och har tagit ipren och legat på värmematta. Det känns lite bättre men jag tror jag hoppar över hemma-träningen idag.
    Förutom det så var det skönt att komma ut i friska luften och skönt att vara tillbaka på hästryggen! Det är så roligt att motionera när det dessutom är blöta hästpussar inblandat Glad
    oj, vad tråkigt! 
    Få mer träningstips: www.facebook.com/Foraldrafitness
Svar på tråden Plattare mage med hjälp av Elmina