• Anonym (Smörb­lomma)
    Äldre 2 Dec 18:16
    10598 visningar
    62 svar
    62
    10598

    Hur friendzonar man någon?

    Jag har en kompis som jag är lite attraherad av. Han är världens finaste på många sätt, typ supersnäll och ordentlig hjälper en med skoljobbet (vi går i samma klass på universitetet), håller koll på grejer, dricker aldrig alkohol etc. Han är kort, har töntiga kläder och ser inte särskilt snygg ut, gigantiska ögonbryn och för stor mun liksom. Han är lite feminin också. Han har många tjejkompisar och alla säger samma sak: han är den perfekta killkompisen men den sista någonsin de skulle vilja ligga med.

    Men av någon anledning så är jag ändå tänd på honom, vilket suger. Det börjar påverka vår vänskap och jag tänker på honom för mycket.

    Det skulle aldrig kunna bli något mellan oss eftersom jag har en viss livsstil som han har sagt att han aldrig kan tänka sig att ha så det går bort direkt.

    Men hur kan alla andra tjejer se honom som enbart vän och inte mer? Hur gör de? Jag vill också! Vi är jättebra vänner och han har flera gånger sagt att jag är hans absolut bästa vän och den person som betyder mest för honom i hela världen och jag vill inte förstöra det.

    Har tom legat med hans kompis för att se om det blev bättre men det blev det inte. Iofs är den kompisen inte så speciell heller. Hjälp! Hur gör man för att kunna se någon som enbart vän och inget mer??

  • Svar på tråden Hur friendzonar man någon?
  • Anonym (enkel­t)
    Äldre 3 Dec 00:01
    #1

    Man bestämmer sig för att växa upp och lära sig att inte låta ens känslor och tankar spela alltför stor roll när man inte vill det. Man får lära sig att vara professionell i privatlivet så att säga. Om du är desperat kan du låta det slinka ut att du legat med hans kompis, finns en risk att det sårar honom om han har lite komplex över att ha en massa tjejkompisar som inte vill vara med honom men det är något man kommer över på sikt. Ta reda på om han kanske är gay utan att du vet om det. Fixa en tjej åt honom. Men bäst av allt är att bara växa upp och vara en kompis och inte ta på dig alltför mkt fjanterier.

  • Äldre 3 Dec 00:39
    #2

    Man inser att det är två vitt skilda saker att ha känslor, oavsett art och styrka, och att agera på känslor. Du har en hjärna, använd den.


    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Smörb­lomma) Trådstartaren
    Äldre 3 Dec 09:34
    #3

    Jag agerar inte på känslorna men det börjar bli jobbigt att ha dem! Fixa en tjej åt honom kan jag inte även om jag skulle försöka. Har kollat runt i bekantskapskretsen och alla tjejer säger att de aldrig skulle kunna se honom som mer än en kompis. Ironiskt att då jag som gör det är den som han inte kan inleda något med. Jag har frågat om han är gay men nej. Han vet om att jag legat med kompisen men svårt att veta om han blev svartsjuk eller om han bara tyckte att det var dumt eftersom han ansåg att kompisen inte var "bra nog" för mig. Önskar att jag också kunde göra som andra tjejer och se honom som en kompis

  • Smoja
    Äldre 3 Dec 14:48
    #4

    Man "friendzonar" inte personer utan man kallar det så när man inte känner attraktion för dem men gillar dem som vän, det är inget man bestämmer över själv. Varför vill du göra det förresten, han verkar ju vara perfekt pojkvän för dig eller?

  • Anonym (man)
    Äldre 3 Dec 17:41
    #5

    Jag tänkte direkt på den här när jag läste ditt inlägg: www.craigslist.org/about/best/lax/483318927.html

    Jag tycker att du skall säga som det är till honom. Han är uppenbarligen intresserad av dig och du förkortar hans lidande genom att vara rak och ärlig. Jag talar inte bara om hur du känner, utan även om hur han är. Snälla pojkar får inte kyssa vackra flickor.

    Varför inte visa din tråd eller min länk för honom?

  • Anonym (Smörb­lomma) Trådstartaren
    Äldre 3 Dec 18:48
    #6

    Alltså, jag ÄR ju attraherad av honom. Det är problemet. Och jag har en viss livsstil som han inte kan acceptera att hans blivande partner skulle ha, därför har jag gett upp innan det ens har hänt något och jag skulle vilja veta hur jag kan friendzona honom på samma sätt som alla andra av hans tjejkompisar gör så att det inte ska göra ont. Det verkar gå så lätt för dem. Jag är typ den enda tjej som jag vet som varit attraherad av honom någonsin, och såklart så är jag den enda han inte skulle vilja ha. Inte pga hur jag är, jag tror att han gillar mig, men pga min livsstil som inte går att ändra på. Han känner ju till min livsstil också så därför han har väl inte försökt något med mig. Inte för att han vet (hoppas jag) att jag känner mig dragen till honom men oavsett så skulle han inte försöka något pga det.

  • Anonym (Sofie­)
    Äldre 3 Dec 19:47
    #7

    Tror du inte han vill ligga med dig även om han kanske inte vill bli ihop sen?

  • Anonym (Smörb­lomma) Trådstartaren
    Äldre 3 Dec 19:57
    #8
    Anonym (Sofie) skrev 2013-12-03 19:47:32 följande:
    Tror du inte han vill ligga med dig även om han kanske inte vill bli ihop sen?
    Nej det tror jag inte, han är jätteseriös på så sätt och skulle vi ligga med varandra så skulle vi antagligen få mer känslor och så skulle det bara bli värre sedan mest troligt
  • Anonym (Sofie­)
    Äldre 3 Dec 20:01
    #9
    Anonym (Smörblomma) skrev 2013-12-03 19:57:49 följande:
    Nej det tror jag inte, han är jätteseriös på så sätt och skulle vi ligga med varandra så skulle vi antagligen få mer känslor och så skulle det bara bli värre sedan mest troligt



    Har du frågat honom då?
  • Anonym (Smörb­lomma) Trådstartaren
    Äldre 3 Dec 20:08
    #10
    Anonym (Sofie) skrev 2013-12-03 20:01:37 följande:


    Har du frågat honom då?
    Mja, det behöver jag nog inte eftersom jag vet att det gäller för mig så jag skulle inte våga ligga ändå, dessutom är jag lite sårad över att han inte kan tänka sig att ha en flickvän med min livsstil, som att den skulle vara sämre liksom. Sedan så har han sagt att han väldigt lätt får känslor för tjejer som visar att de tycker bra om honom på något sätt och blir olyckligt förälskad. Så... ja.

    Fast ibland undrar jag vad som skulle hända om jag bara skulle förföra honom rakt av sådär. Får lite jobbig känsla i magen av det.
Svar på tråden Hur friendzonar man någon?