• Äldre 11 Dec 04:06
    74616 visningar
    152 svar
    152
    74616

    Barnkläder, vilka märken tycker ni har bäst kvalitét?

    Hej,

    jag köper en del barnkläder på Lindex/Kappahl/HM såklart eftersom det är lättillgängligt och billigt... Men tycker kvalitén är sådär... (Man får väl vad man betalar för. ;)

    I vilket fall, vilka är era bästa tips på barnkläder med bra kvalitét som håller form och färg mm efter mååånga tvättar. ;)

    Själv är nog favoriten hittills Geggamoja och i andra hand Villervalla, men jag har inte testat så många märken ännu.

  • Svar på tråden Barnkläder, vilka märken tycker ni har bäst kvalitét?
  • Äldre 11 Dec 12:05
    #41
    Monchichier skrev 2013-12-11 11:54:18 följande:
    Hur mycket bättre tycker du att kläderna är om man jämför med tex. Lindex och Kappahl?

    Scorett och Din Sko, tycker du att det är någon skillnad på kvalitet där? Om man ser till deras egna märken och inte Canada Snow, Birkenstock osv.
    Man kan ju få en ledtråd på Tradera, där t.ex en Kappahl-pyjamas säljs för 20 kr och en P.o.P-pyjamas för 300 kr...
  • Äldre 11 Dec 12:06
    #42
    Rocket Mania skrev 2013-12-11 12:03:07 följande:
    POP här i stan har gott om knalliga färger och har alltid haft det. Säkert att du inte har imma på glasögonen eller något för jag kan inte tänka mig att sortimentet skiljer sig så mycket.

    Jag sitter med två POP-tröjor framför mig här, vill du att jag ska lägga in en bild på de knalliga färgerna?
    Om du känner för det så. 

    Har inte alla pop samma utbud?
  • Äldre 11 Dec 12:06
    #43
    Cornellia skrev 2013-12-11 11:59:59 följande:
    Fast pop säljer ju inte knalliga färger? 

    Om dom gör en rosa tröja, då tonar dom alltid ner den några nyanser osv. Så alla kläder ser dassiga ut redan i butiken. 
    Kanske rökigt i butiken? Flört Kolla deras hemsida istället! Glad
  • Apelsi­n
    Äldre 11 Dec 12:07
    #44

    Jag har faktiskt inte tänkt på hur bra kvaliteten är. Kan det skilja så värst mycket?


    Skulle kläderna falla isär efter bara enstaka tvättar så är det klart att man kanske reagerar men tvättbleks gör väl alla kläder lite grann efter ett tag? Här köper vi mycket från Lindex och inget är trasigt eller är på väg att bli. Tycker inte heller att de bleks så värst mycket heller. Inget jag har tänkt på.

  • Äldre 11 Dec 12:08
    #45
    Natulcien skrev 2013-12-11 12:06:40 följande:
    Kanske rökigt i butiken? Flört Kolla deras hemsida istället! Glad
    Ja, jag brukar kolla där ibland, men hittar aldrig nått eftersom färgerna är så tråkiga. 

    (varför envisas folk att ge mig massa pop presentkort och popkläder?) 
  • Äldre 11 Dec 12:12
    #46
    Cornellia skrev 2013-12-11 12:08:50 följande:
    Ja, jag brukar kolla där ibland, men hittar aldrig nått eftersom färgerna är så tråkiga. 

    (varför envisas folk att ge mig massa pop presentkort och popkläder?) 
    Ok. Ja, det är naturligtvis din subjektiva upplevelse. Själv upplever jag en färgexplosion när jag går in i en P.o.P-butik eftersom de har både rött, grönt, lila, rosa, orange, gult och blått och inte bara blå-grönt resp. rosa-rött som i alla andra barnklädesbutiker... Glad
  • Äldre 11 Dec 12:14
    #47
    Natulcien skrev 2013-12-11 12:12:38 följande:
    Ok. Ja, det är naturligtvis din subjektiva upplevelse. Själv upplever jag en färgexplosion när jag går in i en P.o.P-butik eftersom de har både rött, grönt, lila, rosa, orange, gult och blått och inte bara blå-grönt resp. rosa-rött som i alla andra barnklädesbutiker... Glad
    Där kan jag hålla med dig. dom har ju absolut alla färger, men som sagt så upplever jag ända dem som dystra, som om dom tonar ner kläderna. 
  • nozpa
    Äldre 11 Dec 12:21
    #48
    Cornellia skrev 2013-12-11 12:08:50 följande:
    Ja, jag brukar kolla där ibland, men hittar aldrig nått eftersom färgerna är så tråkiga. 

    (varför envisas folk att ge mig massa pop presentkort och popkläder?) 

    Köp strumpor och underkläder för presentkorten. :)
  • Äldre 11 Dec 12:24
    #49
    Rocket Mania skrev 2013-12-11 12:01:16 följande:
    Ta en liten titt på Tradera och gör en egen bedömning. 

    Ett vanligt basplagg från POP håller både färg och form och kan därefter säljas eller ärvas. På Tradera inbringar de oftast ett rätt hyfsat pris och det du i slutändan betalat för plagget blir många gånger samma eller till och med mindre än det du betalt för ett plagg på HM/Lindex osv.

    Det var flera år sedan jag köpte något på Lindex/KappAhl osv. Dels pga den ytterst sugiga kvaliteten men även för jag tycker kläderna är rätt trista. Jag har heller aldrig förstått vitsen med resonemanget "Men jag får ju 3 tröjor på HM/Lindex/KappAhl för samma pris som 1 tröja från POP". Jag behöver ju bara EN tröja, varför köpa fler? Och varför köpa 3 av dålig kvalitet när jag kan få 1 som håller?

    Gällande dina sko-jämförelser fattar jag inte. Du tänker att alla handlar en massa skor på båda ställena så de ska ha koll? Jag har inte den blekaste, handlar sällan på någon av butikerna.
    Att det finns många POP kläder på tradera säger faktiskt inte så mycket om kvaliteten, bara att kläderna är upphypade och säljer bra på andrahandsmarknaden. 
    Nu handlade inte frågan om hur mycket man kunde tjäna på klädesplaggen, utan hur de är kvalitetsmässigt. Resonemanget 3 tröjor för samma pris som 1 förstår jag inte heller alls. Men resonemanget 3 tröjor till samma pris OCH kvalitet som 1 tröja av ett annat märke förstår jag.

    Om du inte förstår skojämförelsen så behöver du inte svara på den, man behöver faktiskt inte svara på allt och om man aldrig handlar på någon av butikerna är det ju faktiskt omöjligt att jämföra Flört
  • Äldre 11 Dec 12:26
    #50
    Natulcien skrev 2013-12-11 12:05:49 följande:
    Man kan ju få en ledtråd på Tradera, där t.ex en Kappahl-pyjamas säljs för 20 kr och en P.o.P-pyjamas för 300 kr...
    Som sagt, Tradera säger absolut ingenting.
Svar på tråden Barnkläder, vilka märken tycker ni har bäst kvalitét?