• Äldre 11 Dec 04:06
    74585 visningar
    152 svar
    152
    74585

    Barnkläder, vilka märken tycker ni har bäst kvalitét?

    Hej,

    jag köper en del barnkläder på Lindex/Kappahl/HM såklart eftersom det är lättillgängligt och billigt... Men tycker kvalitén är sådär... (Man får väl vad man betalar för. ;)

    I vilket fall, vilka är era bästa tips på barnkläder med bra kvalitét som håller form och färg mm efter mååånga tvättar. ;)

    Själv är nog favoriten hittills Geggamoja och i andra hand Villervalla, men jag har inte testat så många märken ännu.

  • Svar på tråden Barnkläder, vilka märken tycker ni har bäst kvalitét?
  • Äldre 11 Dec 13:17
    #71
    Natulcien skrev 2013-12-11 13:03:49 följande:
    Ja, i länken var färgerna väldigt klara. Men jag förstår att du är ute efter neonfärger. Och det har de ju inte. H&M har kanske en del neonfärgat?

    Nej, bara vanligt färgglatt. Helst pastell, eller klart.


    Skillnaden: om jag vill ha en gul t-shirt så vill jag ha gul:



    inte pop gul



    Hur som helst, vi kan enas om att vi inte är överens och låta just denna ot diskussion falla i glömska. 

  • Äldre 11 Dec 13:20
    #72
    Cornellia skrev 2013-12-11 13:17:00 följande:

    Nej, bara vanligt färgglatt. Helst pastell, eller klart.


    Skillnaden: om jag vill ha en gul t-shirt så vill jag ha gul:


     


    inte pop gul


     


    Hur som helst, vi kan enas om att vi inte är överens och låta just denna ot diskussion falla i glömska. 


    Ok. Fast den understa är ju inte gul, utan orange...
    Kanske du ska kolla upp din datorskärm ändå?

    Men vi lämnar nog detta nu...
  • Äldre 11 Dec 13:27
    #73
    Natulcien skrev 2013-12-11 13:09:58 följande:
    Om folk inte visste att det var bra kvalitet så skulle de inte vara beredda att ge 300 kr för en begagnad pyjamas...

    Men du var det inte Tradera jag baserade mitt uttalande på från början, utan det faktum att vi ärver massor av kläder, som jag vet har använts mycket. och de som har hållit bäst är P.o.P-kläderna. Finns inte mycket att grubbla på där. Ganska odiskutabelt. Glad

    Det kan ju också vara så att nypriset spelar roll? 


    Jag skulle inte vara beredd att betala 300kr för en begagnad pyjamas som kostar 200kr i butik.
    Men nu förvirrar du mig lite här, sa du inte precis att Tradera visst ger en ledtråd till vilken kvalitet plagg har?

    Okej, jag köper ditt argument, gäller det ytterkläder också?

  • Äldre 11 Dec 13:33
    #74
    Monchichier skrev 2013-12-11 12:58:39 följande:
    För att du vet att jag har rätt.
    Nej, men jag ser ingen anledning att tjafsa om det. 
  • Äldre 11 Dec 13:35
    #75

    Jag skulle faktiskt vilja säga att pop har EXTREMT bjärta klara o starka färger som inte tvättas ur.... vilket annat märke blandar gult rött vitt o marint i samma plagg liksom, nää typ inget för ingen vågar (hur ska man då tvätta, klädernas färger smälter på varandra osv) allt vi har från pop ser NYTT ut efter 2 barn ! ! JAg tycker det är en galen färgexplosion i deras butiker, nästan epilepsiframkallande. Men modellerna o trycken är barnsliga enligt mig, typ blöjanpassade rumpor på 5 åringar...


    I kinamockaskogen.....
  • Äldre 11 Dec 13:36
    #76
    Rocket Mania skrev 2013-12-11 13:33:09 följande:
    Nej, men jag ser ingen anledning att tjafsa om det. 
    Vi säger så Flört
  • Äldre 11 Dec 13:45
    #77
    Monchichier skrev 2013-12-11 13:36:07 följande:
    Vi säger så Flört
    Ja, vill du tjafsa vidare om det så varsågod. Du kan väl ta fram 5-10 plagg köpta på HM/Lindex/KappAhl köpta för 10 år sedan och frekvent använda av 3 barn så gör jag detsamma med våra POP-kläder.

    Sedan kan vi diskutera vidare hur det var med kvaliteten. Okej?
  • Äldre 11 Dec 13:58
    #78
    Rocket Mania skrev 2013-12-11 13:45:47 följande:
    Ja, vill du tjafsa vidare om det så varsågod. Du kan väl ta fram 5-10 plagg köpta på HM/Lindex/KappAhl köpta för 10 år sedan och frekvent använda av 3 barn så gör jag detsamma med våra POP-kläder.

    Sedan kan vi diskutera vidare hur det var med kvaliteten. Okej?
    Jag tror du glömmer en viktig detalj här.
    För 10år sedan var skillnaden mellan POP och de vanliga klädbutikerna var ohyggligt mycket större för 10år sedan.
    Det händer väldigt mycket på 10år och alla butiker har ändrat koncept.

    Det jag är ute efter är hur kvaliteten i Polarns kläder skiljer sig idag. Om du köper en ny overall, i butik, idag. Hur mycket bättre i kvalitet är Polarns overall jämfört med Lindex, eller för den delen Coops overall som blev bäst i test förra året om jag inte missminner mig.
  • Äldre 11 Dec 14:37
    #79

    Hemmasydda saker slår det mesta i kvalitets, dessutom är de lite roligare :) annars slår jag ett slag för Me

  • Äldre 11 Dec 14:41
    #80

    Meandi

Svar på tråden Barnkläder, vilka märken tycker ni har bäst kvalitét?