• Äldre 11 Dec 04:06
    74636 visningar
    152 svar
    152
    74636

    Barnkläder, vilka märken tycker ni har bäst kvalitét?

    Hej,

    jag köper en del barnkläder på Lindex/Kappahl/HM såklart eftersom det är lättillgängligt och billigt... Men tycker kvalitén är sådär... (Man får väl vad man betalar för. ;)

    I vilket fall, vilka är era bästa tips på barnkläder med bra kvalitét som håller form och färg mm efter mååånga tvättar. ;)

    Själv är nog favoriten hittills Geggamoja och i andra hand Villervalla, men jag har inte testat så många märken ännu.

  • Svar på tråden Barnkläder, vilka märken tycker ni har bäst kvalitét?
  • Äldre 12 Dec 12:53

    Tycker de Name It kläderna vi har fått har haft riktigt bra kvalitet, speciellt jeans. Har iofs inget att klaga på de H&M kläderna vi har heller. POP tycker jag är konstiga i storlekarna men kvaliten är nog bra

  • Eshka
    Äldre 12 Dec 13:17

    Älskar ytterkläderna från Name It. Kläder från Pop. är jag lite sisådär med. Har haft plagg som håller färg och form och andra som blir utslitna efter två tvättar. Tvättar alltid kläder ut och in och i 40 grader, 60 om det är underkläder. De kläder som jag varit mest nöjd med sedan sex år tillbaka är faktiskt de kläder jag handlat på Gekås i Ullared. Vissa byxor och tröjor av deras märke Skills har hållit bra kvalité och de har hållt måttet till tre vilda pojkar.

  • Äldre 12 Dec 17:52

    Jag köper nästan bara pop å villervalla, bäst kvalitet, bäst passform (för mina ungar) å fina färger/mönster!

  • Äldre 12 Dec 20:33

    Jag gillar att köpa kläder till lillan och det har blivit en hel del plagg under hennes två första levnadsår. Jag upplever att det är lite lotto över att köpa kläder och att vissa plagg från ett märke kan vara jätte bra medan andra plagg av samma märke kan vara mindre bra.

    Vad gäller POP's kläder har jag fått reklamera en body för att alla tryckknapparna lossnade i grenen första gången jag skulle knäppa den. Fick reklamera en underställströja som gick sönder i sömmen. Lagade själv ett par mjukisbyxor som gick sönder i sömmen efter att ha använts en gång. Sen var det inga problem att få kläderna lagade men jag tycker att det är dåligt att jag inom loppet av ett år måste laga tre plagg som knappt var använda. Sen har jag köpt andra plagg på POP som har hållit bra, t.ex. två pyjamas med mudd som har använts flitigt under snart tio månader utan att tappa varken färg eller form trots att de tvättas varje vecka.

    I början av sommaren köpte jag ett gäng tights för typ 40 spänn styck på H&M som höll jätte bra trots flera månaders användande och tvättande och snubblande. De höll även formen tvätt efter tvätt. De var vita och ljusgrå så det kanske inte var så konstigt att de även höll färgen. Har även köpt andra plagg som har hållit jätte bra. Tycker att H&M generellt har fula kläder men att de har en del bra enfärgade basplagg.

    Villervalla är jag också tveksam till, i alla fall plagg med tryck för trycken har spruckit efter några få tvättar. 

    Är jätte nöjd med de plagg som jag har köpt från Nova Star. Har ett plagg från Geggamoja och det har hållit bra. Har köpt tre långärmade tröjor från Småfolk och tycker än så länge att de har hållit bra, både vad gäller färg, form och att de inte har blivit noppriga.

    Är även nöjd med de tröjor som jag har köpt från Ej Sikke Lej och Katviq. Sen är jag supernöjd med ytterkläderna från Isbjörn, både skalplaggen och vinteroverallen. Har även bra erfarenheter av Lindex innekläder.

    De plagg som jag är absolut mest missnöjd med är de babykläder som jag beställde från Ellos innan lillan föddes. Riktigt usel kvalité! Kläderna blev noppriga och tappade formen direkt. Köpte flera plagg och alla var lika usla.

  • MalinE­ddie
    Äldre 12 Dec 21:25

    De kläder vi har varit mest nöjda med kvalitetsmässigt har varit av märket geggamoja,  me&i och Ej sikke lej. När det gäller ytterkläder tycker jag inget slår mini a ture av vad vi har provat. Jag gillar också villervalla men deras kläder skiljer sig åt, dragkedjorna är usla men annat utan dragkedja har vi varit nöjda med. När det gäller plyschyxor tycker jag att lindex är toppen. Vi har fått en del PO.P men jag har inte varit överdrivet imponerad men ytterkläderna är bra. Vår dotter fick en blus från PO.P av mina föräldrar men den är lika noppig efter ett par tvättar som vilket lågprisplagg som helst. Vi blandar frisk här mellan olika butiker.


    Avskyr CIO-metoder.
  • Äldre 12 Dec 22:46

    Överlag tycker jag att de flesta märken har mycket ojämn kvalitet (och ojämna storlekar).

    Är oftast nöjd med pop, småfolk, molo, lipfish och katvig. Men äldre Molo verkar sämre eller så tvättar folk konstigt för en del begagnat jag har köpt har varit lite noppigt och väldigt blekt. De Molo jag har köpt själv ser i princip nya ut efter ett antal tvättar.

    Jeans och baströjor (tjej) i tvåpack på H&M har varit fantastiska. Köpte ett gäng som dagiströjor då det kladdas en hel del och förutom de som förstörs av färg och matfläckar så håller de både färg, mönster och form superbra. Deras strumbyxor är också toppen.

    På Lindex gillar jag plyschbyxorna och leggings. Annat har varit av varierande kvalitet. 

    Villervalla har fina saker så jag har köpt en hel del. De håller färg och form mycket bra, men blir oftast bedrövligt noppiga.

  • Äldre 12 Dec 22:47

    Sy kläder själv eller beställ hemmasytt , då vet ni vad ni får, allt är redan krympt så det håller längre, det är gjort med kärlek och inte underbetalads barn med bra kvalité :)

  • Äldre 13 Dec 02:22
  • Äldre 13 Dec 08:12
    Bling1975 skrev 2013-12-12 22:46:06 följande:
    Överlag tycker jag att de flesta märken har mycket ojämn kvalitet (och ojämna storlekar).

    Är oftast nöjd med pop, småfolk, molo, lipfish och katvig. Men äldre Molo verkar sämre eller så tvättar folk konstigt för en del begagnat jag har köpt har varit lite noppigt och väldigt blekt. De Molo jag har köpt själv ser i princip nya ut efter ett antal tvättar.

    Jeans och baströjor (tjej) i tvåpack på H&M har varit fantastiska. Köpte ett gäng som dagiströjor då det kladdas en hel del och förutom de som förstörs av färg och matfläckar så håller de både färg, mönster och form superbra. Deras strumbyxor är också toppen.

    På Lindex gillar jag plyschbyxorna och leggings. Annat har varit av varierande kvalitet. 

    Villervalla har fina saker så jag har köpt en hel del. De håller färg och form mycket bra, men blir oftast bedrövligt noppiga.
    Jag tror, efter att ha läst här på FL, att folk tvättar ihjäl sina kläder.

    De tvättar efter EN användning vara sig det var 5 minuter framför TV:n eller 17 timmar i en ladugård. De överdoserar tvättmedel och sköljmedel. Eftersom de många hygientroll tvättar sina handdukar efter 27 minuter på kroken har de en massa i tvätten jämt vilket ruggar och förstör ytan på kläderna. Ovanpå allt detta verkar många inte förstå hur man sorterar tvätt utan det blir färgat lite kors och tvärs.

    Sköter man Molokläder håller dom i många år. Naturligtvis finns det måndagsex och vissa kollektioner har inte hållit måttet men allt som oftast har det nog varit skit bakom spakarna.
  • Äldre 13 Dec 09:07
    Rocket Mania skrev 2013-12-13 08:12:18 följande:
    Jag tror, efter att ha läst här på FL, att folk tvättar ihjäl sina kläder.De tvättar efter EN användning vara sig det var 5 minuter framför TV:n eller 17 timmar i en ladugård. De överdoserar tvättmedel och sköljmedel. Eftersom de många hygientroll tvättar sina handdukar efter 27 minuter på kroken har de en massa i tvätten jämt vilket ruggar och förstör ytan på kläderna. Ovanpå allt detta verkar många inte förstå hur man sorterar tvätt utan det blir färgat lite kors och tvärs.Sköter man Molokläder håller dom i många år. Naturligtvis finns det måndagsex och vissa kollektioner har inte hållit måttet men allt som oftast har det nog varit skit bakom spakarna.

    Jag tvättar våra molo på ullprogram i början, har alltid en förhoppning om att NU DENNA gången ska det funka !! Jag kan lägga upp lite bilder om folk verkligen inte förstår vad jag menar? Tvättar oxå sällan, bara om det finns stela fläckar eller luktar illa. Lakan o handdukar tvättar vi för sig.
    I kinamockaskogen.....
Svar på tråden Barnkläder, vilka märken tycker ni har bäst kvalitét?