• Anonym (??)
    Äldre 13 Dec 02:57
    3290 visningar
    27 svar
    27
    3290

    Har män större sexualdrift? i så fall varför?

    Jag har funderat har män större sexualdrift tror ni än kvinnor?

    Är den samma eller mer?

    Tror ni att män har större behov, av sex, vill ha fler partners, tänker mer på sex?

  • Svar på tråden Har män större sexualdrift? i så fall varför?
  • Anonym (absol­ut)
    Äldre 13 Dec 12:09
    #1

    Det tror jag absolut att vi har, har aldrig hittat en kvinna som kan mäta sig med mig. Har det varit tal om förhållande har de kanske hållit jämna steg under ett par månader på sin höjd.

    Med åren har jag dock lugnat ner mig lite, men det är ganska jobbigt att leva med någon som inte vill lika mycket. 

  • Anonym (Minna­)
    Äldre 13 Dec 12:19
    #2

    Det sägs så, men min erfarenhet är den motsatta. Jag har aldrig hittat nån man som vill lika mycket som jag. En kk var i närheten av att matcha mina behov, men då bodde vi en bit ifrån varandra, så det blev inte tillräckligt ändå. Jag har även haft kvinnliga kollegor som beklagat sig över att deras män vill allt för sällan.

  • Äldre 13 Dec 12:47
    #3

    Jag tror det är samma.men kvinnor är mer nogräknade när de väljer sexpartners. Aktiviteten kan ju medföra bestående spår hos dem...............

  • Äldre 13 Dec 14:48
    #4

    Tror det är ungefär samma sexualdirift. Men samtidigt tror jag att vår sexualitet fungerar väldigt olika. Vi män går igång sexuellt på typ mera vilken kvinnokropp som helst - medan kvinnan går igång mer på "personligheten". En mer självsäker man är poppis bland kvinnor, men när vi män väljer vill vi ha nån som är "gullig" o söt. (VÄLDIGT förenklat.)

  • Anonym (Tjej 28)
    Äldre 13 Dec 15:10
    #5

    Personligen upplever jag att kvinnor har mer lust. Jag har alltid haft mer lust än mina pojkvänner och samma sak känner mina väninnor. Enligt min erfarenhet vill killar ofta ha mycket sex i början av ett förhållande men efter några år är de inte alls lika kåta.

  • Balrog
    Äldre 13 Dec 15:15
    #6

    En mer konstant o jämn skulle jag gissa lite mer generellt då...finns ju mestadels undantag :)...kanske biologiskt förskaffat!?

  • wilhel­m50
    Äldre 13 Dec 15:36
    #7

    Säger det här om igen jag har mest sexlust i början av förhållandet sen kommer tjejen ikapp och förbi jag tröttnar om inte tjejen är tillräckligt intressant och börjar t e x porrsurfa eller ragga, så har det varit i mina 2 längre förhållanden så en avsugning nattetid ibland överraskar och förlänger intresset, så tolka det som ni vill tjejer, säker på att många tänker som jag,

  • Äldre 13 Dec 16:04
    #8

    Kanske kan vara så att kvinnor kommer ikapp med tiden. Jag har hitills alltid velat mer än min fru, men nu när vi är 55+ vill min fru marginellt oftare än jag. Och jag märker tydligt att jag inte kollar så intresserat efter sexiga kvinnor längre. Min sexlust har minskat ordentligt - och det tycker jag bara är bra. Nu kan jag koncentrera mig på annat än sex. Men sex är fortfarande nåt av det bästa man kan hålla på med.

  • wilhel­m50
    Äldre 13 Dec 16:10
    #9
    Anders 386 skrev 2013-12-13 16:04:49 följande:
    Kanske kan vara så att kvinnor kommer ikapp med tiden. Jag har hitills alltid velat mer än min fru, men nu när vi är 55+ vill min fru marginellt oftare än jag. Och jag märker tydligt att jag inte kollar så intresserat efter sexiga kvinnor längre. Min sexlust har minskat ordentligt - och det tycker jag bara är bra. Nu kan jag koncentrera mig på annat än sex. Men sex är fortfarande nåt av det bästa man kan hålla på med.

    Trevligt med ett uppriktigt svar.
  • Äldre 13 Dec 16:15
    #10

    Jag tror att driften när det väl gäller är ganska snarlik, däremot tror jag mannen oftare vill ha sex, och oftare tänker på sex - vilket är helt naturligt. Kvinnan blir gravid, det blir inte han. Säger ju sig självt liksom.

Svar på tråden Har män större sexualdrift? i så fall varför?