• Anonym (Frågetecken)

    Ni som varit kk med erat ex!

    Ni som varit kk med erat ex: har ni blivit ihop igen? Hur märker man ifall den andra fortfarande saknar/tycker om en om man är kk? Finns det någon möjlighet att hitta tillbaks till varandra?

  • Svar på tråden Ni som varit kk med erat ex!
  • Anonym (Nina Jansson)

    beror väl på vad som var orsaken till att man gjorde slut kan jag tänka mig. 

    Vissa orsaker kan ju aldrig repareras eller fixas till  medans andra kanske absolut går att göra något åt och då kanske man kan bli ihop igen.

    Ett ex jag har , vi har inte varit ihop på 16 år men vi ligger alltid med varandra när vi väl träffas, vilket kanske är vartannat år eftersom vi bor i varsin ände av landet.   Men vi skulle aldrig kunna bli ihop igen , det finns inte på vår karta av många skäl. 

  • Anonym (sambo)

    Vi var ihop 4 år sen gjorde vi slut, träffades ibland. jag stack utomlands under 2 år hälsade på när jag var i stan sen blev jag gravid. det barnet blir snart 7 år och vi väntar nu vårt 2:a barn.

  • Anonym (NEJ)

    Nej, vi blev inte ihop senare. Från min sida var vi nog kk pga rädslan att gå vidare, att släppa taget helt. gick lite mer än ett halvår sedan insåg jag att det inte funkade.

    är nu i ett nytt förhållande och är glad att jag inte blev tillsammans med exet igen, vi gjorde ju slut av en anledning att det inte funkade :)

  • Anonym (öppet)

    Jag är kk med mitt ex, som jag levde med i 10 år. Hade vi båda varit singlar idag, hade vi säkert bott ihop av bekvämlighetsskäl, men inte för ett vanligt förhållande. Vi har väldigt starka känslor för varandra, men vi känner varandra allt för väl, så båda vet att ett förhållande är omöjligt.

    Jag lever nu i ett nytt öppet förhållande.

  • Anonym (flatan)

    nej, vi blev inte ihop igen. Hon låg med de flesta jag kände fastän jag bad att hon skulle hålla sig till sina egna kompisar. Det blev för bökigt till slut. 

  • lykantrophona

    Ett tag efter att jag hade gjort slut med min första pojkvän, så föreslog att han vi skulle vara kk. Jag tyckte om det, men senare blev han, utan att jag gjort något särskilt, sur och arg och ville inte umgås med mig längre. Tydligen var det så att han hade haft som plan att få tillbaka mig som flickvän genom att vara kk ett tag... jävla ohederligt, tycker jag, att ha sådana baktankar.

  • Anonym (jodå)

    Det här väl hänt några ggr . Mestadels för att jag varit lat och inte orkat ordna ngt annat . Jag har blivit tillsammans med en av dem igen . Men jag ångrade mig snabbt och dumpade honom efter 3 mån . Annars har jag inte tagit dem tillbaks eftersom det finns oftast en anledning till varför det tog slut första gången . Jag har inte velat ha dem tillbaks .

  • Anonym (lkkl)

    Enligt min erfarenhet är killar gärna kk med sitt ex om tjejen ställer upp på det. Men det är oftast tjejen som vill ha honom tillbaka medans han bara vill ha enkel sex och gärna ger lite falska förhoppningar under tiden. Allt tar slut när han träffar en tjej han faktiskt VILL ha.

    Har aldrig hänt tvärtom i min bekantskapskrets.

  • Anonym (lkkl)
    Anonym (lkkl) skrev 2013-12-21 00:12:21 följande:
    Enligt min erfarenhet är killar gärna kk med sitt ex om tjejen ställer upp på det. Men det är oftast tjejen som vill ha honom tillbaka medans han bara vill ha enkel sex och gärna ger lite falska förhoppningar under tiden. Allt tar slut när han träffar en tjej han faktiskt VILL ha.

    Har aldrig hänt tvärtom i min bekantskapskrets.

    Måste tillägga att jag tycker det är rätt smaklöst med alla komplimanger dessa killar kör med. "Du är så vacker, aldrig haft så bra sex med någon och bla bla bla........ "

    Detta har hänt mig en gång och nästan alla mina väninnor minst en gång.
  • Rocktrollet
    Anonym (lkkl) skrev 2013-12-21 00:12:21 följande:
    Enligt min erfarenhet är killar gärna kk med sitt ex om tjejen ställer upp på det. Men det är oftast tjejen som vill ha honom tillbaka medans han bara vill ha enkel sex och gärna ger lite falska förhoppningar under tiden. Allt tar slut när han träffar en tjej han faktiskt VILL ha.

    Har aldrig hänt tvärtom i min bekantskapskrets.
    Jorå. Har gjort samma resa jag med.

    Don't do it!!
  • lykantrophona

    Tror folk verkligen på att det är en bra idé att vara kk med någon man är kär i? Obestämd Att det vore ett sätt att "få tillbaka" personen?

    Jag trodde att kk handlade om att ha sex, helt enkelt. Att man är överens om att inte bli tillsammans.

  • Rocktrollet
    lykantrophona skrev 2013-12-21 11:58:09 följande:
    Tror folk verkligen på att det är en bra idé att vara kk med någon man är kär i? Obestämd Att det vore ett sätt att "få tillbaka" personen?

    Jag trodde att kk handlade om att ha sex, helt enkelt. Att man är överens om att inte bli tillsammans.
    När man är där, dumpad och kär och jävlig och man får "möjligheten" att vara kk med sitt ex så tänker man inte särskilt klart och logiskt. Man tar vad man får liksom, och vill bara ha dennes närhet.
  • Rocktrollet

    Och om exet sedan träffar en ny, då gör det jävligt ont.

    Jag var kk med mitt ex för jag var fortfarande kär i honom.
    Fick veta att han spenderat natten med mig och direkt efteråt åkt iväg för en dejt med sin nya flamma. Ouch.

  • LillaLinnea

    Jag har också varit kk med ett ex. Han var min absolut första pojkvän. Vi hade inte varit tillsammans, knappt setts alls, på fem år när vi började ses igen. Och jag fick definitivt vissa känslor, men inom mig visste jag att det aldrig kan bli något bra med denna kille. Han har alltid varit bra på att ge bekräftelse på att man är sexig, attraktiv osv. men inte så mycket på att ge bekräftelse för ens personlighet. Vi hade i alla fall det bästa sex som jag hittills haft med någon.

    Han skrev bland annat i ett sms att han kände sig lite kär. Och trots att vi bestämde att vi inte skulle ha känslor för varandra så betedde han sig svartsjukt när jag träffade andra.. att han låg runt med andra tyckte han inte var ett problem. Han försökte tvinga mig att säga "puss" när vi snackade i telefon.

    Jag tror att vi båda kände ungefär lika mycket för varandra. Det är en slags ömsesidig kroppslig attraktion men inte så mycket personkemi utöver det. När jag ville ha honom ville han inte ha mig och när han ville ha mig ville jag inte ha honom. När jag åkte iväg på en tremånaders resa så skaffade han en flickvän, trots att han sagt att han skulle vara singel och vänta på mig. Jag blev aningens ledsen men egentligen var det det enda jag förväntat mig av honom. Det tog slut rätt snabbt mellan dem dock. Och vi började vara kk igen.. Jag insåg dock att jag egentligen bara ville ha ett normalt förhållande och inte ha mer sex utan känslor. Och det var då någon gång som jag tröttnade.

    Vi blev inte tillsammans igen. Vi ses inte längre, men vi är inte osams eller nåt. Han har tjej nu men skrev trots det till mig för ett tag sen att han tyckte synd om sig själv för att han får så lite sex och att han saknar det vi hade.. Jag vet inte om han menar att han saknar mig, eller att han saknade kk-förhållandet. Han betonade att "Jo, vi var ju kk, fast lite mer"

    Suck, jag kan aldrig bli klok på den där killen. 

    Alla är ju olika, men jag tror att om en kk vill ha mer än bara sex så bryr sig han/hon om att umgås med en även utan konstant sex, de hör av sig om vardagliga saker och ger en uppskattning för mer än sexet. Och om han/hon beter sig svartsjukt kan det vara ett tecken på att de har känslor för en. Fast det är givetvis inte hundra procent säkert.

    Och det är nog mycket större chans att man hittar tillbaka till varandra om man bara har varandra som kk, och inte fler som man har sex med.

Svar på tråden Ni som varit kk med erat ex!