• Äldre 19 Dec 21:33
    21787 visningar
    12 svar
    12
    21787

    iPhone experter HJÄLP mig byta apple ID i mobilen jag har fastnat!

    Jag har ett stort problem jag måste ha HJÄLP innan jag blir ibet!!!

    Har en ny iPhone 5s och har bytt iCloud och apple ID till min nya email. Problemet är att min telefon har lagt in mitt gamla apple ID automatiskt och det går nu inte att ändra...


     


    Har läst mig till att jag ska gå in på "instäningar"- "iCloud" och sedan "radera konto" för att sedan lägga in mitt nya konto. Lättare sagt än gjort. Problemet är nu att jag behöver lösenordet till mitt gamla apple ID för att genomföra raderingen och jag har testat ALLA lösenord jag nånsin skulle kunna använda. (det är inte många då jag oftast haft samma lösen till det mesta) Ingen av dessa fungerar. Jag har alltså inget lösenord. Jag har då testat att återställa lösen och när jag skriver in mitt gamla apple ID får jag bekräftelse att ett mail har skickats till min gamla mail. Men jag får inget mail. Har testat detta flera gånger efter varandra nu och får inget mail, testade även samma sak för en månad sedan- inget mail... Så jag testade istället att välja Answer security questions för att återställa lösenordet den vägen men då får jag felmeddelande att "The authentication information provided does not match our records. Please verify your personal information and try again." Jättekonstigt då båda mina apple ID borde vara registreade med mitt födelsedatum.... Jag fattar inte hur ska jag ens kunna lösa detta?? Jag behöver hjälp! Jag vill bara spola ner min iPhone i toaletten!

  • Svar på tråden iPhone experter HJÄLP mig byta apple ID i mobilen jag har fastnat!
  • Äldre 19 Dec 22:06
    #1

    Puff!

  • Äldre 20 Dec 13:16
    #2

    Är det verkligen INGEN som vet hur man gör??

  • Äldre 20 Dec 16:23
    #3

    Rådet jag kan ge är att återställa din telefon så att allt rensas bort och sätta upp den som en ny telefon med ditt nya AppleId. Återställ inga backuper utan börja från början.

  • Äldre 6 Jan 23:30
    #4

    Gå till "Inställningar"/"iTunes och App Store" och logga ut. Skriv sen in e-postadressen för ditt nya Applekonto och logga in. Du behöver inte radera något konto, gör bara som jag skrev.

  • Äldre 5 Feb 21:56
    #5
    Shizuka skrev 2014-01-06 23:30:34 följande:
    Gå till "Inställningar"/"iTunes och App Store" och logga ut. Skriv sen in e-postadressen för ditt nya Applekonto och logga in. Du behöver inte radera något konto, gör bara som jag skrev.
    I "Itunes/Appstore" är jag inloggad med mitt nya apple id. Men inte icloud.... Jag har ff inte löst problemet
  • Äldre 5 Feb 22:02
    #6

    Skriv till applesupport på apple.com, jag har fått bra svar när jag har haft problem

  • Äldre 5 Feb 22:10
    #7
    MallaL skrev 2014-02-05 22:02:04 följande:
    Skriv till applesupport på apple.com, jag har fått bra svar när jag har haft problem
    Det ska jag faktiskt ta och göra istället för att gå och irritera mig och bli arg flera gånger om dagen!
    Tack för tipset :)
  • Stormv­ind
    Äldre 5 Feb 22:12
    #8

    Du kan gå in i DFU läge och installera om firmware, så har jag för mig man får en helt ren telefon. 

  • Äldre 5 Feb 22:18
    #9
    Stormvind skrev 2014-02-05 22:12:27 följande:
    Du kan gå in i DFU läge och installera om firmware, så har jag för mig man får en helt ren telefon. 
    Jag vet inte alls vad du menar nu, hur gör jag detta?
  • Stormv­ind
    Äldre 5 Feb 22:20
    #10
    Katitziii skrev 2014-02-05 22:18:34 följande:
    Jag vet inte alls vad du menar nu, hur gör jag detta?
    iphoneguiden.se/guider/guide-hur-du-satter-iphone-i-dfu-lage/

    Problemet är väl snarast att du förlorar allt du har på telefonen, så bilder osv vill du nog lagra först, du behöver även ladda ner firmwaren du använder nu eftersom inte iphones kan nedgraderas idag.
  • Äldre 5 Feb 22:38
    #11
    Stormvind skrev 2014-02-05 22:20:23 följande:
    iphoneguiden.se/guider/guide-hur-du-satter-ip.../

    Problemet är väl snarast att du förlorar allt du har på telefonen, så bilder osv vill du nog lagra först, du behöver även ladda ner firmwaren du använder nu eftersom inte iphones kan nedgraderas idag.
    Ok men om jag gör en säkerhetskopia så kan jag väl bara ansluta den till itunes igen och få tillbaka bilder och kontakter?
  • Stormv­ind
    Äldre 5 Feb 22:42
    #12
    Katitziii skrev 2014-02-05 22:38:45 följande:
    Ok men om jag gör en säkerhetskopia så kan jag väl bara ansluta den till itunes igen och få tillbaka bilder och kontakter?
    Ja det ska gå bra, men som sagt du får söka lite på nätet för att få hela detaljerna för hur du går tillväga, artikeln ovan har bara en del av det du behöver göra. 

    Ladda ner firmware/OS filen för din telefon, med samma eller nyare version av OSet som du har nu.

    1. Sätt telefonen i DFU läge
    2. Anslut den till datorn, om inte iTunes startar automatiskt så starta det manuellt
    3. Markera den i iTunes fönstret var på det ska finnas en knapp som det står "Uppdatera" på, denna alt klickar du på.
    4. I fil väljaren väljer du den firmware du laddade ner och trycker ok. 

    Om allt gick bra ska det installera och telefonen startar så småning om var på den ska vara som sprillans ny.
Svar på tråden iPhone experter HJÄLP mig byta apple ID i mobilen jag har fastnat!