• Äldre 9 Jan 16:06
    70230 visningar
    36 svar
    36
    70230

    någon som provat allevo? Går man ner i vikt?

    jag är överviktig och är så trött på detta. jag har funderat på att börja med Allevo och jag undrar om det finns någon som har provat det? Hur snabbt går man ner i vikt? Hur gör man när man nått sitt mål? är dessa soppor goda? Jag har i dag ca 25kg övervikt! kommer detta kunna hjälpa mig? mår jätte dåligt med denna vikt jag har idag.

  • Svar på tråden någon som provat allevo? Går man ner i vikt?
  • Äldre 11 Jan 13:26
    #11
    Callina skrev 2014-01-11 13:17:42 följande:
    Ja så kan det vara i många fall. I mitt fall tex är det inte riktigt så. Jag kan inte träna mer än lugna promenader och inte alls långa. Jag har gått upp i vikt av mediciner som jag nu slutat ta och har ingen som helst möjlighet att träna bort denna övervikt. Då är detta en väg till hjälp. Jag måste också gå ned i vikt för att må bättre.
    Oerhört trist att läsa ditt sura inlägg
    Surt men sant. Du föredrar väl att nån säger sanningen? Innerst inne vet du vad som krävs för att gå ner i vikt och det är ju inte att svälta i några dar och sen hetsäta.
    Vattengympa är kanske nåt du kan testa? Det finns en massa övningar man kan göra som är skonsamma för kroppen, prata med en sjukgymnast.
  • Callin­a
    Äldre 11 Jan 18:20
    #12

    Sanningen? Vem har pratat om hetsätning? Att äta för mycket har aldrig varit mitt problem. Och vad tror du jag har för sjukdom som så käckt föreslår vattengympa och sjukgymnast. Jag vet bra mycket mer än Dig hur man kan träna kroppen skonsamt, jag har via läkare fått testa det mesta om inte allt som finns. Så uttala dig inte innan du leker viktigpetter. Gå ut och mucka med någon i verkligheten i stället för på nätet, fegis.

  • P30
    Äldre 12 Jan 01:30
    #13
    pidda skrev 2014-01-11 13:10:14 följande:
    Allevo funkar inte, det är bortkastade pengar, viktväktarna funkar inte och det finns ingen diet eller metod som funkar. När ska folk fatta att det enda som funkar är att ändra på sin livsstil en gång för alla?

    Ändå ser vi ständigt dessa idiotiska svältkurer som bara leder till kompensatorisk överätning och ökad vikt.
    Jag har som sagt gått ner lite drygt 20 kilo med liknande produkt, så vad baserar du din idé om att det inte funkar?
    Och hur definierar du funkar?

    Att göra genomgripande förändring av sin livsstil, det finns det flera exempel på, några av dessa har börjat med en pulverdiet, några andra har börjat med viktväktarna.

    Eller för att använda fl-språk: Källa tack!
    Om du gör som du alltid har gjort får du det resultat du alltid fått.
  • Äldre 13 Jan 16:39
    #14
    Callina skrev 2014-01-11 13:04:26 följande:
    Jag är bara på tredje dagen och försöker köra max 900 kalorier per dag. Vet inte om det är kickstart? Kör dock allevos extra proteinprodukter där man blandar pulvret med lättmjölk och de jag smakat hittils är goda. Kan inte ha kommit i ketos ännu men började på 81 kg och väger idag, tredje dagen 79 kg. Så det hjälper ju motivationen lite, speciellt idag när jag har huvudvärk from hell. Försöker hinka i mig vatten...

    Hej hur går det för dig? vilka "soppor" har du provat? jag började med allevo idag å mår ganska bra fick tyvärr en kall "soppa" som inte va så god men jag får ner dom iallafall. jag hoppas jag ser viktminsking redan i slutet av veckan.
  • Fjäril­slarv
    Äldre 13 Jan 17:17
    #15

    Dessa pulverdieter är inte alls bra. testa vanlig mat istället.

  • Äldre 13 Jan 17:51
    #16

    För mig har det funkat utmärkt med pulverdiet.
    Dels gick jag ner 15 kg när jag vägde som mest,och den vikten höll jag länge eftersom man blir väldigt sporrad.
    Sedan har jag kört emellanåt samtidigt som jag ätit mat på kvällen.Haft lite shakes i bilen på dagen när jag jobbat.
    Då håller jag vikten bra.
    Jag äter nyttigt för det mesta.Det är bara smörgåsar och pasta som get är svårt att säga nej till när tiden tryter eller för sällskaps skull på helgen.
    Eller om det är semester eller storhelger.Då får jag hugga tag igen.
    Men det är ju självvalt när man slarvar.
    Hade jag varit konsekvent med nyttigheterna hade jag också hållt vikten.
    Man är INTE hungrig när man håller tiderna på shakes.
    Det är man däremot om man ständigt ska tnka på att äta mindre portioner!

  • P30
    Äldre 14 Jan 10:43
    #17
    Fjärilslarv skrev 2014-01-13 17:17:56 följande:
    Dessa pulverdieter är inte alls bra. testa vanlig mat istället.
    Återigen, vilken är källan till denna information?

    Jag tänker också att det du definierar lite löst som "vanlig mat" förmodligen är källan till viktproblemen. Möjligen kan man rekommendera ovanlig mat, dvs grönsaker och kött.
    Om du gör som du alltid har gjort får du det resultat du alltid fått.
  • Fjäril­slarv
    Äldre 14 Jan 11:48
    #18
    P30 skrev 2014-01-14 10:43:21 följande:
    Återigen, vilken är källan till denna information?

    Jag tänker också att det du definierar lite löst som "vanlig mat" förmodligen är källan till viktproblemen. Möjligen kan man rekommendera ovanlig mat, dvs grönsaker och kött.
    för att du får i dig för lite kcal/dag med pulvertrams.
  • P30
    Äldre 14 Jan 12:08
    #19
    Fjärilslarv skrev 2014-01-14 11:48:15 följande:
    för att du får i dig för lite kcal/dag med pulvertrams.
    Nu bad jag om en källa, inte dina åsikter i frågan.
    Hur många kcal/dag jag får i mig beror förmodligen också delvis på hur många påsar jag äter och vad jag äter i övrigt.

    Jag utgår ifrån att du inte testat själv.
    Om du gör som du alltid har gjort får du det resultat du alltid fått.
  • Fjäril­slarv
    Äldre 14 Jan 12:29
    #20
    P30 skrev 2014-01-14 12:08:48 följande:
    Nu bad jag om en källa, inte dina åsikter i frågan.
    Hur många kcal/dag jag får i mig beror förmodligen också delvis på hur många påsar jag äter och vad jag äter i övrigt.

    Jag utgår ifrån att du inte testat själv.
    http://www.folkhalsoguiden.se/Publikationer/497/490/3213/3360/

    "En dagsranson ger bara 1100- 1320 "
    http://www.allevo.nu/Artikel/Fragor/Kickstart-viktminskning-och-behallfasen/#q677
Svar på tråden någon som provat allevo? Går man ner i vikt?