• Äldre 9 Jan 16:06
    70238 visningar
    36 svar
    36
    70238

    någon som provat allevo? Går man ner i vikt?

    jag är överviktig och är så trött på detta. jag har funderat på att börja med Allevo och jag undrar om det finns någon som har provat det? Hur snabbt går man ner i vikt? Hur gör man när man nått sitt mål? är dessa soppor goda? Jag har i dag ca 25kg övervikt! kommer detta kunna hjälpa mig? mår jätte dåligt med denna vikt jag har idag.

  • Svar på tråden någon som provat allevo? Går man ner i vikt?
  • Äldre 14 Jan 12:58
    #21
    pidda skrev 2014-01-11 13:10:14 följande:
    Allevo funkar inte, det är bortkastade pengar, viktväktarna funkar inte och det finns ingen diet eller metod som funkar. När ska folk fatta att det enda som funkar är att ändra på sin livsstil en gång för alla?

    Ändå ser vi ständigt dessa idiotiska svältkurer som bara leder till kompensatorisk överätning och ökad vikt.

    Hur menar du när du skriver att viktväktarna är en svältdiet? Jag får äta precis vad jag vill och jag är inte hungrig. Man ska gå ner ca 1 kg/vecka vilket är vad som är rekommenderat och man lär sig få i sig näring och god mat men i måttliga portioner?
  • Äldre 14 Jan 13:13
    #22
    carrowallin skrev 2014-01-09 16:06:09 följande:
    jag är överviktig och är så trött på detta. jag har funderat på att börja med Allevo och jag undrar om det finns någon som har provat det? Hur snabbt går man ner i vikt? Hur gör man när man nått sitt mål? är dessa soppor goda? Jag har i dag ca 25kg övervikt! kommer detta kunna hjälpa mig? mår jätte dåligt med denna vikt jag har idag.
    Jag har gått ner 25kg HELT utan träning, bara första veckan gick jag ner 4kg. Då åt jag strikt lchf, inga nötter,fröknäcke,kål,lightläsk osv. Om du inte redan gjort det kan du ju testa och ge det en månad? :)

    Jag åt allevo en sväng men det var sååå vidrigt, klarade en vecka. Just nu äter jag modifast (sååå mycket godare) för att få en liten kickstart och förhoppningsvis krympa magsäcken en aning, jag har ätit modifast i 2 veckor nu och ska köra en vecka till sen blir det över till lchf igen för att förhoppningsvis bli av med mina sista 20kg.

    Lycka till!
  • P30
    Äldre 14 Jan 13:17
    #23
    Fjärilslarv skrev 2014-01-14 12:29:40 följande:
    www.folkhalsoguiden.se/Publikationer/497/490/.../

    "En dagsranson ger bara 1100- 1320 "
    www.allevo.nu/Artikel/Fragor/Kickstart-viktmi.../#q677
    OK, så folkhälsoguiden skriver att en kvinna bör ligga på runt 1500kcal med en timmes träning. En timmes träning för en normalkvinna bör göra av med ungefär 350-400kcal vilket ger ett totalt kalori-intag på cirka 1100-1150kcal.

    Allevos dagsranson för det aktuella pulvret ger 1100kcal för en kvinna (1320 är för män.)

    Så - om vi då återgår till ditt påstående att "pulvertrams" "ger för lite kcal/dag", då får du, med stöd av dina egna källor, berätta på vilket sätt detta stämmer överens med verkligheten.

    Eftersom det framgår att du kan ersätta hela dina måltider under max tre veckor undrar jag även då på vilket sätt det kan vara skadligt och vilken typ av källa du har på det.

    (Jag vill för formens sak passa på att än en gång förtydliga att jag inte tycker att långvarigt användande av vlcd-dieter utan tillskott i form av protein i pulver eller annan form är ett förståndigt sätt att gå ner i vikt och att viktnedgång med pulver endast skall användas om man planerar en livsstilsförändring efter dieten. Att använda vlcd-dieter för att gå ner och sedan återgå till obalanserad kosthållning - dvs jojobanta är något jag tar mycket kraftigt avstånd ifrån. Då tror jag nästan att det är nyttigare att fortsätta vara tjock.)
    Om du gör som du alltid har gjort får du det resultat du alltid fått.
  • Fjäril­slarv
    Äldre 14 Jan 13:21
    #24
    P30 skrev 2014-01-14 13:17:51 följande:
    OK, så folkhälsoguiden skriver att en kvinna bör ligga på runt 1500kcal med en timmes träning. En timmes träning för en normalkvinna bör göra av med ungefär 350-400kcal vilket ger ett totalt kalori-intag på cirka 1100-1150kcal.

    Allevos dagsranson för det aktuella pulvret ger 1100kcal för en kvinna (1320 är för män.)

    Så - om vi då återgår till ditt påstående att "pulvertrams" "ger för lite kcal/dag", då får du, med stöd av dina egna källor, berätta på vilket sätt detta stämmer överens med verkligheten.

    Eftersom det framgår att du kan ersätta hela dina måltider under max tre veckor undrar jag även då på vilket sätt det kan vara skadligt och vilken typ av källa du har på det.

    (Jag vill för formens sak passa på att än en gång förtydliga att jag inte tycker att långvarigt användande av vlcd-dieter utan tillskott i form av protein i pulver eller annan form är ett förståndigt sätt att gå ner i vikt och att viktnedgång med pulver endast skall användas om man planerar en livsstilsförändring efter dieten. Att använda vlcd-dieter för att gå ner och sedan återgå till obalanserad kosthållning - dvs jojobanta är något jag tar mycket kraftigt avstånd ifrån. Då tror jag nästan att det är nyttigare att fortsätta vara tjock.)
    det står inte träning, det står vardagsmotion... det är alltså att gå istället för att ta hissen, gå av en hållplats tidigare och gå sista biten hem osv.
  • Fjäril­slarv
    Äldre 14 Jan 13:26
    #25
    P30 skrev 2014-01-14 13:17:51 följande:
    OK, så folkhälsoguiden skriver att en kvinna bör ligga på runt 1500kcal med en timmes träning. En timmes träning för en normalkvinna bör göra av med ungefär 350-400kcal vilket ger ett totalt kalori-intag på cirka 1100-1150kcal.

    Allevos dagsranson för det aktuella pulvret ger 1100kcal för en kvinna (1320 är för män.)

    Så - om vi då återgår till ditt påstående att "pulvertrams" "ger för lite kcal/dag", då får du, med stöd av dina egna källor, berätta på vilket sätt detta stämmer överens med verkligheten.

    Eftersom det framgår att du kan ersätta hela dina måltider under max tre veckor undrar jag även då på vilket sätt det kan vara skadligt och vilken typ av källa du har på det.

    (Jag vill för formens sak passa på att än en gång förtydliga att jag inte tycker att långvarigt användande av vlcd-dieter utan tillskott i form av protein i pulver eller annan form är ett förståndigt sätt att gå ner i vikt och att viktnedgång med pulver endast skall användas om man planerar en livsstilsförändring efter dieten. Att använda vlcd-dieter för att gå ner och sedan återgå till obalanserad kosthållning - dvs jojobanta är något jag tar mycket kraftigt avstånd ifrån. Då tror jag nästan att det är nyttigare att fortsätta vara tjock.)
    vanlig mat är alltid bäst enligt tallriksmodellen.
  • Äldre 14 Jan 16:32
    #26
    ja har en tjej kompis som jag prata med idag om Allevo,hon åt den och hade köpt flera förpakingar av den, när hon blanda med vatten så smaka den hemskt,och sen blanda hon med lätt mjölk det var lite godare,men sen kom hon på att hon kunde köpa lätt yoghurt 0,5 % fett,och blanda i lite lite bär,det blev as gått. man kanske ska prova det, det är ju vede värdigt annas,å jag vill ju gå ner i vikt! Det blev som en smoothie, hon mixa allt me en stav mixer.
  • Fjäril­slarv
    Äldre 14 Jan 16:33
    #27
    carrowallin skrev 2014-01-14 16:32:02 följande:
    varför skriver du ett tomt inlägg?
  • Äldre 14 Jan 16:37
    #28

    åå blir galen på min dator

  • Äldre 14 Jan 16:38
    #29
    ja har en tjej kompis som jag prata med idag om Allevo,hon åt den och hade köpt flera förpakingar av den, när hon blanda med vatten så smaka den hemskt,och sen blanda hon med lätt mjölk det var lite godare,men sen kom hon på att hon kunde köpa lätt yoghurt 0,5 % fett,och blanda i lite lite bär,det blev as gått. man kanske ska prova det, det är ju vede värdigt annas,å jag vill ju gå ner i vikt! Det blev som en smoothie, hon mixa allt me en stav mixer.
  • Äldre 14 Jan 16:39
    #30

    nä nu vart det så igen

  • Fjäril­slarv
    Äldre 14 Jan 16:39
    #31
    carrowallin skrev 2014-01-14 16:39:01 följande:
    nä nu vart det så igen
    du får göra som jag och gifta dig med en systemutvecklare =D.
  • Äldre 14 Jan 16:55
    #32
    Fjärilslarv skrev 2014-01-14 16:39:45 följande:
    du får göra som jag och gifta dig med en systemutvecklare =D.

    hahahaha ja kanske. jag skulle kopiera en text som jag har skrivt på min fb sida, men det fungerar ju inte ggrrr
  • Knota
    Äldre 15 Jan 07:46
    #33

    Jag har lite olika paket då jag tänkte börja med sådan diet, även olika bars då jag ville ha något att tugga på.
    Men jag äter vanlig mat också, ibland.

  • P30
    Äldre 15 Jan 11:22
    #34
    Fjärilslarv skrev 2014-01-14 13:26:44 följande:
    vanlig mat är alltid bäst enligt tallriksmodellen.
    Enligt vilken källa då?
    Fjärilslarv skrev 2014-01-14 13:21:53 följande:
    det står inte träning, det står vardagsmotion... det är alltså att gå istället för att ta hissen, gå av en hållplats tidigare och gå sista biten hem osv.
    OK, det står vardagsmotion. Att gå istället för hissen och att gå av en hållplats tidigare?
    "Vardagsmotion som ger minst en timmes rörelse om dagen är ett nödvändigt komplement"
    Det blir många busshållplatser och många trappor. Det spelar förstås ingen roll om du rör dig i vardagen eller på gymmet, det viktiga är att du rör dig "minst en timme". Det har jag kompenserat för när jag gjorde uträkningen.

    Det känns som att du lämnat ämnet, men så enkelt skall du inte komma undan...

    Så, du har fortfarande inte visat någon källa till dina påståenden som inte visar på det *jag* hävdar - alltså att pulver kan vara ett bra komplement och att det kan ge precis det energibehov man behöver.

    Att äta enligt tallriksmodellen kan för en del människor fungera tillräckligt bra efter viktminskningsfasen är över. Att hävda att äta enligt tallriksmodellen ger en viktminskning och därefter en utplaning där vikten ligger där den skall för alla människor är antingen okunnigt eller medvetet felaktigt.
    Om du gör som du alltid har gjort får du det resultat du alltid fått.
  • Äldre 23 Feb 14:41
    #35

    Hej. Jag brukar köra Allévo hallon och banan, det finns även med blåbär-jorddgubbe men den tycker jag inte är lika god. Brukar gå ned ca 3 kg på en vecka. Har ingen stor övervikt, men brukar ta en "kur" när det blivit för mycket godis och vin på semestern. Lycka till!

  • Äldre 27 Jan 04:33
    #36

    Jag ska börja med allevos pulverdiet i 14 dagar med start 12/2.

    36 år, 173 cm, 83 kg.

    Jag köpte allevos pulverdiet i 2 olika smaker, några shakes & bars på Rusta. Matkostnader 30kr/dag! Tänkte klara mig på 4 per dag, dryga ut med lättmjölk om det blir för jobbigt. Hoppas på 70kg i Påsk. Jobbar som idrottslärare & tänker simträna en timme eller mer varje dag. Min sambo & vår dotter är i Thailand i 2 veckor & jag vill slippa matlagning + att jag ska på Surfresa i påsk och vill bli lite lättare i kroppen.

Svar på tråden någon som provat allevo? Går man ner i vikt?