• Anonym (Arg arg arg)
    Äldre 26 Jan 18:45
    48270 visningar
    267 svar
    267
    48270

    Kvinnor-sluta klippa er så jävla fult!

    Varför klipper ni kvinnor er så fult ibland. Det borde vara brottsligt och fängelse eller böter. Jag kan tycka att det är lite av ett brott mot naturen att klippa sig så kort och fult. Kvinnor ska ju ha lågt hår!

    Det värsta jag vet är tårta-frisyrer...dvs. då ni klipper er en kort potta så det ser ut som en svamp eller tårta på huvudet och rakat upp till öronen och nacken...så fult! Det set ut som att någon lagt en kastrull på ett huvud och rakat runt den. Skäms ni inte? Ni borde få fängelse eller böter. Det är synd om män som måste utså att se sånt. Det kan faktiskt leda till depression hos män och då är det ert fel så ni vet om det!

    Jag tycker att man ska tänkta lite mer på hur man ser ut och sluta vara egoistisk.

    Tack på förhand

  • Svar på tråden Kvinnor-sluta klippa er så jävla fult!
  • Äldre 26 Jan 21:45
    #51

    Hahaha blunda vettja T.S!! 

  • Anonym (JG)
    Äldre 26 Jan 21:51
    #52

    TS du är ju råpuckad. Kvinnor ska ha de frisyrer de vill ha, inte det någon äcklig liten diktator som du förespråkar! 

    Tjejer med sidecut och kort hår eller inget hår, ni är asheta! 

  • Äldre 26 Jan 22:28
    #53

    Den dagen min man talar om för mig hur jag får eller inte får klippa mig då slutar jag kalla honom för min man. Min man älskar mig oavsett om jag har hår ner till röven eller om jag har rakad skalle, annars är han inte min man.

  • Äldre 26 Jan 22:28
    #54

    Hahah? Mkt underhållande tråd. Dock undrar jag vad som händer med kvinnor mellan 45 - 50 år, lägger märke till att kvinnorna i den åldern oftast klipper "pojkfrisyrer". Totalt uppklippta i nacken. Denna frisyr kan ju så sett vara snygg på somliga men när nästa varenda fruntimmer i den åldern klipper det så, svinkort , nästan snaggat i nacken och sedan kommer håret inte helt olikt en svamp så är det bara urfult tycker jag. Att så många väljer att klippa håret så är för mig skitkonstigt.

  • Anonym (Liz)
    Äldre 26 Jan 22:28
    #55
    Anonym (Arg arg arg) skrev 2014-01-26 21:03:05 följande:



    Jag sa ju till henne i början stt det va fint för jag va rädd att hon skulle bli ledsen...ska jag nu säga "ne jag ångra mig det är fult"...då kanske hon blir mer ledsen ?
    Men för guds skull människa var ärlig. Jag har jätte kort hår, just för att mitt långa var som svinto så bestämde mig för att dra av alltihop utan en lång snedlugg. Min sambo säger att det är fint hela tiden. och många har sagt att de tycker att jag är fin. Och jag hoppas innerligt att min man säger vad han verkligen tycker. nu har jag tänkt att spara ut mitt hår igen men som fräscht och nytt utan en massa färgprodukter.

    Din sambo bestämmer givetvis själv över hur hon ser ut men jag tror också att hon vill veta vad du egentligen tycker även om hon blir ledsen för stunden. Ett ärligt nej är alltid bättre än ett falskt ja. 
  • Äldre 26 Jan 22:35
    #56
    Wittra skrev 2014-01-26 22:28:26 följande:
    Hahah? Mkt underhållande tråd. Dock undrar jag vad som händer med kvinnor mellan 45 - 50 år, lägger märke till att kvinnorna i den åldern oftast klipper "pojkfrisyrer". Totalt uppklippta i nacken. Denna frisyr kan ju så sett vara snygg på somliga men när nästa varenda fruntimmer i den åldern klipper det så, svinkort , nästan snaggat i nacken och sedan kommer håret inte helt olikt en svamp så är det bara urfult tycker jag. Att så många väljer att klippa håret så är för mig skitkonstigt.
    Kan bero på en sak.. att i den åldern börjar kvinnor komma in i klimakteriet och hårkvaliteten försämras avsevärt att ha långt hår då kan vara ett helvete, håret kan bli oerhört tunt sprött och omöjligt att sköta, fett och tungt och ett långt hår tar dessutom tid att sköta om då det tar längre tid att tvätta, torka och styla. När man är i den åldern har man dessutom oftast nått till en punkt i livet då det är dags för förändring, barnen börjar bli stora om de inte redan har flyttat, det är inte ovanligt med karriärbyte eller klättring på karriärsstegen just i den åldern bland kvinnor och man vill ha ett nytt fräscht hår som är lätt att sköta och inte tar så lång tid att fixa.

    Långt hår är vackert, det håller jag med om men är det ett svårt hår (vilket håret ofta blir just i klimakteriet) så är det ett helvete. Man har också en mognad i den åldern som gör att man värdesätter andra saker än tex ett "långt kvinnligt hår"... Ett långt hår gör att man ser äldre ut (tro det eller ej), tjockare och dessutom blir det fler grå hårstrån att färga över om man nu är av den sorten som färgar sitt hår.

    FInns säkert tusen fler anledningar varför kvinnor i den åldern kapar sitt hår, kanske främst för att de är och vill bli sedda som kvinnor och inte flickor/våp, de vill bli uppskattade för sin kompetens inte sitt vackra kvinnliga hår??
  • Äldre 26 Jan 22:40
    #57

    Ah. Ännu en grabb som tror, på allvar, att jag är skyldig att ta hänsyn till hans estetiska preferenser när det gäller min kropp. 

    Newsflash: jag klipper mig som jag tycker är snyggt. Om du gillar det eller inte är knappast mitt problem. 

    På samma sätt klär jag mig som jag tycker är snyggt, jag rakar kroppshår som jag tycker är snyggt och sminkar mig på det sätt som jag tycker är snyggt. 

    Förhoppningsvis så väljer din flickvän i första hand en frisyr som hon själv gillar, det är trots allt hon som går omkring med den på huvudet.


    Krupke, we've got problems of our own!
  • Äldre 26 Jan 22:48
    #58
    Tygtiiger skrev 2014-01-26 22:40:35 följande:
    Ah. Ännu en grabb som tror, på allvar, att jag är skyldig att ta hänsyn till hans estetiska preferenser när det gäller min kropp. 

    Newsflash: jag klipper mig som jag tycker är snyggt. Om du gillar det eller inte är knappast mitt problem. 

    På samma sätt klär jag mig som jag tycker är snyggt, jag rakar kroppshår som jag tycker är snyggt och sminkar mig på det sätt som jag tycker är snyggt. 

    Förhoppningsvis så väljer din flickvän i första hand en frisyr som hon själv gillar, det är trots allt hon som går omkring med den på huvudet.
    men det står fortfarande TS fritt att ha en åsikt om sin sambos frisyr
    The Devil Stole the Beat from the Lord
  • Lindse­y Egot the only one
    Äldre 26 Jan 22:49
    #59
    slemtorsk i din bralla skrev 2014-01-26 22:35:53 följande:
    Kan bero på en sak.. att i den åldern börjar kvinnor komma in i klimakteriet och hårkvaliteten försämras avsevärt att ha långt hår då kan vara ett helvete, håret kan bli oerhört tunt sprött och omöjligt att sköta, fett och tungt och ett långt hår tar dessutom tid att sköta om då det tar längre tid att tvätta, torka och styla. När man är i den åldern har man dessutom oftast nått till en punkt i livet då det är dags för förändring, barnen börjar bli stora om de inte redan har flyttat, det är inte ovanligt med karriärbyte eller klättring på karriärsstegen just i den åldern bland kvinnor och man vill ha ett nytt fräscht hår som är lätt att sköta och inte tar så lång tid att fixa.

    Långt hår är vackert, det håller jag med om men är det ett svårt hår (vilket håret ofta blir just i klimakteriet) så är det ett helvete. Man har också en mognad i den åldern som gör att man värdesätter andra saker än tex ett "långt kvinnligt hår"... Ett långt hår gör att man ser äldre ut (tro det eller ej), tjockare och dessutom blir det fler grå hårstrån att färga över om man nu är av den sorten som färgar sitt hår.

    FInns säkert tusen fler anledningar varför kvinnor i den åldern kapar sitt hår, kanske främst för att de är och vill bli sedda som kvinnor och inte flickor/våp, de vill bli uppskattade för sin kompetens inte sitt vackra kvinnliga hår??
    Jag kan förstå att man med åldern inte orkar sköta ett långt hår. Jag är själv sjuk (37år) och bara att tvätta och föna ett hår som går till svanken och som är extremt tjockt så knappt frisörerna vill klippa det mer än 10 cm ja då förstår jag att även andra inte orkar. Jag blir helt utmatta av det. Nu har jag klippt page men trivs inte tyvärr. Så till sommaren har jag till axlarna igen. Men jag förstår att folk gillar att ha kortare hår än långt för det är jobbigt att sköta om kvalitén ändrar sig.
  • Äldre 26 Jan 22:53
    #60
    Skummonova skrev 2014-01-26 20:59:33 följande:
    Ja, det var verkligen fel av henne. Min man skulle dö om jag kom hem snaggad en dag, vilket inte skulle falla mig in vare sig för egen del eller för hans.

    På samma sätt som jag skulle skämmas ihjäl om han gjorde nåt jättekonstigt med sitt utseende som jag skulle avsky.

    Så ja, det var konstigt och fel gjort av henne tycker jag. Men kan du inte säga åt henne att låta håret växa ut nu, och inte klippa det igen eftersom du tycker hon var finare förut.
    Du måste skoja, klipper du dig för din mans skull eller? Är du ingen egen individ med en egen vilja som får bestämma över din egen kropp och utseende? Löjligt. Det du beskriver låter som ett typiskt "Vi-par" där ingen av parterna har en egen identitet Guld i mun

    Till dig TS: låt din tjej klippa sig som hon vill. Hennes hår - hennes regler. 
Svar på tråden Kvinnor-sluta klippa er så jävla fult!