• Anonym (Arg arg arg)
    Äldre 26 Jan 18:45
    48314 visningar
    267 svar
    267
    48314

    Kvinnor-sluta klippa er så jävla fult!

    Varför klipper ni kvinnor er så fult ibland. Det borde vara brottsligt och fängelse eller böter. Jag kan tycka att det är lite av ett brott mot naturen att klippa sig så kort och fult. Kvinnor ska ju ha lågt hår!

    Det värsta jag vet är tårta-frisyrer...dvs. då ni klipper er en kort potta så det ser ut som en svamp eller tårta på huvudet och rakat upp till öronen och nacken...så fult! Det set ut som att någon lagt en kastrull på ett huvud och rakat runt den. Skäms ni inte? Ni borde få fängelse eller böter. Det är synd om män som måste utså att se sånt. Det kan faktiskt leda till depression hos män och då är det ert fel så ni vet om det!

    Jag tycker att man ska tänkta lite mer på hur man ser ut och sluta vara egoistisk.

    Tack på förhand

  • Svar på tråden Kvinnor-sluta klippa er så jävla fult!
  • Äldre 26 Jan 22:59
    #61
    Anonym (Arg arg arg) skrev 2014-01-26 18:57:30 följande:



    Jo för att min sambo har klippt sig så! Jag startade en tråd för ett tag sen då hon kom med denna fula frisyr.
    Nu några veckor senare har jag blivit deprimerad. Hon var så fin innan men nu är hon ful
    Men då var hon nog ful till att börja med, men allt hår dolde det.
    Crazy people don't know they're crazy. I know I'm crazy, therefore I am not crazy. Isn't that crazy.
  • Lindse­y Egot the only one
    Äldre 26 Jan 23:04
    #62
    Petite Chérie skrev 2014-01-26 22:59:08 följande:
    Men då var hon nog ful till att börja med, men allt hår dolde det.
    Crazy people don't know they're crazy. I know I'm crazy, therefore I am not crazy. Isn't that crazy.
    Hahaha.....
  • Anonym (E)
    Äldre 26 Jan 23:58
    #63
    Wittra skrev 2014-01-26 22:28:26 följande:
    Hahah? Mkt underhållande tråd. Dock undrar jag vad som händer med kvinnor mellan 45 - 50 år, lägger märke till att kvinnorna i den åldern oftast klipper "pojkfrisyrer". Totalt uppklippta i nacken. Denna frisyr kan ju så sett vara snygg på somliga men när nästa varenda fruntimmer i den åldern klipper det så, svinkort , nästan snaggat i nacken och sedan kommer håret inte helt olikt en svamp så är det bara urfult tycker jag. Att så många väljer att klippa håret så är för mig skitkonstigt.

    Deras hår blir tunnare.
  • Äldre 26 Jan 23:59
    #64

    Håller med dig fullständigt TS, men majoriteten av kvinnorna som klipper sig sådär har väl 40-årskris och vill känna sig unga och fräscha på något jäkla vänster 

  • Äldre 27 Jan 00:02
    #65

    Ts lägg ut en bild på din frissa så vi kan få vädra våra åsikter huruvida du klär i den eller inte


    Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426
  • Äldre 27 Jan 00:15
    #66
    Studenten13 skrev 2014-01-26 19:11:16 följande:

    Men då är det ett problem mellan dig och din sambo. Du har faktiskt ingen som helst rätt att uttala dig huruvida andras frisyrer tillfredsställer dig eller inte, eller att förvänta dig att andra ska anpassa sig efter dina behov och böjelser.


    Om du blir deprimerad över din sambos nya frisyr så vill jag påstå att du har betydligt större problem än bara den nya frisyren.


    Jag har sett ett antal tjejer skriva att de avskyr små snoppar,
    och det torde ju vara värre, då en snopp är den storleken den är,
    så det är ju ett stenhårt slag under bältet.

    En kille kan ju inte hjälpa att han fick en liten snopp.
    Men en frisyr växer ju ut så småningom.


  • Äldre 27 Jan 00:18
    #67

    Det är alltid någon som tycker att man är ful eller snygg oavsett hur man gör.

    Jag har tjockt långt hår ner till knäna men har haft alla längder från nästan helsnaggat och bortåt. Jag tycker att den hårlängd jag har nu är väldigt enkel och lättskött.

    Å andra sida sätter jag också alltid upp håret så 99% av alla människor som ser mig har inte en blekaste hur långt mitt hår är.


    Jag är inte bitter - jag är välhumlad.
  • Äldre 27 Jan 00:21
    #68
    Anonym (smaken som baken) skrev 2014-01-26 19:17:51 följande:
    Du är säkert inte ensam! Har en väninna som gick och snaggade sig. Hennes karl fick en chock och tyckte det var fruktansvärt fult. Jag tyckte det var modigt gjort av henne, för hon visste vad hennes karl skulle tycka, men gjorde det ändå, för att hon själv ville.

    Personligen så skulle jag nog inte göra nåt extremt med mitt hår som jag visste att min man tyckte var fult. De flesta kvinnor vill väl att deras älskling tycker de är fina?
    Det är det de absolut inte alltid vill..
    En kvinna jag var med...hon hade såå fin frisyr,
    och jag sade flera gånger att jag gärna ser att den frisyren
    får vara kvar - någon vecka senare så överraskar hon mig med det fulaste jag sett.

    Många kvinnor idag verkar se det som ett självändamål
    att reta upp oss på olika sätt.


  • Anonym (Arg arg arg) Trådstartaren
    Äldre 27 Jan 00:25
    #69
    Hypnotica skrev 2014-01-27 00:18:08 följande:
    Det är alltid någon som tycker att man är ful eller snygg oavsett hur man gör.

    Jag har tjockt långt hår ner till knäna men har haft alla längder från nästan helsnaggat och bortåt. Jag tycker att den hårlängd jag har nu är väldigt enkel och lättskött.

    Å andra sida sätter jag också alltid upp håret så 99% av alla människor som ser mig har inte en blekaste hur långt mitt hår är.



    Hår till knäna? Oj, det känns som att du är en bohemisk kvinna som vandrar i skogen och tittar på träd...vet inte varför jag får den känslan
  • Äldre 27 Jan 00:27
    #70
    Keffria skrev 2014-01-26 19:27:51 följande:
    Jag tror man klipper sig för sin egen skull och för att man själv ska tycka man är fin inte för att tillfredsställa andra. Jag antar att du är tillsammans med din sambo på grund av hennes hår och då var det ju fruuuuuuuuuuuktansvärt egoistiskt av henne att klippa bort håret då hon vet att hela er relation vilar på hennes lockar som nu är borta. För evigt.
    Ytlighet är en synd.
    Jag bryr mig iaf om att min kvinna ska tycka att jag är fin i håret
    och på andra sätt, och jag ser inget konstigt i detta,
    men du måste ju, tragiskt nog, köra en feministisk vinkling på det hela.

    Det handlar inte om ytlighet, utan bara att man vill, (bör vilja, that is)
    vara fina för varandra. Svårt att fatta detta? Försök att se på saker
    utan feminist-glasögonen...


Svar på tråden Kvinnor-sluta klippa er så jävla fult!