• Anonym (Arg arg arg)
    Äldre 26 Jan 18:45
    48055 visningar
    267 svar
    267
    48055

    Kvinnor-sluta klippa er så jävla fult!

    Varför klipper ni kvinnor er så fult ibland. Det borde vara brottsligt och fängelse eller böter. Jag kan tycka att det är lite av ett brott mot naturen att klippa sig så kort och fult. Kvinnor ska ju ha lågt hår!

    Det värsta jag vet är tårta-frisyrer...dvs. då ni klipper er en kort potta så det ser ut som en svamp eller tårta på huvudet och rakat upp till öronen och nacken...så fult! Det set ut som att någon lagt en kastrull på ett huvud och rakat runt den. Skäms ni inte? Ni borde få fängelse eller böter. Det är synd om män som måste utså att se sånt. Det kan faktiskt leda till depression hos män och då är det ert fel så ni vet om det!

    Jag tycker att man ska tänkta lite mer på hur man ser ut och sluta vara egoistisk.

    Tack på förhand

  • Svar på tråden Kvinnor-sluta klippa er så jävla fult!
  • NoOx
    Äldre 27 Jan 07:08
    #91
    Anonym (Arg arg arg) skrev 2014-01-26 18:45:23 följande:
    Varför klipper ni kvinnor er så fult ibland. Det borde vara brottsligt och fängelse eller böter. Jag kan tycka att det är lite av ett brott mot naturen att klippa sig så kort och fult. Kvinnor ska ju ha lågt hår! Det värsta jag vet är tårta-frisyrer...dvs. då ni klipper er en kort potta så det ser ut som en svamp eller tårta på huvudet och rakat upp till öronen och nacken...så fult! Det set ut som att någon lagt en kastrull på ett huvud och rakat runt den. Skäms ni inte? Ni borde få fängelse eller böter. Det är synd om män som måste utså att se sånt. Det kan faktiskt leda till depression hos män och då är det ert fel så ni vet om det! Jag tycker att man ska tänkta lite mer på hur man ser ut och sluta vara egoistisk. Tack på förhand
    Håller med dig helt, sjukt galet.

    Förresten så passar jag på att slänga upp en bild på min nya frissa. Tur fult bara gäller kvinnor. :-P


    Sjukt nöjd med mitt hår .
    For Ze LuLz
  • Cogito ergo sum
    Äldre 27 Jan 07:19
    #92
    Mandel skrev 2014-01-26 20:44:42 följande:
    Då uppfyller jag tydligen någons drömmar. Underbart!

    Det roliga i det hela är att det är så roligt att se hur killar beter sig när de först ser mig bakifrån. De ser mitt långa blonda lockiga hår och när de sedan passerat mig och "diskret" vänder sig om för att se hur snygg jag är så syns det klart och tydligt hur de tappar hakan och känner sig lurade på konfekten.
    Mitt hår kan i solsken verkligen skina så det är så roligt att köra bil eller gå på stan sådana dagar för det syns verkligen hur killar/karlar stirrar då de tror att någon med ett sådant hår måste vara kanonsnygg.
    Så synd om dem att jag mer liknar en träskpadda
    Det var inte snällt mot dig själv.  Någon kommer tycka du är det vackraste som finns. Jag har svårt att tro att du skulle se så illa ut, förresten vem bestämmer egentligen vad som är illa?

     Känner dock igen mig lite då jag ofta har fått höra..synd att du är mullig med ett sådant fint ansikte ..
    Döm till deras förvåning när jag förlorade vikten- de ville dejta men nej. Jag hade redan träffat drömprinsen innan som acceperade mig precis som jag är och är nu gift :) 

    Sådana människor får alltid vad de förtjänar i slutändan. 
  • Äldre 27 Jan 07:30
    #93
    andersflanders skrev 2014-01-27 00:27:34 följande:
    Jag bryr mig iaf om att min kvinna ska tycka att jag är fin i håret
    och på andra sätt, och jag ser inget konstigt i detta,
    men du måste ju, tragiskt nog, köra en feministisk vinkling på det hela.

    Det handlar inte om ytlighet, utan bara att man vill, (bör vilja, that is)
    vara fina för varandra. Svårt att fatta detta? Försök att se på saker
    utan feminist-glasögonen...



    Försök se saken utan dina superytliga glasögon på. Det är fortfarande samma människa oavsett hur mycket eller lite hår hon har. Löjligt!!!!
  • sextio­talist
    Äldre 27 Jan 07:51
    #94
    Anonym (Arg arg arg) skrev 2014-01-26 18:57:30 följande:



    Jo för att min sambo har klippt sig så! Jag startade en tråd för ett tag sen då hon kom med denna fula frisyr.
    Nu några veckor senare har jag blivit deprimerad. Hon var så fin innan men nu är hon ful
    Blir du deprimerad av en frisyr din sambo valt, då har du problem.
  • Cherry Cupcak­e
    Äldre 27 Jan 07:51
    #95

    hahaahaha! :d

  • sextio­talist
    Äldre 27 Jan 07:57
    #96
    Anonym (Arg arg arg) skrev 2014-01-26 20:36:04 följande:



    Ja folk här inne förnekar bara. Jag lovar att många här skulle bli ledsna om deras partner klippte sig på ett brutalt fult sätt.

    Hon gör runt och tycker det är snyggt tror jag...vi pratar inte om det så ofta. Jag sitter och förnekar för mig själv att hon har kort hår hela tiden.

    Fast fortfarande så är det hennes hår, hennes beslut och hon kanske inte ens trivdes i sitt hår, utan tycker bara det är skönt att bli av med det.

    Jag hade inte jublat om min sambo rakade av sig allt hår, men deprimerad hade jag inte blivt. Tyckt det varit tråkigt, men inte tagit upp mina tankar
  • Anonym (Lisa)
    Äldre 27 Jan 08:27
    #97

    hahahaha du låter som min dåvarande 3-åring som var skitförbannad på mig i 2 dygn när jag klippte av mitt långa hår till axlarna. Jag var världens elakaste och fulaste mamma Tungan ute

  • Äldre 27 Jan 08:30
    #98
    MissTherese skrev 2014-01-26 22:53:30 följande:
    Du måste skoja, klipper du dig för din mans skull eller? Är du ingen egen individ med en egen vilja som får bestämma över din egen kropp och utseende? Löjligt. Det du beskriver låter som ett typiskt "Vi-par" där ingen av parterna har en egen identitet Guld i mun

    Till dig TS: låt din tjej klippa sig som hon vill. Hennes hår - hennes regler. 
    Självklart är jag det, men jag skulle aldrig ens drömma om att snagga av mig håret alt göra en svamp frissa.

    Jag är kvinna

    Vi är inget vi-par alls men aldrig i livet jag skulle låta min man fula ner sig på nåt sätt som jag avskyr. Varför skulle jag ? Om min man inte ser snygg ut i mina ögon så är han självfallet inte särskilt lockande heller.

    Inga konstigheter med det, alla normalt funtade vill vara attraktiva för sin partner
    On duty !
  • Äldre 27 Jan 08:55
    #99
    Grande Rock skrev 2014-01-26 22:48:27 följande:
    men det står fortfarande TS fritt att ha en åsikt om sin sambos frisyr
    Självklart. Men nu läser vi rubriken igen. Där står inte "Min sambo har klippt sig så jävla fult!" utan där står "Kvinnor, sluta klippa er så jävla fult!"

    TS formulerar sig alltså fullständigt självklart som att alla kvinnor ska undvika att klippa sig på ett visst sätt för att bespara honom denna förfärliga syn. Det är ju så man får lust att raka skallen på pin kiv. 
    Krupke, we've got problems of our own!
  • Knota
    Äldre 27 Jan 09:00

    Men gör slut med henne då.

Svar på tråden Kvinnor-sluta klippa er så jävla fult!