• Anonym (Arg arg arg)
    Äldre 26 Jan 18:45
    48356 visningar
    267 svar
    267
    48356

    Kvinnor-sluta klippa er så jävla fult!

    Varför klipper ni kvinnor er så fult ibland. Det borde vara brottsligt och fängelse eller böter. Jag kan tycka att det är lite av ett brott mot naturen att klippa sig så kort och fult. Kvinnor ska ju ha lågt hår!

    Det värsta jag vet är tårta-frisyrer...dvs. då ni klipper er en kort potta så det ser ut som en svamp eller tårta på huvudet och rakat upp till öronen och nacken...så fult! Det set ut som att någon lagt en kastrull på ett huvud och rakat runt den. Skäms ni inte? Ni borde få fängelse eller böter. Det är synd om män som måste utså att se sånt. Det kan faktiskt leda till depression hos män och då är det ert fel så ni vet om det!

    Jag tycker att man ska tänkta lite mer på hur man ser ut och sluta vara egoistisk.

    Tack på förhand

  • Svar på tråden Kvinnor-sluta klippa er så jävla fult!
  • gertie
    Äldre 27 Jan 17:24
    Anonym (Tess) skrev 2014-01-27 14:41:13 följande:
    Ja iofs det är ännu fulare med löshår!
    Ja faktiskt. 
  • Äldre 27 Jan 17:28

    Jag gillar snaggat. Låt oss alla bli saliga på vår passion och ta varandra i hhänderna nu!

  • Äldre 27 Jan 17:31
    Petrol skrev 2014-01-27 17:28:15 följande:
    Jag gillar snaggat. Låt oss alla bli saliga på vår passion och ta varandra i hhänderna nu!
    Och så klämmer vi i med we shall overcome!
  • Anonym (Madde­)
    Äldre 27 Jan 17:38
    Anonym (Arg arg arg) skrev 2014-01-26 18:57:30 följande:



    Jo för att min sambo har klippt sig så! Jag startade en tråd för ett tag sen då hon kom med denna fula frisyr.
    Nu några veckor senare har jag blivit deprimerad. Hon var så fin innan men nu är hon ful
    Herregud är det frisyren eller din flickvän du är kär i! Dags att bli vuxen! Tycker synd om din sambo!
  • Anonym (miell­e)
    Äldre 27 Jan 18:32

    Jag har hår ner till höftbenet, och jag vet att min man gillar det. Dock så har jag aldrig brytt mig om någon sagt att jag borde klippa det eller låta det blir längre. Man ska självklart få ha sitt hår som man vill, på samma sätt som att man får sminka sig om man vill, klä sig i vad man vill och tom pierca sig eller tatuera sig om man skulle vilja det. Det är ens egen kropp och det är en självklarhet att man får gör vad man vill med den.


    Jag tycker helt enkelt bara att tjejiga kläder är finast, att jag passar bäst i smink och att långt hår är det vackraste på en tjej. Men det är bara jag. Andra människor kan ju tycka annat, och dom får göra det dom vill med sina utseenden precis som jag får med mitt. Det är inget jag tänker lägga mig i liksom, så länge ingen försöker tvinga på sina åsikter på mig så får dom har vilka åsikter dom vill. Och alla män tycker inte heller samma, det har funnits killar som tyckt att mitt hår varit för långt och sagt åt mig att donera det, och det har funnits killar som älskat mitt hår. Alla människor är olika TS, en person kan tycka att det du tycker är superfint är skitfult och något du tycker är fult kan någon annan tycka är fint. Förstår du det nu? Tack bra, hej.

  • Faluma­mman
    Äldre 27 Jan 18:51

    Jag har kort hår, skjut mig!! Tycker det är skönt, dessutom tyvker jag att jag passar mer i kort än långt hår. Och min man klagar inte heller, uppenbarligen efter 11 år tillsammans. Smaken är som baken helt enkelt :))


  • Anonym (...)
    Äldre 27 Jan 18:57
    Falumamman skrev 2014-01-27 18:51:02 följande:
    Jag har kort hår, skjut mig!! Tycker det är skönt, dessutom tyvker jag att jag passar mer i kort än långt hår. Och min man klagar inte heller, uppenbarligen efter 11 år tillsammans. Smaken är som baken helt enkelt :))
    kort som långt allt är ju en fråga om hur man passar i det. men om ts tjej hade långt lockigt hår som han älskade och hon passade i det till att nu se ut som en missanpassad svamp

    så ja ? det är en viss skillnad och inte frågan om att ALLA överlag är fula i kort hår
  • Anonym (miell­e)
    Äldre 27 Jan 20:14
    Anonym (Hmm) skrev 2014-01-26 20:24:00 följande:
    Har du nån aning om hur jobbigt långt hår är att ha? Det är tungt, blir fett fort, man svettas, det slits, det blir frissigt (speciellt om man har lockar), det är i vägen, det fastnar, det måste skötas, plattas, torkas.

    Kort hår klipper man var sjätte vecka och tvättar när det behövs. Fixar om man vill, med en bra frisyr kammar man bara till det efter dusch och så är det klart. Långt hår gör mig deprimerad.
    Du kan inte säga att det "är" allt det där. Du kan säga "jag tycker att det är så här..." istället för annars ljuger du bara. Mitt hår är superlångt, men jag har aldrig tyckt att det är tungt, och jag har ändå tjockt hår. Svettas jag sätter jag upp det i en knut eller i en tofs, det slits inte om man tar hand om det rätt, blir det fett tvättar jag det eller tar i torrshampoo, är det i vägen flätar jag det eller sätter upp det vilket jag dessutom gillar att göra, det fastnar inte? Mitt är ner till höftbenen, och har aldrig fastnat. Kort hår måste också skötas, och klippas oftare, man måste inte platta håret? Man måste inte torka håret heller (antar att du menar med fön), men kort hår måste väl också torkas? Orkar jag inte låta håret lufttorka eller orka blåsa det torrt så flätar jag det bara och låter det ta sin tid att torka. Långt hår är inte jobbigt om man inte har den inställningen.
  • Lindse­y Egot the only one
    Äldre 27 Jan 20:42
    Anonym (mielle) skrev 2014-01-27 20:14:07 följande:
    Du kan inte säga att det "är" allt det där. Du kan säga "jag tycker att det är så här..." istället för annars ljuger du bara. Mitt hår är superlångt, men jag har aldrig tyckt att det är tungt, och jag har ändå tjockt hår. Svettas jag sätter jag upp det i en knut eller i en tofs, det slits inte om man tar hand om det rätt, blir det fett tvättar jag det eller tar i torrshampoo, är det i vägen flätar jag det eller sätter upp det vilket jag dessutom gillar att göra, det fastnar inte? Mitt är ner till höftbenen, och har aldrig fastnat. Kort hår måste också skötas, och klippas oftare, man måste inte platta håret? Man måste inte torka håret heller (antar att du menar med fön), men kort hår måste väl också torkas? Orkar jag inte låta håret lufttorka eller orka blåsa det torrt så flätar jag det bara och låter det ta sin tid att torka. Långt hår är inte jobbigt om man inte har den inställningen.
    Jag håller med. Ett långt hår behövs inte tvättas ofta. Borstar man håret morgon och kväll med många tag kammar man ut fettet i hårbotten ut i håret och det blir glansigt. Mitt problem är att det tar 8 timmar att lufttorka.
  • Anonym (miell­e)
    Äldre 27 Jan 21:17
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-27 20:42:57 följande:
    Jag håller med. Ett långt hår behövs inte tvättas ofta. Borstar man håret morgon och kväll med många tag kammar man ut fettet i hårbotten ut i håret och det blir glansigt. Mitt problem är att det tar 8 timmar att lufttorka.
    Oj, det var mycket! Jag fönar det för det mesta, men kall luft på topparna och det tar kanske 10 minuter. Lufttorkar jag håret tar det 4-5 timmar om jag sitter still, och ca 3 om jag rör på mig tex tränar. Men det är ingenting jämfört med att älska sitt hår och utseende i alla fall. Det borde alla göra. Dessutom behöver jag bara duscha håret en gång i veckan för mitt hår håller sig fräscht jättelänge och de sista dagarna har jag torrshampoo och tofs eller fläta. Dessutom har man superkort hår så kan man inte sätta upp det och det ser smutsigt ut fortare? Hur ofta duschar ni med kort hår, axellängd räknas.
Svar på tråden Kvinnor-sluta klippa er så jävla fult!