• Anonym (Arg arg arg)
    Äldre 26 Jan 18:45
    48036 visningar
    267 svar
    267
    48036

    Kvinnor-sluta klippa er så jävla fult!

    Varför klipper ni kvinnor er så fult ibland. Det borde vara brottsligt och fängelse eller böter. Jag kan tycka att det är lite av ett brott mot naturen att klippa sig så kort och fult. Kvinnor ska ju ha lågt hår!

    Det värsta jag vet är tårta-frisyrer...dvs. då ni klipper er en kort potta så det ser ut som en svamp eller tårta på huvudet och rakat upp till öronen och nacken...så fult! Det set ut som att någon lagt en kastrull på ett huvud och rakat runt den. Skäms ni inte? Ni borde få fängelse eller böter. Det är synd om män som måste utså att se sånt. Det kan faktiskt leda till depression hos män och då är det ert fel så ni vet om det!

    Jag tycker att man ska tänkta lite mer på hur man ser ut och sluta vara egoistisk.

    Tack på förhand

  • Svar på tråden Kvinnor-sluta klippa er så jävla fult!
  • Äldre 28 Jan 06:08
    Anonym (Håller delvis med) skrev 2014-01-27 22:29:02 följande:
    Håller med fan! Kort page är riktigt fult. Klippte det för några år sen och ångrade mig bittert. Nu har jag långt hår igen tack och lov!

    Sen fattar jag inte varför många över 40 snaggar sig kort. De ser ännu mer ut som tjocka tanter. Är man rund och äldre så ser man ännu tjockare ut i pojkfrisyr. Och rött är gräsligt!

    Men alla väljer själv. Även om du tycker det är fult så kan man inte välja Sveriges kvinnors val av frisyrer
    Rött är FINT.
    Jag är inte bitter - jag är välhumlad.
  • Fannyp­ack
    Äldre 28 Jan 06:17
    Anonym (Håller delvis med) skrev 2014-01-27 22:29:02 följande:
    Men alla väljer själv. Även om du tycker det är fult så kan man inte välja Sveriges kvinnors val av frisyrer
    Huvudet på spiken! Man kan ju föredra olika frisyrer men huvudsaken (no pun intended) är ju att frisyrbäraren gillar sitt hår, inte om andra gör det.
  • Anonym (ME)
    Äldre 28 Jan 08:02
    Fannypack skrev 2014-01-28 06:17:15 följande:
    Huvudet på spiken! Man kan ju föredra olika frisyrer men huvudsaken (no pun intended) är ju att frisyrbäraren gillar sitt hår, inte om andra gör det.
  • Äldre 28 Jan 08:03

    Av med det! Rubb o stubb.. det ska vara rakat!

  • Anonym (kortk­ort)
    Äldre 28 Jan 08:11
    Anonym (mielle) skrev 2014-01-27 21:17:02 följande:
    Oj, det var mycket! Jag fönar det för det mesta, men kall luft på topparna och det tar kanske 10 minuter. Lufttorkar jag håret tar det 4-5 timmar om jag sitter still, och ca 3 om jag rör på mig tex tränar. Men det är ingenting jämfört med att älska sitt hår och utseende i alla fall. Det borde alla göra. Dessutom behöver jag bara duscha håret en gång i veckan för mitt hår håller sig fräscht jättelänge och de sista dagarna har jag torrshampoo och tofs eller fläta. Dessutom har man superkort hår så kan man inte sätta upp det och det ser smutsigt ut fortare? Hur ofta duschar ni med kort hår, axellängd räknas.

    När jag hade hår ner till skulderbladens början tvättade jag håret mellan varannan och var fjärde dag, men då tränade jag å andra sidan inte, så det är marginellt mer än när jag är korthårig (varannan till var tredje dag) om jag inte tränar (tvättar alltid håret efter träning, då blir det varje dag).

    Jag tyckte det var jättejobbigt att ha långt hår. Jag kunde aldrig låta det självtorka, jag har supertunna hårstrån men enorma mängder av dem, så det binder mycket vatten och tar lång tid på sig att torka. 3-4 timmar nu när det är kort och jag inte rör på mig. Nu när det är kort tar det kanske tio minuter att föna torrt, normalt ägnar jag lite drygt fem minuter och så får det vara fuktigt längst ut. Så jag ägnade rätt mycket tid åt mitt hår när det var långt, hade aldrig den där typen av lättskött långt hår, 


    Men ja, en nackdel är helt klart att håret ser smutsigt ut fortare när det är kort.

  • Anonym (Fia)
    Äldre 28 Jan 09:04

    Ja, du TS har haft långt hår senaste 23 åren eller så - men om jag hade ett sådant mopphuvud som du i närheten skulle jag nog överväga att klippa det kort bara för att djävlas :)

    Gå och sök adekvat hjälp för vad som är ditt probem. Vare sig det är svanstrimmning som behövs eller psykologkontakt. 

  • Götebo­rg66
    Äldre 28 Jan 09:09

    Jag tror inte det finns en ända ärlig kille som tycker att kort hår på en tjej är speciellt fint. Säkert några desperata som säger det för att få till det.

  • Anonym (Fia)
    Äldre 28 Jan 09:19
    Göteborg66 skrev 2014-01-28 09:09:42 följande:
    Jag tror inte det finns en ända ärlig kille som tycker att kort hår på en tjej är speciellt fint. Säkert några desperata som säger det för att få till det.
    Då tror du väldigt fel. Känner och har känt flera. Och med tanke på att jag har haft ordentligt långt hår hela mitt  vuxna liv vore det extremt korkat av dem att påstå att de gillade kort hår för att de är desperata att få till det med mig (vilket även det vore ganska långsökt då det mestadels varit vänner, men bara utifall då). 

    Däremot är det extremt individuellt vilken slags frisyr och hårlängd som man ser bra ut i. Beror både på hårkvalitet samt form och storlek på ansikte och kropp samt drag i ansiktet osv. 

    Du låter lite som de där inskränkta som argumenterar för eller emot små eller stora bröst på kvinnor. Ingen av sidorna vill överhuvudtaget tro på att det finns de med helt motsatt preferens. 
  • Götebo­rg66
    Äldre 28 Jan 09:28
    Anonym (Fia) skrev 2014-01-28 09:19:19 följande:
    Då tror du väldigt fel. Känner och har känt flera. Och med tanke på att jag har haft ordentligt långt hår hela mitt  vuxna liv vore det extremt korkat av dem att påstå att de gillade kort hår för att de är desperata att få till det med mig (vilket även det vore ganska långsökt då det mestadels varit vänner, men bara utifall då). 

    Däremot är det extremt individuellt vilken slags frisyr och hårlängd som man ser bra ut i. Beror både på hårkvalitet samt form och storlek på ansikte och kropp samt drag i ansiktet osv. 

    Du låter lite som de där inskränkta som argumenterar för eller emot små eller stora bröst på kvinnor. Ingen av sidorna vill överhuvudtaget tro på att det finns de med helt motsatt preferens. 

    Jag säger bara det jag tycker och alla det killar som känner tycker!
  • Hemlig­kvinna
    Äldre 28 Jan 09:32

    Mitt hår slutar strax nedanför axlarna, inget uppklippt utan bara helt rakklippt. Älskar att ha mitt hår så, eftersom att det ser så välvårdat ut med helt jämnlånga toppar, än när de tär uppklippt. Håller på och sparar ut håret, men det är så tunt och fint att det inte brukar gå att få så himla mycket längre utan att se slitet ut.

Svar på tråden Kvinnor-sluta klippa er så jävla fult!